تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های مهم برای افزایش امنیت در اینترنت

image توصیه های مهم برای افزایش امنیت در اینترنت

به عنوان اولین توصیه، لطفا از ایمیل‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی به دست شما می‌رسد و شما را دعوت می‌کند تا به عضویت در آنها در آیید، چشم پوشی کنید.

شما اگر تمایل دارید تا در یکی از این شبکه‌های اجتماعی عضو شوید می‌توانید به طور مستقیم آدرس آنها را بنویسید و به طور مستقیم به سایت آنها مراجعه و عضو شوید. چشم پوشی از ایمیل‌هایی که اینگونه به دست شما می‌رسد کمک میکند تا از احتمال به دام افتادن در مخاطرات جلو گیری شود.

بررسی برنامه‌ها، اپلی کیشن‌ها و سایت‌هایی که به شما اجازه دسترسی به حسابهای شبکه‌های اجتماعی تان را می‌دهند.

در بعضی از موارد شما دیگر نیازی به این برنامه‌ها ندارید و از آنها استفاده ای نمی‌کنید، در این صورت بهتر است که آنها را حذف کنید. اگر شما بعدها به آن نیازی پیدا کردید دوباره می توانید به سادگی آنها را داشته باشید.

تکفارس آی آر

از ارائه اطلاعات حساس دیگران در شبکه‌های اجتماعی جدا بپرهیزید.

به عنوان مثال، برخی از والدین تمایلی ندارند نام فرزندان خود را در شبکه‌های اجتماعی آشکارا بیان کنند. لطفا به حریم شخصی دیگران احترام بگذارید و بدون اطلاع دوستان و آشنایانتان از افشای اطلاعات آنها بدون اطلاع آنها بپرهیزید.

اگر در حال چت کردن با یکی از دوستان خود هستید یا پیامی از یکی از دوستانتان دریافت می‌کنید مبنی بر اینکه او نیاز به پول دارد و می خواهد که مبلغی از شما قرض بگیرید بسیار هوشیار باشید که شما به راستی و واقعا با دوست خود در حال چت کردن هستید و یا اینکه واقعا پیام از سوی او آمده است. بسیار پیش آمده است که افرادی از این طریق در دام کلاهبردان اینترنتی افتاده‌اند.

مراقب کلیک‌های خود باشید !

اگر صفحه‌ای شما را دعوت کرد تا با یک کلیک صحنه‌های مخوف و ترسناک و یا لحظات خجالت آور را برای شما به نمایش دربیاورد. لطفا بدون کلیک کردن بر هیچ نقطه‌ای در این سایت، پنجره مرورگر خود را ببندید. زیرا با هر کلیک در چنین سایتهایی احتمال اینکه به دام کلاهبردان بیفتید و یا اینکه شرایط را در اختیار گروههای تبهکار برای حمله به رایانه خود بدهید را افزایش می‌دهید.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر