image توصیه هایی برای ادامه دادن یک رژیم غذایی سالم و موفق برای همیشه

اراده و تصمیم من آخر هفته‌ها به صفر می‌رسد

احتمالا در طول هفته خود را بیش از اندازه محروم می‌کنید و آخر هفته‌ها دیگر نمی‌توانید شرایط را تحمل کنید. البته اگر گاهی‌ اوقات به خودتان فرصت تفریح کردن را بدهید، کار اشتباهی نکرده‌اید. مثلاً آخر هفته‌ها می‌توانید مقداری از آن چیزی را که دوست دارید بخورید، اما هرگز زیاده‌روی نکنید؛ در عوض اولین روز هفته را پیاده تا محل کارتان بروید یا اینکه بیشتر ورزش کنید.

من بسیار پرمشغله‌ام و مجبورم بیشتر از غذای رستورانی استفاده کنم

غذاهای رستورانی معمولاً پرکالری‌تر از غذاهای خانگی هستند؛ به‌خصوص که هیچ‌کس نمی‌داند آشپز از چه مقدار مواد غذایی برای تهیه آن غذا استفاده کرده است. می‌توان گفت افرادی که غذاهای رستورانی می‌خورند؛ ۱۸ درصد کالری بیشتر دریافت می‌کنند. در چنین مواقعی سعی کنید بیشتر غذاهای کبابی سفارش بدهید و به جای نوشیدنی‌های مختلف آب بنوشید تا کالری‌های دریافتی کاهش یابند.

من همیشه احساس گرسنگی می‌کنم؛ مثل قحطی‌زده‌ها

یک برنامه غذایی کمتر از ۱۴۰۰ کیلوکالری باعث می‌شود که به بدن مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز نرسد. این مقدار غذا نمی‌‌تواند به شما احساس سیری بدهد، اما چه کسی گفته است که رژیم گرفتن یعنی دریافت کمترین مقدار مواد غذایی و گرسنگی کشیدن.

اگر تصمیم دارید که لاغر شوید، حتماً هر روز ۱۶۰۰ کیلوکالری دریافت کنید؛ یعنی حدود ۴۰۰ کیلوکالری از مصرف روزانه خود بکاهید. هر روز سه وعده غذای اصلی و دو میان وعده داشته باشید و این ۱۶۰۰ کیلوکالری را بین وعده‌های غذایی قسمت کنید. اگر هر چهار ساعت یکبار غذایی بخورید، میزان قندخون‌تان ثابت می‌ماند و دچار نوسانات شدید نمی‌شوید؛ به همین دلیل کمتر میل و هوس شدید برای خوردن چیزی پیدا می‌کنید و اغلب احساس سیری دارید. اگر بتوانید از هر وعده غذایی ۲۰ گرم و از هر میان وعده ۱۰ گرم حذف کنید، حدود ۴۰۰ کیلوکالری کمتر دریافت خواهید کرد.

انگار سوزن‌ ترازو دیگر هیچ تکانی نمی‌خورد

چند هفته بعد از رژیم گرفتن یک وضعیت ثابت و بدون تغییر در وزن شما ایجاد می‌شود، گویی دیگر تلاش‌های‌تان نتیجه‌ای ندارند. وقتی که سبک‌تر می‌شوید، بدن‌تان نیاز به کالری کمتری دارد. هر روز ۲۰۰ کیلوکالری کمتر جذب کنید. اگر برای مدت زمان طولانی طبق همان برنامه پیش بروید، متوقف می‌شوید..