تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفندهای سلامتی برای جلوگیری از عرقسوز شدن

لباس‌های مناسب بپوشید

برهنه بودن ممکن است بدن شما را خنک نگه دارد؛ با این حال، با تعریق بیش از حد، به ویژه در ناحیه‌ی شکم، شکاف باسن و ناحیه‌ی سینه نمی‌تواند کاری کند. ممکن است توصیه شود پارچه‌های پنبه‌ای و نازک را بپوشید. همچنین، مطابق با یک مطالعه، افرادی که لباس زیر نمی‌پوشند، اغلب گزارش دادند که تعریق بیش‌تری دارند و از این رو، سوزش بیش‌تر در نواحی باسن و کشاله‌ی ران تجربه می‌کنند. علاوه بر این، شلوارک و تی‌شرت‌های آستین کوتاه نیز برای این اختلال پوستی مناسب هستند.

پوست را هیدراته نگه دارید

هیدراته نگه داشتن پوست می‌تواند به پیشگیری از عرق سوز شدن و همچنین خشکی پوست کمک کند. شما می‌توانید رطوبت پوست‌تان را با اجتناب از گرمای شدید، استفاده از مرطوب‌کننده‌های پوست و دستگاه بخور حفظ کنید.

مرطوب‌کننده‌هایی را انتخاب کنید که حاوی روغن‌های معدنی نیستند زیرا این نوع مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند منافذ پوست را مسدود کنند.

تکفارس آی آر

یک بار در روز، ترجیحا بعد از دوش یا حمام، مرطوب‌کننده را به طور مستقیم روی پوست‌تان بمالید.

هوا را به کمک یک فن در فضا گردش بدهید

این روش پیشگیری برای همه‌ی آدم‌ها به شدت مؤثر است. در حقیقت، گردش داشتن هوا می‌تواند به حفظ خشکی و خنکی پوست کمک کند و در عین حال از بیش از حد گرم شدن فضای اتاق خواب‌تان جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید از یک فن یا دستگاه تهویه‌ی هوا استفاده کنید تا هوا در حال گردش باشد.

لباس‌های گشاد و نرم بپوشید

پوشیدن لباس‌های تنگ می‌تواند پوست ما را تحریک کند، بنابراین توصیه می‌شود که لباس‌های سبک و گشاد را برای کمک به پیشگیری از تحریک شدن پوست و حتی بروز عرق سوز بپوشید. بعضی از لباس‌های نرم مانند پشم مرینو و لباس‌های پنبه‌ای می‌توانند باعث جلوگیری از التهاب و تحریک شدن پوست شوند، بنابراین خطر تعریق بیش از حد و عرق سوز را کاهش می‌دهند.

www.takfars.ir

مقدار زیادی مایعات بنوشید

خوردن مقدار زیادی مایعات ممکن است در درمان عرق سوز موثر باشد. شما می‌توانید آب ساده بنوشید یا آب سبزیجات و میوه‌های تازه را مصرف کنید یا هر دو را برای هیدراته نگه داشتن پوست و بهبود سریع پوست آسیب‌دیده میل کنید. با این حال، باید از اضافه کردن قند به آب میوه‌ها پرهیز کنید.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

در حالی که گرما و رطوبت علت اصلی بروز راش‌های پوستی و عرق سوز شدن است، بعضی از غذاهای خاص مانند قهوه، آب انگور قرمز و غذاهای تند در صورت مصرف بیش از حد می‌توانند این اختلال پوستی را بدتر کنند. بنابراین، در صورت بروز این راش‌ها، باید مصرف این مواد خوراکی را کاهش دهید.

برخی از غذاها برای کاهش عرق سوز شدن پوست

غذاهای ارگانیک

سبزیجات و میوه‌های نارنجی و زرد

پروتئین بدون چربی

تخم کتان و دانه‌ی چیا

روغن گرفته‌شده به شیوه‌ی پرس سرد

تک فارس

برخی از مواد غذایی که باید از مصرف آن‌ها پرهیز کنید

غذاهایی که باعث واکنش آلرژیک می‌شوند

چربی‌های ترانس و روغن‌های هیدروژنه

لبنیات متعارف

غذاهای سرخ‌شده

غذاهای فراوری‌شده

از زیاد پوشیدن لباس پرهیز کنید

بسیار مهم است که بیش از حد لباس نپوشید. پوشیدن لباس مناسب می‌تواند مانع از عرق کردن و بروز عرق سوز شود.

در تابستان بهتر است لباس‌های سبک و نرم بپوشانید. همچنین، پنبه یک انتخاب عالی برای شما است که اجازه می‌دهد تا پوست‌تان نفس بکشد.

در زمستان باید لباس‌های‌تان را روی هم بپوشید. به این ترتیب زمانی که احساس کردید گرم‌تان است یا عرق کردید،‌ می‌توانید یکی دو تکه لباس را با سهولت دربیاورید. همچنین باید لباس‌های پشم مروینو را در هوای بسیار سرد بپوشید، زیرا می‌تواند بدن‌تان را گرم و خشک نگه دارد.

T A K F A R S

دور از گرما و نور خورشید بمانید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید و همچنین هوای گرم می‌تواند سبب عرق سوز شدن پوست شود. بنابراین، برای جلوگیری از عرق سوز شدن باید قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید. وقتی خارج از منزل هوا بیش از حد گرم است، باید در داخل خانه بمانید یا در سایه حرکت کنید. اگر در گرما عرق می‌کنید، به دنبال یک محل خنک‌تر برای کاهش خطر عرق سوز شدن ناحیه‌ی گردن و صورت‌تان باشید.

یک محیط خنک و راحت برای خواب ایجاد کنید

اگر می‌خواهید به طور طبیعی و موثر عرق سوز را درمان کنید، باید یک محیط خنک و آرام برای خواب‌تان ایجاد کنید. برخی از نکاتی که باید دنبال کنید عبارتند از

از یک فن استفاده کنید یا پنجره را برای حفظ گردش هوا باز بگذارید.

دمای اتاق را تنظیم کنید تا بهترین شرایط خواب را برای خودتان فراهم کنید.

در یک اتاق خواب خنک و راحت بخوابید. با ملحفه‌ی راحت و تاریکی و درجه حرارت مناسب، می‌توانید از بروز عرق سوز جلوگیری کنید.

به پزشک مراجعه کنید

برای تشخیص مناسب و درمان پزشکی باید به یک پزشک مراجعه کنید. این نکته برای نوزادان و افراد سالخورده که دچار عرق سوز شده‌اند بسیار مهم است. اگر احساس ناراحتی دارید و حس می‌کنید نواحی عرق سوزشده باعث اختلال در عملکرد شما شده یا درمان‌های طبیعی که در حال استفاده از آن‌ها هستید تاثیری ندارند، خیلی زود با پزشک مشورت کنید.

بعد از حمام، پوست‌تان را کاملا خشک کنید

تک فارس www.takfars.ir

گرما و رطوبت می‌تواند باعث عرق سوز شدن پوست شود، بنابراین پس از شنا یا حمام کردن با استفاده از یک حوله پوست را به طور کامل خشک کنید. این کار ممکن است در جلوگیری از عرق سوز شدن موثر باشد.

هنگام حمام یا دوش گرفتن از آب گرم استفاده نکنید تا از بروز راش و سوزش پوست جلوگیری شود.

پس از شنا کردن، حمام یا دوش گرفتن با استفاده از دستگاه‌های دمنده‌ی هوا بدن‌تان را خشک کنید، زیرا استفاده از حوله می‌تواند باعث سوزش بیش‌تر پوست شود، و همین خطر ابتلا به عرق سوز را افزایش می‌دهد.

برخی از روش‌های پیشگیری

اگر ورزش می‌کنید، بعد از آن باید دوش آب سرد بگیرید

وقتی معده‌تان خالی است، آب نارگیل بنوشید

پوشک نوزادتان را به طور مرتب عوض کنید

از کرم‌ها و لوسیون‌های ملایم استفاده کنید

از مصرف صابون‌های خشن پرهیز کنید

از مصرف لوازم آرایشی مبتنی بر روغن پرهیز کنید

تکفارس

از خارش دادن پوست آلوده پرهیز کنید، زیرا این کار می‌تواند باعث بروز عفونت بیش‌تر در پوست شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر