تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های ساده خانگی برای درمان قارچ ناخن های دست و پا

در اغلب موارد عفونت از یک نقطه زرد یا سفید در نوک ناخن شروع می شود و راه خود را به زیر بستر ناخن که محیطی تاریک و مرطوب است – محیطی مناسب رشد قارچ – باز میکند.

تغییر رنگ ناخن به سفید ، زرد ، قهوه ای و رگه رگه شدن ناخن یا حتی خرد شدن آن از جمله نشانه های قارچ ناخن می باشند. پس اگر تغییر رنگی در ناخن خود مشاهده کردید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید.

دست و پای خود را خشک نگه دارید

کپک و قارچ اغلبا در محیط های تاریک و مرطوب رشد میکنند پس همیشه بعد از حمام لای انگشتان پای خود را خشک کنید. جوراب شلواری و دستکش هر دو محیط های بزرگی جهت رشد قارچ هستند بنابراین مطمئن شوید که اگر در طول روز از لباس یا دستکش تنگ استفاده میکنید ، شب به انگشتان خود استراحت می دهید تا هوا بخورند. همچنین می توانید از پودر ضدباکتریایی در کفش و بر روی پای خود استفاده کنید و جوراب خود را بلافاصله پس از ورزش بشویید.

شستشوی جوراب با مواد ضدعفونی کننده

تکفارس آی آر

برای از بین بردن قارچ ها از مواد ضدعفونی کننده مایع در شستشوی جوراب و جوراب شلواری خود استفاده نمایید. ظرف را پر از مواد ضدعفونی کننده کنید جوراب را درون آن بیندازید و شلنگ آب را روی آن بگیرید.

ایجاد یک محیط اسیدی

آیا علائم قارچ ناخن را مشاهده کرده اید؟ یک قسمت سرکه را با ۵ قسمت آب مخلوط کنید و ناخن های خود را درون آن قرار دهید. قارچ نمی تواند در یک محیط اسیدی رشد کند و این امر جلوی رشد آن را می گیرد.

محافظت از ناخن در برابر ضربه

می توانید بستر ناخن خود را ببرید و جایی برای خارج شدن قارچ از آن ایجاد کنید. مطمئن شوید کفشی را خریداری میکنید که فضای کافی برای تکان دادن شست پای شما در آن وجود دارد.

www.takfars.ir

تقویت سیستم ایمنی بدن

ضعف سیستم ایمنی بدن باعث می شود که شما بیشتر در معرض ابتلا به عفونت های قارچی قرار بگیرید. مطمئن شوید که استرس خود را با فعالیت هایی نظیر پیاده روی و مدیتیشن کنترل میکنید و حداقل ۷ ساعت در شبانه روز می خوابید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر