تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های مهم برای بهتر و سریع تر شارژ شدن گوشی موبایل

image توصیه های مهم برای بهتر و سریع تر شارژ شدن گوشی موبایل

عدم شارژ دستگاه با استفاده از درگاه USB

همان طور که مستحضر هستید دستگاه های تلفن همراه هوشمند، تبلت ها و … به طور کلی از قابلیت شارژ در هنگام اتصال به درگاه های یو اس بی رایانه های شخصی نیز برخوردار می باشند، اما آیا سرعت بازیابی انرژی باتری با عنایت به خروجی های نامبرده نیز یکسان است؟ در جواب باید گفت که خیر.

بر طبق مشخصات فنی نسل اول و دوم فناوری یو اس بی (USB 1.0 و USB 2.0)، یک درگاه استاندارد در حالت کلی از قدرتی برابر با ۰.۵ آمپر در فراهم آوری جریان برخوردار می باشد که مقدار فوق در نسل سوم پورت های نامبرده به ۰.۹ آمپر افزایش پیدا کرده است، این در حالی است که یک آداپتور شارژر اختصاصی با قابلیت اتصال به پریز برق از ۱.۵ آمپر قدرت بهره می برد که در مقایسه با خروجی درگاه های یو اس بی بسیار بیشتر می باشد (ذکر این نکته نیز حائض اهمیت است که درگاه های نسل USB 3.1 که به گونه ای با پورت های نوع Type-C در هم آمیخته اند (اما با یکدیگر یکسان نمی باشند) از شار جریان تا میزانی بیشتر از ۳ آمپر پشتیبانی می نمایند، اما مقیاس استفاده از آن ها در دستگاه های مختلف به دلیل قدمت اندک و هزینه نهایی بیشتر در حال حاضر آن چنان بالا نمی باشد).

image توصیه های مهم برای بهتر و سریع تر شارژ شدن گوشی موبایل

تکفارس آی آر

مطمئناً مقادیر اشاره شده در پاراگراف پیشین در زمینه روشن سازی موضوع عدم استفاده از درگاه های یو اس بی جهت شارژ تلفن های همراه کاملاً واضح می باشند. هر چقدر که میزان جریان یک خروجی از اندازه بیشتری برخوردار باشد، دستگاه قرار گرفته در پایانه با توان بیشتری به فعالیت می پردازد که در این نوشته، باتری با سرعت بیشتری شارژ می گردد. بنابراین به طور کلی توصیه می شود که درصورتی که زمان و سرعت بازیابی انرژی باتری در اولویت قرار دارد، به هیچ عنوان با استفاده از درگاه یو اس بی اقدام به شارژ دستگاه تلفن همراه ننمایید.

درصورتی که استفاده از کابل USB به هر دلیلی در حال حاضر اقدامی ضروری به شمار می رود، پیشنهاد می شود که به منظور افزایش سرعت شارژ و بهینه سازی انتقال انرژی ابتدا از طریق منوی تنظیمات به دسته بندی Developer Options مراجعه کرده و سپس از زیرمجموعه پیکربندی Select USB Configuration، گزینه Charging Only را انتخاب نمایید. این مهم قابلیت عملکرد دستگاه در هنگام اتصال به درگاه یو اس بی را تنها معطوف به بازیابی انرژی نموده و از هدر رفت منابع در دیگر مسیرهای غیرقابل استفاده نظیر انتقال داده جلوگیری به عمر می آورد.

image توصیه های مهم برای بهتر و سریع تر شارژ شدن گوشی موبایل

استفاده از شارژرهای پر قدرت تر

برخی بر این عقیده اند که استفاده از شارژرهای سوم شخص و غیر متعلق به دستگاه تلفن همراه صدمات جبران ناپذیری را به قالب باتری موجود در بطن آن وارد می سازند، اما واقعیت امر آن است که فناوری شارژ به وسیله درگاه های یو اس بی به گونه ای استانداردسازی شده است که اتصال قریب به اتفاق تمامی دستگاه های مختلف به آداپتورهای شارژر یو اس بی گوناگون به هیچ عنوان مشکلاتی نظیر آتش سوزی و … را ایجاد نمی کند.

www.takfars.ir

آداپتورهای شارژر موجود در بسته بندی دستگاه های تلفن همراه هوشمند اغلب از میزان خروجی جریان محدود و ثابتی برخوردار می باشند، اما تهیه و خریداری نمودن شارژرهای سوم شخص موجود در بازار در زمینه فراهم آوردن میزان آمپر بیشتر و بازیابی سریع تر مقدار انرژی از دست رفته باتری می توانند (گاهی اوقات) بسیار مفید واقع گردند. مطمئناً فرآیند شارژ باتری تلفن همراه با عنایت به یک آداپتور ۱.۵ آمپری با سرعت بیشتری نسبت به نمونه ۱ آمپری آن صورت می پذیرد، اما این نکته را نیز باید مدنظر داشت که آیا دستگاه تلفن همراه از قابلیت استفاده از میزان جریان اضافی برخوردار است یا خیر.

بخش های محافظتی دستگاه های نامبرده، صرفه نظر از پشتیبانی از فناوری شارژ سریع (Quick Charging) اغلب از محدودیت هایی در کسب انرژی بهره می برند، لذا اگر یک تلفن همراه توانایی دریافت تنها ۰.۸ آمپر جریان ورودی را دارا باشد، استفاده از یک شارژر ۱.۵ آمپری آن چنان نمی تواند مفید واقع شود، زیرا مدار اجازه عبور تنها ۰.۸ آمپر را اعطا می کند، اما نکته ای که دقت به آن حائض اهمیت می باشد این است که به کارگیری آداپتورهای قدرتمندتر به هیچ عنوان در صدمه به دستگاه نقشی را به خود اختصاص نمی دهند. لذا پیشنهاد می شود که در صورت کمبود وقت، به کارگیری آداپتورهای شارژر با جریان خروجی بیشتر جهت تسریع روند بازیابی انرژی باتری را در دستور کار خود قرار دهید.

استفاده از کابل های یو اس بی مرغوب

کابل یو اس بی مورد استفاده جهت عملکرد به عنوان واسط انتقال انرژی تأثیری هنگفت را در روند سرعت شارژ به خود معطوف می سازد. تمامی کابل های موجود در بازار به طور کلی از ترکیبی متشکل از چهار سیم قرمز، سبز، سفید و مشکی ایجاد گشته اند که رنگ های قرمز و مشکل مستقیماً به منظور شارژ ایفای نقش می نمایند (سیم های سبز و سفید جهت انتقال داده به کار گرفته می شوند).

image توصیه های مهم برای بهتر و سریع تر شارژ شدن گوشی موبایل

همان طور که پیشتر نیز اشاره شد، میزان جریان قابل عبور از طریق یک حامل الکتریسیته مانند سیم مستقیماً به قطر و اندازه آن بستگی دارد. بر همین اساس یک کابل ۲۸ گیج استاندارد تنها اجازه عبور جریانی برابر با ۰.۵ آمپر از طریق خود را صادر می نماید که میزان آن برای ظرفیت عظیم باتری های امروزی به هیچ عنوان کافی نیست. کاهش بزرگی عدد درج گشته تحت عنوان گیج و همچنین فزونی میزان کلفتی سیم به افزایش اندازه شار الکتریکی منتهی می گردد که بر طبق آن یک کابل ۲۴ گیج قادر است جریانی به اندازه ۲ آمپر را منتقل سازد.

کابل های یو اس بی ارزان قیمت موجود در بازار اغلب پیکربندی رشته های سیم ۲۸ گیج را در بطن خود نهان ساخته اند که این مهم صرفه نظر از قدرت خروجی آداپتور مورد استفاده، پشتیبانی دستگاه تلفن همراه از فناوری های شارژ سریع و … محدودیت فراوانی را در مسیر عبور جریان به ارمغان می آورد که نتیجه آن در کاهش سرعت بازیابی انرژی و افزایش مدت زمان این مهم به وضوح قابل مشاهده می گردد.

عدم استفاده از تلفن همراه در هنگام شارژ

این نکته شاید به طور کلی بسیار پر واضح تلقی گردد، اما همچنان به عنوان یکی از گزینه های تأثیرگذار توسط برخی نادیده گرفته می شود. مطمئناً سرعت شارژ یک دستگاه تلفن همراه در صورت استفاده از آن با فزونی بیشتری همراه می گردد، زیرا علاوه بر اینکه مخزن باتری از یک سمت در حال متراکم و انباشته شدن است، اپلیکیشن و یا عملکرد اجرایی از سمت دیگر نیز در حال مصرف میزان انرژی دریافتی می باشد، لذا به منظور جلوگیری از این مهم پیشنهاد می شود که درصورتی که زمان بازیابی انرژی به عنوان یک گزینه برای شما مطرح است، از استفاده از تلفن همراه خودداری کرده و اجازه دهید تا دستگاه تا حد امکان سریعاً شارژ گردد.

تغییر وضعیت تلفن همراه به حالت هواپیما

تک فارس

یکی دیگر از نکات تأثیرگذار در کاهش زود هنگام انرژی باتری دستگاه تلفن همراه را به طور کلی می توان در قالب میزان استقامت و قدرت سیگنال های مخابره ای توسط منابع اطراف آن جستجو نمود که در برقرار نمودن سناریو پیشین می تواند مثمرالثمر واقع شود.

image توصیه های مهم برای بهتر و سریع تر شارژ شدن گوشی موبایل

تمامی دستگاه های تلفن همراه به منظور حفظ ارتباط خود با شبکه های مخابراتی موجود از مدارهای مجتمع و بخش های ویژه ای بهره مند می باشند که پیوسته در حال برقراری تماس با دکل های مخابراتی اطراف هستند، بر همین اساس قانون عمومی موجود در این زمینه نیز بیان می دارد که هر چقدر کیفیت سیگنال منطقه از قدرت کمتری برخوردار باشد، دستگاه تلاش بیشتری را جهت جستجو و اتصال خود به انجام می رساند که این مهم در سطوح بالاتر به شدت در کاهش انرژی باتری تأثیرگذار است. بر همین اساس پیشنهاد می شود درصورتی که شرایط اشاره شده در محیط زندگی شما وجود دارد، تلفن همراه را حدالامکان در حالت هواپیما (Airplane Mode) قرار دهید تا تمامی قابلیت های ارتباطی دستگاه از کار افتاده و فرآیند شارژ با سرعت بیشتری همراه شود. علاوه بر آن خاموش سازی کامل دستگاه تلفن همراه می تواند راندمان این مهم را همچنان با بهبود بیشتری همراه سازد.

سرعت بازیابی انرژی باتری دستگاه های تلفن همراه هوشمند و بهبود راندمان کاری آن ها با عنایت به توجه به نکات اشاره شده در این نوشته و همچنین رعایت برخی دیگر از موارد مشابه گاهی اوقات می تواند بسیار مفید واقع شود. این درست است که به کارگیری فناوری های نوین مانند شارژ سریع و استفاده از پاور بانک های حجیم در فزونی شدت شارژ تأثیرات بسیار فراوانی را به خود اختصاص می دهند، اما این مهم را نیز باید در نظر داشت که موارد مذکور توسط تمامی دستگاه های امروزی پشتیبانی نشده و این در حالی است که توجه به نکات نامبرده نیازمند تکنولوژی های ویژه و یا صرف هزینه نمی باشد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر