تک فارس

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

محصولات جدید

محصولات معتبر قیمت ۱۰۹۰۰۰ تومان

رینگ لایت سلفی موبایل

محصولات معتبر قیمت ۷۹۰۰۰ تومان

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل MG2

محصولات معتبر قیمت ۲۹۰۰۰ تومان

کیف رولی لوازم آرایش Roll N Go

محصولات معتبر قیمت ۶۹۰۰۰ تومان

کیف پول و موبایل میلانو

تک فارس
پزشکی سلامتی

توصیه های علمی و ثابت شده برای لاغری سریع

image توصیه های علمی و ثابت شده برای لاغری سریع

▪ نوشیدن آب به ویژه پیش از وعده‌های غذایی

بسیاری از مردم برای کاهش وزن پیش از خوردن غذا آب می‌نوشند. تحقیقات نشان داده است این اقدام روشی موثر و علمی است. نوشیدن آب باعث افزایش ۲۴ تا ۳۰ درصدی متابولیسم (سوخت و ساز بدن) تا ۹۰ دقیقه پس از آن شده و نیز سبب مصرف میزان بیشتری کالری می‌شود. یک مطالعه نشان داده است نوشیدن نیم لیتر آب پیش از وعده‌های غذایی به میزان ۴۴ درصد بیشتر می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند.

▪ خوردن تخم مرغ برای صبحانه

خوردن تخم مرغ کامل (زرده و سفیده) در وعده صبحانه می‌تواند فواید بی شماری داشته باشد که یکی از آن کاهش وزن است. مطالعات نشان داده است داشتن یک صبحانه غنی شامل تخم مرغ می‌تواند باعث کاهش مصرف کالری فرد در ۳۶ ساعت آینده شود. این موضوع می‌تواند باعث کاهش وزن و چربی‌های بدن شود.

تکفارس آی آر

▪ نوشیدن قهوه

نوشیدن قهوه به ویژه قهوه تلخ به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌های فراوان می‌تواند برای سلامتی بدن بسیار مفید باشد. مطالعات نشان داده است کافئین موجود در قهوه به میزان ۳ تا ۱۱ درصد متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث تشدید سوختن چربی‌ها به میزان ۱۰ تا ۲۹ درصد می‌شود.

▪ نوشیدن چای سبز

نوشیدن چای سبز و قهوه نیز فواید بی شماری دارد که یکی از مهمترین آن‌ها کاهش وزن است. اگر چه چای سبز به اندازه قهوه دارای کافئین نیست، اما این چای سرشار از آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی به نام کاتچین است که به صورت هم افزا با قهوه شدت سوختن چربی‌ها در بدن را تشدید می‌کند.

▪ قطع مصرف مواد غذایی حاوی شکر

www.takfars.ir

متاسفانه بسیاری از مواد غذایی که امروزه مصرف می‌کنیم حاوی شکر افزوده شده هستند. مطالعات نشان داده است مصرف مواد غذایی حاوی شکر و به طور کلی فروکتوز‌های افزوده شده ارتباط مستقیمی با خطر چاقی، ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی دارد.

▪ مصرف کمتر کربوهیدرات‌های تصفیه شده

کربوهیدرات‌های تصفیه شده به سرعت می‌تواند باعث افزایش قند خون شود. همین امر خطر چاقی و بیماری‌هایی مانند دیابت در فرد را افزایش می‌دهند. توصیه می‌شود به جای کربوهیدرات‌های تصفیه شده، از کربوهیدرات‌ها به صورت طبیعی و با فیبر آن استفاده شود. نان‌های سبوس دار، ماکارانی و پاستای تهیه شده از آرد کامل و برنج قهوه‌ای از کربوهیدرات‌های مناسب برای گنجاندن در رژیم غذایی محسوب می‌شوند.

هشدار مهم: موارد توصیه شده درمانی در این نوشته صرفا برای مشکلات ساده می باشد، در صورت داشتن مشکل پزشکی جدی یا هر نوع حساسیت، لطفا قبل از هر اقدامی حتما به پزشک مراجعه کنید.

  1. آیا میزان کالری غذاها واقعا در چاقی یا لاغری دخالت دارد
  2. راهکارهای علمی و تضمینی برای همیشه شاد و سرحال بودن
  3. توصیه های علمی برای افزایش قدرت باروری آقایان
  4. چطور متناسب با تیپ بدنی خود رژیم لاغری بگیرید
  5. بهترین راه برای لاغری بعد از چاق شدن حاملگی چیست
معنی جفت شدن ساعت و دقیقه در زمان های مختلف چیست

مطالب محبوب

محصولات جدید

محصولات معتبر قیمت ۱۰۹۰۰۰ تومان

رینگ لایت سلفی موبایل

محصولات معتبر قیمت ۷۹۰۰۰ تومان

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل MG2

محصولات معتبر قیمت ۲۹۰۰۰ تومان

کیف رولی لوازم آرایش Roll N Go

محصولات معتبر قیمت ۶۹۰۰۰ تومان

کیف پول و موبایل میلانو

مطالب پربازدید