تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفندهای خانه داری جالب برای تازه عروس ها

image ترفندهای خانه داری جالب برای تازه عروس ها

یک قطره مایع ظرفشویی در دستگاه مخلوط کن

اگر برای تهیه نوشیدنی خود از دستگاه مخلوط کن استفاده کرده اید، بعد از آنکه نوشیدنی ها را در لیوان ها ریختید، در کاسه یا پارچ مخلوط کن، کمی آب بریزید و یک قطره مایع ظرفشویی داخل آن بریزید ۲۰ ثانیه مخلوط کن را روشن کنید؛ سپس آب آن را خالی کنید و آن را آب بکشید، با همین کار ساده آن را تمیز کرده اید.

از بین بردن بوی مایکروویو با آب لیمو

برای برطرف کردن بوی بد مایکروویو می توانید مخلوطی از ۱ فنجان آب و نصف فنجان آب لیمو را داخل آن قرار دهید و برای ۳ تا ۵ دقیقه مایکروویو را روشن کنید. پس از اتمام این مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در ماکروویر را باز نکنید. بعد از این زمان آن را بیرون بیاورید و از بوی مطبوع داخل مایکروویو خود لذت ببرید.

تکفارس آی آر

تمیز کردن قوری پیرکس

وقتی چای یا قهوه درست میکنید، قوری پیرکس یا لیوان شیشه ای شما ممکن است رده های قهوه ای رنگی به خود بگیرد، این اتفاق معمولا زمانی پیش می آید که بعد از نوشیدن چای یا قهوه خود، لیوان را برای مدتی تمیز نکنید. اگر قوری یا لیوان شما کثیف است و نمی دانید چگونه آن را تمیز کنید، بهتر است یک چهارم لیوان یا قوری را با یخ پر کنید، آب نصف لیمو را بگیرید و آن را با دو قاشق نمک مخلوط کنید و درون لیوان یا قوری بریزید. بعد از دو دقیقه معجزه آن را خواهید دید.

تمیز کردن آسیاب برقی با برنج

برای تمیز کردن آسیاب برقی یا دستگاه آسیاب قهوه، از برنج خام استفاده کنید، کمی از برنج را داخل دستگاه بریزید و آن را آسیاب کنید. اگر میخواهید مانند آشپزهای حرفه ای باشید، باید نکات کوچکی را در آشپزی فرا بگیرید: با دستگاه آسیاب مثلا چوب دارچین یا ریحان خشک را آسیاب کرده اید، پیش از آسیاب کردن دانه های قهوه باید آن را کاملا تمیز کنید زیرا این ادویه ها بوی تندی دارند و به راحتی از بین نمی روند، آسیاب برنج بهترین راه برای خلاصی از این بوهاست.

مسواک زدن رنده

www.takfars.ir

برای تمیز کردن رنده از یک برس کوچک استفاده کنید، با برس یا یک مسواک مخصوص می توانید لابلای دنده ها را تمیز کنید.

پاک کردن دستگیره با نوشابه

برای از بین بردن لکه های چربی موجود روی دستمال ها و دستگیره های آشپزخانه، بهترین روش آن است که دستمال ها را به مدت یک ساعت درون مخلوطی از آب و نوشابه گازدار خیس کنید.

خیس کردن ظرف های چینی در سرکه

به جای خیس کردن ظرف های چینی درون وایتکس برای جرمگیری، آن ها را درون مخلوطی از آب و سرکه سیب قرار دهید. کافی است برای هر لیتر آب یک لیوان سرکه در نظر بگیرید.

تمیز کردن شیشه ها با الکل صنعتی

برای تمیز کردن شیشه های داخل آشپزخانه می توانید به جای استفاده از شیشه شوی های شیمیایی، از محلول آب و الکل صنعتی استفاده کنید. کافی است دو لیوان آب را با نصف لیوان الکل مخلوط و با کمک آن شیشه ها را پاک کنید. با این راهکارهایی که به شما پیشنهاد شد، مطمئنا آشپزخانه شما در سال جدید برق می زند.

نکات خانه داری که در این مبحث آورده شده اند، کار مرتب و تمیز نگهداشتن خانه و وسایل مورد نیازمان را بسیار ساده کرده اند.

– برای تمیز کردن گرد و خاک از گوشه های شیشه هر قاب تابلویی، می توانید انتهای شمع های سفید را نگهداشته و به گوشه های چوب بمالید. با این روش به راحتی گرد و خاک جمع شده در گوشه ها را تمیز میکنید.

قاب های آلومینیومی دور پنجره ها را هم می توانید با کرم براق کننده نقره تمیز کنید.

تک فارس

– واکس اتومبیل یک تمیزکننده ایده آل و جلادهنده برای کاشی های سرامیکی است. مقدار زیادی از آن را به روی کاشی ها بمالید و قبل از اینکه کاملا خشک بشود، با یک دستمال نرم مالش دهید.

واکس اتومبیل نه تنها کاشی ها را تمیز میکند، بلکه به خاطر اینکه ضدآب است، ظاهر خوب آن را با دوام بیشتری حفظ میکند.

– گاهی اوقات کاغذهای روی شیشه های خوراکی مختلف را نمی توانیم به راحتی دربیاوریم. برای این کار قبل از برداشتن کاغذ، کمی روغن، هر نوع روغنی، روی کاغذ بمالید و مدتی کوتاه اجازه دهید همانطور باقی بماند.

سپس با سیم ظرفشویی و ماده ای شوینده آن را بشویید. می بینید که کاغذ به راحتی از روی شیشه برداشته شده و روغن استفاده شده نیز به وسیله ماده شوینده تمیز می شود.

برای تمیز کردن لیوان هایی که روی آنها چیزهایی چسبیده و خشک شده هم می توانید کمی کره بادام زمینی به روی پارچه ای از جنس کتان نرم قرار داده و روی لیوان مالیده و آن آثار خشک شده را پاک کنید.

– برای تمیز کردن دستگاه کنترل از راه دور، ابتدا باتری ها را از دستگاه درآورده و با قلم مو، کمی روی آن الکل بمالید. پس از نیم ساعت دستگاه شما کاملا نو می شود.

– برای تمیز کردن چلچراغ کریستال، می توانید از دست کش کتانی استفاده کنید. با این کار لکه های انگشت ها به روی کریستال انتقال نمی یابد.

– برای پاک کردن جرم کتری، یک فنجان سرکه را در کتری ریخته و بجوشانید. سپس کتری را با آب بشویید. می بینیند که جرم کتری کاملا برطرف شده است.

– برای تمیز کردن ظروف و وسایل چینی کوچک، آنها را در سینک قرار داده و با اسپری تمیز کننده شیشه بشویید. سپس با دستمال آشپزخانه خشک کنید.

اما برای تمیز کردن چینی های بسیار ظریف مانند مجسمه های چینی، آن را از پایه در درست بگیرید و کار تمیز کردن را از قسمت بالا به طرف پایین شروع کنید.

T A K F A R S

برس لوازم آرایش را در آب گرم محتوی مایع ظرفشویی قرار داده و روی چینی بکشید. به همین ترتیب آن را آبکشی کرده و روی یک حوله کاغذی بگذارید تا خشک شود.

– برای براق کردن ظروف برنجی که به شدت کدر شده اند، از مخلوط نمک و سرکه استفاده کرده و محلول را با یک پارچه لطیف روی بخش کدر بمالید.

– برای پاک کردن لکه ظروف پلاستیکی نیز از لیمو ترش به تنهایی و یا همراه با آب استفاده کنید. بدین ترتیب لکه ها به راحتی از بین می روند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر