تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه هایی برای درمان موخوره و ماسک های مناسب رفع آن

تا جایی که ممکن است از گرما دوری کنید.گرما بدترین دشمن موهای شما است اما کنار گذاشتن سشوآر و اتوی مو به طور کامل نیز مشکل است.بنابراین بهتر است قبل از گرما دادن به مو،از یک سرم مقاوم کننده ی در برابر گرما به موهایتان بزنید.قبل از سشوآر کشیدن موهایتان را با حوله خشک کنید این راهی است که ضرر گرما روی می مرطوب را به حداقل می رساند.هم چنین،از اتوی مو و بابلیس نیز هراز چند گاهی استفاده کنید نه به طور دائم.

بهترین راه حل برای موخوره چیدن انتهای موهاست.وقتی که برای مدت زیادی موهایتان را کوتاه نکرده باشید،موهایتان مو خوره می شوند.همیشه موهایتان را هر ۸-۶ هفته یکبار کوتاه کنید تا موهای خشک و ضعیفتان از بین برود و رشد موهایتان نیز تسریع شود.

راه های درمانی زیادی برای موخوره وجود دارد که هر یک ضعف موهای شما را برطرف میکند و رطوبت و تغذیه لازم را به موهای شما می رساند.پیشنهاد می شود موهایتان را کمی کوتاه کنید و از یک نرم کننده ی قوی دوبار در هفته استفاده کنید تا موخوره ها از بین بروند و سپس درمان موهایتان را آغاز کنید.

ماسک تخم مرغ:

زرده ی تخم مرغ را در ۳ قاشق سوپخوری روغن زیتون و یک قاشق سوپخوری عسل مخلوط کنید.به آرامی این ماسک را روی موهایتان ماساژ دهید به طوری که کل مو را در بر بگیرد.بگذارید به مدت یک ربع روی موهایتان بماند و آن را با شامپو ملایمی بشویید.

تکفارس آی آر

روغن:

پوست سرتان را با روغن ماساژ دهید،با قاعده ماساژ دادن مو باعث می شود رطوبت موهایتان حفظ شود.از روغن زیتون،روغن بادام،روغن نارگیل یا ترکیبی از این روغن ها را استفاده کنید.مقداری روغن بر روی مو ریخته و به آرامی ماساژ دهید،مدت یک ساعت بگذارید بر روی موها بماند سپس با شامپو موهایتان را بشویید.

ماسک انبه هندی(پاپایا):

پاپایا غنی از پروتئین است و نیازهای مو را به منظور نگه داشتن درخشش،رطوبت و رشد تامین میکند.دو تکه از آن را داخل مخلوط کن ریخته تا به صورت خمیر در آید.دو قاشق سوپخوری ماست به آن اضافه کنید ،سپس آن را روی پوست سر و موهایتان بریزید به طوری که کل موها را بپوشاند.۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با آب و شامپو بشویید.

شستشو با عسل:

www.takfars.ir

یکی از نرم کننده های طبیعی و خانگی برای مو،عسل است.دو قاشق سوپخوری عسل را در ۴ فنجان آب گرم بریزید و مخلوط کنید سپس آن را بعد از شامپو کردن به روی موها ریخته تا مدتی بر روی موها بماند و موهایتان را نرم کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر