تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توضیح نکته های علت ریزش مو در زمان بارداری

ریزش مو به دلیل مصرف قرص‌های ضدبارداری

قرص های ضدبارداری را خیلی از خانم ها مصرف می‌کنند، ولی تعداد کمی از آنها با خوردن این قرص‌ها دچار ریزش موقتی مو می‌شوند. بیشتر اوقات پس از قطع دارو، ریزش مو رخ می‌دهد. خانم‌هایی که موقع استفاده از این قرص‌ها دچار ریزش مو می‌گردند، ممکن است زمینه ارثی هم داشته باشند و ریزش موهای شان با مصرف قرص‌ تشدید گردد.

وقتی خانمی مصرف این قر‌ص‌ها را قطع می‌کند، دو یا سه ماه بعد متوجه ریزش موهای سرش می‌شود. این ریزش ممکن است ۶ ماه طول بکشد و سپس متوقف شود. ۶ تا ۱۲ ماه پس از آنکه ریزش مو قطع شد، موی سر مجددا شروع به رشد می‌کند.

image توضیح نکته های علت ریزش مو در زمان بارداری

آلوپسیای بعد از زایمان

تکفارس آی آر

بعضی از خانم‌ها پس از زایمان، دچار ریزش موی شدید می‌شوند. این نوع ریزش مو، به "آلوپسیای بعد از زایمان" معروف است و عادی و گذرا است و حدود ۲ تا ۳ ماه پس از زایمان اتفاق می‌افتد.
این ریزش مو، حدود ۱ تا ۶ ماه ادامه می‌یابد، سپس رشد طبیعی مو از سر گرفته می‌شود. این نوع ریزش مو ممکن است پس از سقط جنین هم دیده شود.
البته همه مادران دچار این عارضه نمی‌شوند. راه‌حل‌اش هم این است که با موهای‌تان با ملایمت برخورد کنید. آنها را کمتر دستکاری کنید. از برس‌های نرم برای شانه کردن موهایتان استفاده کنید. موهای‌تان را به آرامی بشویید و خشک کنید. این نوع ریزش مو به ندرت بیش از ۴ ماه طول می‌کشد.
کاهش مقدار استروژن

خیلی از زنان ، ریزش مو را در دوران یائسگی و بعد از آن تجربه میکنند . زمانیکه ترشح مقدار استروژن در بدن کاهش می یابد. سایر تغییرات هورمونی- برای مثال تغییر میزان استفاده از داروهای ضد حاملگی نیز می تواند منجر به ریزش مو شود.

قرص‌های جلوگیری از بارداری

در برخی از زنان قطع و یا مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری منجر به ریزش مو می‌شود. این به خصوص در زنانی که زمینه ارثی ریزش مو دارند اتفاق می‌افتد.

حاملگی

www.takfars.ir

بسیاری از زنان بعد از گذشت چند ماه از زایمان متوجه ریزش موی شدید در خود می شوند.این موضوع به این دلیل اتفاق می افتد که در زمان حاملگی افزایش مقدار هورمونهای زنانه سبب می شود تا موها مدت بیشتری در فاز رشد باقی بمانند. پس از حاملگی که سطح هورمونها نرمال می شوند، این موها به صورت گروهی وارد فاز استراحت میشوند و ریزش پیدا میکنند.

تغییرات هورمونی بعد از حاملگی

مادرانی که تازه کودکان خود را متولد کرده اند از ابتدا تا بعد از ۶ ماه نیز ریزش مو را تجربه میکنند و این زمانی است که مقدار استروژن در خون در حال برگشت به مقدار نورمال است. در حقیقت چیزی که به نظر ریزش موی شدید می آید در واقع تنظیم چرخه رشد طبیعی مو است ۰( نسبت به زمان حاملگی که در اثر میزان زیاد هورمون ریزش مو از حد نورمال کمتر می شود)

جهت مطالعه هر یک از مطالب زیر بر روی عنوان مورد نظر کلیک کنید:

دسته بندی علل ریزش مو

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل عوامل طبیعی

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل اختلالات هورمونی

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل استرس و اضطراب

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل شیوه های رفتاری نامناسب

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل مصرف کم یا زیاد داروها

تک فارس

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل رژیم های غذائی

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل مدل های غلط درست کردن مو

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل بارداری و حاملگی

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل استفاده از مواد شوینده نامناسب

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل بیماری های مختلف جسمی و روحی

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر