تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های مکانیکی برای افزایش قدرت موتور ماشین

image توصیه های مکانیکی برای افزایش قدرت موتور ماشین

اگر خودروی شما کمی‌ قدیمی‌ است، احتمال اینکه سیستم اگزوز و ملحقات آن فرسوده شده باشد هم بیشتر است.

یک سیستم جدید مطمئناً هم باعث توان بیشتر موتور و هم لذت بیشتر از رانندگی خواهد شد. البته این گزینه ای گران‌قیمت است اما در قبال نتیجه ای که دریافت می‌کنید ارزشمند است.

کسانی که خیلی جدی‌تر به مسئله افزایش قدرت موتور نگاه می‌کنند شاید به سیستم شارژ توربو هم علاقمند باشند. این سیستم‌ها در خودروهای مسابقه ای محبوب و متداول هستند و سرعت نهایی خودرو را افزایش می‌دهند. البته ابتدا مطمئن شوید که سیستم شارژی که می‌خرید برای خودروی شما مناسب است. این قسمت را به متخصص این کار واگذار کنید و خودتان شخصاً انجام ندهید. مکانیک‌ها خودشان می‌دانند چطور این قسمت را سر و سامان دهند. مکانیک‌هایی هستند که ابزار و دانش لازم برای کارهای سخت‌تر از این را هم دارند. البته نکته منفی اینکه مطمئناً آن‌ها هم هزینه ای در قبال زحمتشان دریافت خواهند کرد. با تحقیق از مکانیک‌های مختلف سعی کنید قیمت‌های پیشنهادی آن‌ها را مقایسه و بعد اقدام کنید.

استفاده از شمع خوب یکی از گزینه‌های اصلی افزایش توان موتور است. شمع خوب و با کیفیت، تأثیر انکار ناپذیری بر بهبود سیستم جرقه زنی و استفاده کامل از سوخت دارد.اگر خودروی شما روز به روز کندتر می‌شود، نگاهی به فیلتر هوا بیندازید. به مرور زمان و بر اثر استفاده، فیلتر گرد و غبار و دوده جذب می‌کند. تعویض این فیلتر طبق زمان‌بندی مدون یکی از آسان‌ترین روش‌های افزایش قدرت موتور است. اگر کمی‌بیشتر خرج کنید می‌توانید فیلتر هوایی با کیفیت بالاتر تهیه کنید که البته این مورد هم به لذت بیشتر از رانندگی کمک می‌کند.

تکفارس آی آر

سرویس خودرو به صورت برنامه ریزی شده هم می‌تواند خودرویی سریع‌تر در اختیار شما قرار دهد. به عنوان مثال این سرویس می‌تواند شامل از بین بردن دوده‌هایی باشد که در موتور جمع شده است. هرچقدر بیشتر از زمان آخرین سرویس بگذرد، خودرو کندتر خواهد شد. تعویض روغن در زمان معین هم می‌تواند به تمیزی بیشتر موتور و بدون مشکل کار کردن آن کمک کند.خوب همان‌طور که دیدید روش‌های ما ساده و کاربردی بودند، میلیون‌ها راننده از همین روش‌های ساده برای بهبود توان موتور خودرویشان استفاده کرده‌اند، البته مشورت با یک مکانیک ماهر را فراموش نکنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر