تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه هایی مفید به خانم ها برای داشتن لبخندی زیبا

۱- روکش کردن دندان ها با کامپوزیت

یکی از فرایندهای درمان در اصلاح طرح لبخند، استفاده از روکش های کامپوزیتی است. در این روش ها، زمانی که دندانهای بیماران فرم نامناسبی دارند و بیمار نیز فرصت کافی و تمایلی برای انجام ارتودنسی را ندارد، از کامپوزیت ها استفاده میکند. در این روش، روکش ها به طور کامل دندانهای نامرتب بیمار را تحت پوشش قرار داده و در نتیجه لبخند او را هالیوودی میکند. علاوه بر این، خانم هایی که رنگ دندانهای خود را با وجود استفاده از روش های سفید کننده، دوست ندارد، میتوانند از این روش استفاده کنند.

۲- سفید کردن دندان ها

خانم ها اگر چه مانند مردان از دخانیات استفاده نمیکنند و در نتیجه کمتر در معرض تغییر رنگ دندانها قرار می گیرند، اما به دلیل مصرف بعضی غذاهای رنگدانه دار، دندانهای آنها پس از مدتی رنگ خود را از دست می دهند. بنابراین میتوانند از روش بلیچینگ برای سفید کردن دندانهای خود استفاده کنند. در واقع سفیدی و درخشندگی یکی از فاکتورهای مهم در طرح لبخند است.

۳- ترکیب و فرم دندان ها

تکفارس آی آر

در اصلاح طرح لبخند برای خانم ها، داشتن دندانهای مرتب، زیبا و هم ردیف یک نکته مهم است. در حالی که بسیاری از خانم ها با وجود داشتن دندانهای مرتب، ممکن است از فاصله بین دندانهای خود ناراضی باشند، این افراد از روش ارتودنسی استفاده میکنند. برخی دیگر از خانم ها نیز دلیل استفاده از روش ارتودنسی را نامرتب بودن دندانها، قرار گرفتن چند دندان بر روی یکدیگر و کج بودن آنها عنوان میکنند. در هر صورت روش ارتودنسی بسیار موثر است و اگر چه به مدت زمان زیادی نیاز دارد، اما در نهایت روشی موثر و مطلوب خانم هاست. همچنین استفاده از این روش موجب متقارن شدن دندانها با یکدیگر و تناسب آنها با لب ها می شود که یک نکته کلیدی در اصلاح طرح لبخند می باشد.

۴- آناتومی اصلاح طرح لبخند در خانم ها

در اصلاح طرح لبخند برای خانم ها، دندانها ها باید به گونه ای در کنار هم قرار بگیرند که خط فرضی لب پایین بر قوس خط متصل کننده لبه های تحتانی دندان های بالا و انحنای لب فوقانی بیمار بر روی خط فرضی متصل کننده دندان به لب، در قسمت فوقانی فک انطباق داشته باشد. این مورد تعیین کننده مرتب بودن دندانهاست.

۵- سلامت لثه ها در اصلاح طرح لبخند برای خانم ها

خانم ها در اینکه هنگام حرف زدن یا خندیدن، لثه آنها مشخص شود، حساسیت زیادی دارند و همچنین از آنجا که سلامتی لثه نیز تاثیر زیادی بر دندانها دارد، در اصلاح طرح لبخند در بیماران، درمان لثه ها نیز یکی دیگر از روش های درمانی زیبایی می باشد. در صورتی که هنگام خندیدن مقدار زیادی از لثه بیرون باشد، دندانپزشک با جراحی لثه می تواند مقدار آنها را کمتر و در عوض طول تاج دندانها را بیشتر کند. همچنین قبل از اصلاح طرح لبخند دندانپزشک باید به طور کامل از سلامت لثه اطمینان پیدا کند. یک لثه سالم دارای رنگ صورتی کمرنگ، سفت، سطح مات و چسبیده بر روی استخوان است.

www.takfars.ir

۶- تاثیر سلامتی دندانها در اصلاح طرح لبخند

سالم بودن دندانها و بررسی انها از نظر نداشتن مشکلاتی از قبیل پوسیدگی یکی دیگر از فاکتورهای اصلاح طرح لبخند برای خانم هاست. همچنین نداشتن مشکلاتی از قبیل عفونت نیز اهمیت زیادی در سلامتی دندانها دارد. برای این کار دندانپزشک زیبایی اقدام به معاینه دندانها بیمار میکند. عموما از روش رادیولوژی برای مشخص شدن دندانهایی که از درون پوسیده شدنده اند، استفاده می شود. پس از اینکه مشخص شد دندان پوسیده است از ماده پر کننده استفاده می شود. خانم ها به کامپوزیت ها علاقه بیشتری دارند زیرا همرنگ دندان بوده و موجب زیبایی آن می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر