توصیه های مفید به بدنسازان مبتدی برای افزایش حجم عضله ها

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

توصیه های مفید به بدنسازان مبتدی برای افزایش حجم عضله ها

image توصیه های مفید به بدنسازان مبتدی برای افزایش حجم عضله ها

افزایش یا کاهش وزن بر اساس یک رابطه ساده اتفاق می افتد. اگر میزان کالری دریافتی از غذاها بیشتر از میزان کالری مصرفی از طریق فعالیتها باشد به وزن فرد افزوده خواهد شد و بالعکس اگر میزان کالری مصرفی از طریق فعالیت بدنی بیشتر از میزان کالری دریافتی غذاها باشد وزن شخص کاهش می یابد .

بجز عوامل تغذیه ای، نوع و کیفیت فعالیت بدنی روی حجم و وزن توده عضلانی تأثیرگذار است.

بدین منظور نکات زیر را برای کسب حجم عضلانی بیشتر، در برنامه ریزی تمرین باید مد نظر داشته باشید:

اجرای تمرینات کوتاه مدت و شدید

تکفارس آی آر

برای افزایش حجم عضلات، زمان تمرین نباید بیشتر از یک ساعت باشد. نوع تمرینات باید قدرتی و شدید طراحی شود. انجام تمرینات، با وزنه سبک و تکرار زیاد جهت افزایش حجم عضلات مناسب نیست.

خواب و استراحت کافی

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در وزن گیری، استراحت و خواب کافی است. در دوره وزن گیری، هرقدر میزان استراحت فواصل تمرین بیشتر باشد، عضلات بهتر دوره ریکاوری را طی کرده و ذخایر خود را برای دوره بعدی تمرین تجدید می نمایند.

مصرف غذای کافی

یکی از علل رایج عدم وزن گیری ورزشکاران مصرف ناکافی مواد غذایی است. بجای ۳ وعده غذایی پرحجم و سنگین، بهتر است ۵ ـ ۶ وعده غذای متعادل مصرف شود تا فاصله بین وعده های غذای کاسته و فرصت جذب مواد مغذی، بهتر فراهم شود. جهت محاسبه نیاز روزانه بدن به مواد غذایی باید متابولیسم پایه (میزان کالری مورد نیاز در حالت استراحت مطلق که برای انجام اعمال حیاتی ضروری است) بعلاوه انرژی فعالیتهای روزانه را محاسبه کنید.

www.takfars.ir

مصرف مکملهای غذایی

مکمل های غذایی بعنوان تکمیل کننده رژیم غذایی و زیر نظر متخصص تغذیه باید مصرف شود. هیچ گاه مکمل های غذایی جای غذاهای طبیعی و اصلی را نمی گیرند و بجای آنها هم نباید مصرف شوند. از مصرف مکمل هایی که مواد چربی سوز دارند پرهیز نمایید. همچنین از مصرف مکمل هایی که حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات و شکلات هستند خودداری کنید.

تغییر شیوه تمرین

هرچند وقت یکبار نوع تمرینات، میزان تکرار، مدت استراحت را تغییر داده تا هم از یکنواختی تمرین کاسته شود و هم فلات تمرین (دوره هایی که روند پیشرفت ورزشکار بسیار کند یا متوقف می شود) کمتر روی دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

آیا مصرف بیش از حد آهن برای سلامتی مضر است و چرا
  1. دانلود فیلم آموزشی پیلاتس با کیفیت عالی و حجم مناسب
  2. چطور هم لاغر شویم و همه عضله های ما آب نشود
  3. درمان سریع گرفتگی عضله با روش های آسان و خانگی
  4. چرا با وجود تمرین زیاد در بدنسازی حجم نمی آورید
  5. بهترین خوراکی ها برای کاهش درد عضله بعد از تمرین بدنسازی
  6. اطلاعات مفید برای بدنسازهای مبتدی درباره دوره های حجم و کات

مطالب پربازدید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب محبوب