تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های بهداشتی برای کسانی که زیاد حمام میکنند

اشتباه شماره ی ۱ : حمام های آب گرم طولانی

هیچ چیز بهتر و تازه کننده تر از یک دوش آب گرم نمیتواند باشد .اما هرچیزی بهایی دارد .حمام های آب گرم طولانی مدت میتواند پوست شما را خشک کند و منجر به خارش شود.سعی کنید حمام هایتان را کوتاه کنید طوری که به ۵ یا ۷۷ دقیقه برسند و سعی کنید که دمای آب را زیر ۹۹ درجه نگه دارید .اگر دما بالا باشد رطوبت لازمه برای پوستتان را از بین میبرد و پوست را از موانع حمایت کننده خالی میکند.

اشتباه شماره ی ۲ : حمام به تکرار

حمام زیاد باعث صدمه ی پوستی میشود و منجر به خشکی – قرمزی میشود و حتی باعث به وجود آمدن اگزما میگردد.بنا به تحقیقات حمام کردن مکرر باعث میشود که رطوبت لازمه ی بدن از بین برود برای تمیزی همان یک روز در میان حمام کافی است و هیچ صدمه ای به پوست نمیزند.

اشتباه شماره ی ۳ : استفاده کردن از تمیز کننده ی اشتباه

تکفارس آی آر

از اینکه خودتان را با صابون بشویید خودداری کنید به خصوص صابون های قدیمی زیرا که این صابون ها روغن طبیعی بدن را خشک میکند و باعث آسیب میشود از تمیز کننده های مرطوب استفاده کنید یا حتی از لوسیون های مرطوب داخل حمام استفاده کنید .

اشتباه شماره ی ۴ : شستن زیاد مو

مانند بدن مو هم نیازی به شست و شوی زیاد ندارد هر یک روز در میان یا سه روز درمیان مویتان را شامپوکنید و نرم کننده بزنید کافی است .

اشتباه شماره ی ۵: شامپوی زیاد زدن به سر

روغن که به صورت طبیعی از کف سر و ریشه های مو تولید میشود بنابراین شامپو را به دقیقا کف سر بزنید .کف سر را به ارامی ماساژ بدهید اگر به سختی با کف سر رفتار کنید اصلا عقلانی نیست.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر