تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

تاریخچه کامل شرکت طراحی کفش آلمانی پوما

image تاریخچه کامل شرکت طراحی کفش آلمانی پوما

پوما یکی از زیرمجموعه‌های شرکت فرانسوی کرینگ (Kering) محسوب می‌شود. ساختمان مرکزی این شرکت در باواریا (Bavaria) آلمان واقع شده و هم‌اکنون با بیش از ۱۰,۰۰۰ کارمند در نمایندگی‌های رسمی ۱۲۰ کشور جهان به عرضه محصولاتش می‌پردازد.

شرکت آلمانی پوما از سال ۱۹۴۸ در زمینه طراحی، تولید و فروش کفش ورزشی فعالیت می‌کند. پوما درحال‌حاضر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده کفش، پوشاک و تجهیزات ورزشی است. این شرکت از سال ۱۹۸۶ به یک شرکت سهامی خاص تبدیل شد.

برادران داسلر

image تاریخچه کامل شرکت طراحی کفش آلمانی پوما

تکفارس آی آر

پوما

برادران رودلف و آدولف داسلر در سال ۱۹۲۴، با کارخانه کفش برادران داسلر (Gebrüder Dassler Schuhfabrik) در شهر هرتسوگن‌آوراخ آلمان، شروع به کار کردند. ورزش‌کاران داسلر پوش در مسابقات المپیک آمستردام ۱۹۲۸ و المپیک برلین ۱۹۳۶، هفت مدال طلا و پنج مدال برنز در سطح جهانی به دست آوردند. همچنین در مسابقه دو جهانی، پنج رکورد المپیک را شکستند.

در سال ۱۹۴۸ دارایی کارخانه کفش برادران داسلر بین دو برادر تقسیم شد. آدولف شرکت آدیداس و رودلف کارخانه کفش پوما رودلف داسلر (PUMA Schuhfabrik Rudolf Dassler) را تأسیس کرد. محبوبیت کفش‌های داسلر بین دوندگان، می‌تواند یکی از دلایل انتخاب نام یک گربه‌سان آمریکایی برای این برند باشد.

اتم، اولین کفش فوتبال

image تاریخچه کامل شرکت طراحی کفش آلمانی پوما

www.takfars.ir

پوما

در همان سال، اولین کفش فوتبال پوما، به نام اتم (Atom) عرضه شد. در سال ۱۹۵۰ در اولین مسابقه فوتبال پس از جنگ جهانی در برابر سوئیس، تعدادی زیادی از اعضای تیم ملی آلمان غربی کفش‌های فوتبال پوما به پا داشتند. مدتی بعد رودلف داسلر با همکاری سپ هربرگر (Sepp Herberger) مربی تیم ملی آلمان غربی، موفق به تولید اولین کفش فوتبال با استوک پیچی شد. عرضه این کفش بانام سوپر اتم (Super Atom) در سال ۱۹۵۲، آغاز موفقیت بزرگ پو‌ما در دنیای فوتبال بود.

در ادامه موفقیت کفش فوتبال سوپر اتم، در سال ۱۹۵۳ نسخه جدید این کفش، بانام برزیل (Brasil) تولید شد. در آخرین بازی فصل بوندسلیگا ۱۹۵۴، تیم هانوفر مقابل کایزرسلاترن به پیروزی رسید. بیشتر بازیکنان در این جشن قهرمانی کفش پوما برزیل به پا داشتند. پوما در همین سال، شکستن رکورد دومیدانی ۱۰۰ متر جهان در یوکوهاما ژاپن، توسط هاینز فوترر (Fütterer Heinz) را جشن گرفت.

image تاریخچه کامل شرکت طراحی کفش آلمانی پوما

پوما

در سال ۱۹۵۷، رودلف داسلر برای برند پوما فونت و لوگو طراحی کرد. یک سال بعد لوگوی پوما تغییر کرده و ثبت شد. همچنین نمادی به شکل مسیر دومیدانی، به‌عنوان علامت تجاری پوما ساخته شد. این نماد پس‌ازآن در طراحی همه محصولات پوما استفاده شد.

image تاریخچه کامل شرکت طراحی کفش آلمانی پوما

پوما

پوما در جام جهانی

در فینال جام جهانی سوئد در سال ۱۹۵۸، کفش‌های پو‌ما تنها کفش‌های فوتبال ساخت آلمان بودند. موفقیت‌های پو‌ما با کسب مدال طلا دو ۱۰۰ متر، در المپیک رم سال ۱۹۶۰ توسط آرمین هری (Armin Hary) ادامه یافت. در همان سال، پوما اولین تولیدکننده کفش ورزشی بود که با استفاده از تکنولوژی‌های حرارتی پیشرفته، کف و بدنه کفش را به هم متصل می‌کرد. این ویژگی عملکرد بهتر ورزشکاران را در پی داشت.

تک فارس

در ادامه قهرمانی‌های بازیکنان فوتبال پوما پوش، در سال ۱۹۶۶ کفش فوتبال افسانه‌ای پوما به نام کینگ (King) معرفی شد. پله (Pelé) بازیکن قرن فوتبال، پرافتخارترین کینگ پوش است.

توسعه محصولات

image تاریخچه کامل شرکت طراحی کفش آلمانی پوما

پوما

لوگوی گربه در حال پرش که امروزه یکی از معروف‌ترین علائم تجاری در جهان است، توسط طراح نورنبرگی، لوتس بکس (Lutz Backes) طراحی شد. در سال ۱۹۶۷ با گسترش دسته‌بندی محصولات و تولید دیگر پوشاک ورزشی، پوما با این لوگو به محبوبیت بیشتری رسید.

در سال ۱۹۷۰، برای سبکی، نرمی و راحتی بیشتر کفش فوتبال پوما کینگ، برای اولین بار از چرم کانگورو در تولید آن استفاده شد.

بسکتبال با پوما

image تاریخچه کامل شرکت طراحی کفش آلمانی پوما

پوما

سال ۱۹۷۳ بسکتبالیست معروف، والت کلاید فریزر (Walt Clyde Frazier) کفش جیر اختصاصی برای خود سفارش داد. پس از آن با تولید مدلی سبک‌تر و پهن‌تر از مدل‌های قبلی و بانام حک‌شده کلاید، و پوما کلاید (Clyde) معرفی شد.

T A K F A R S

پوما در ورزش تنیس نیز، تأمین‌کننده لباس ورزشکاران مطرح در مسابقات اوپن فرانسه، آمریکا و استرالیا بود.

به روز رسانی

سال ۱۹۷۹ لوگوی برند پس از سال‌ها، تغییر کرد و گربه پوما در گوشه سمت راست این کلمه قرار گرفت.

در سال ۱۹۸۲، دیه‌گو آرماندو مارادونا (Diego Armando Maradona)، اولین حضور خود در جام جهانی را با کفش پوما توررو (Torero) آغاز کرد. توررو جدید، خلاقیت آرمین داسلر (Armin Dassler) فرزند رودولف مالک بود. این مدل که برخلاف مدل‌های قبلی، کفی بسیار منعطف و دوتکه داشت و برای استوک‌های فلزی، مانند تخته‌ای پایه عمل می‌کرد.

پوما‌های خاص

image تاریخچه کامل شرکت طراحی کفش آلمانی پوما

پوما

تکنولوژی ترینومیک (Trinomic) پوما اولین بار برای کفش‌های دویدن، در سال ۱۹۸۹ شکل گرفت. کفی خارجی این کفش‌ها از لاستیک (Rubber) ساخته شده. تکه‌های برجسته و شش‌ضلعی، زیرسازی، انعطاف‌پذیری و ثبات کفش را تأمین می‌کنند.

یکی از مدل‌های سری ترینومیک به نام پوما دیسک (Disc)، در سال ۱۹۹۱ عرضه شد. دیسک، اولین کفش ورزشی بدون بند است. این مدل به‌وسیله بندهای سیم مانند (داخل زبانه کفش) بسته می‌شود. قابلیت کشسانی این بندها باعث می‌شود پس از پوشیدن، کفش شکل پا را گرفته و کاملاً اندازه و مناسب آن شود.

در سال ۱۹۹۶، پوما کمپین تبلیغاتی ویژه‌ای به راه انداخت. پیش از آغاز بازی‌های المپیک آتلانتا، لینفورد کریستی (Linford Christie) دونده معروف انگلیسی، با لنز طرح لوگوی پوما، در یک کنفرانس مطبوعاتی ظاهر شد. پس‌ازآن، از کمپین لنز تماسی پوما، به‌عنوان نماد یک بازاریابی خلاقانه یاد می‌شود.

تک فارس www.takfars.ir

image تاریخچه کامل شرکت طراحی کفش آلمانی پوما

پوما

مد روز

پوما در سال ۱۹۹۸ با همکاری طراح معروف، جیل ساندر (Jil Sander) اولین برند ورزشی بود که مد و ورزش را ادغام کرد. در این ادغام، کفش فوتبال کینگ (King) و همچنین کفش دویدن ایزی رایدر (Easy Rider) به‌عنوان نسخه‌های غیرورزشی و اسنیکرهای به‌روز، ارائه شدند.

از ترکیب یک کفش موج‌سواری از دهه ۸۰ و مدل Sprintspike از سال ۱۹۶۸، مدل موسترو (Mostro) تولید شد. این محصول سال ۱۹۹۹، مدلی با بندهای چسبی و کفی برجسته میخ مانند داشت، که موردتوجه بسیاری از هنرمندان قرار گرفت.

image تاریخچه کامل شرکت طراحی کفش آلمانی پوما

پوما

پوما اسپید کت (Speed Cat) در سال ۲۰۰۱ عرضه شد. این مدل نشان‌دهنده شایستگی دیرینه پوما در موتورسواری و اتومبیلرانی است. نسخه اصلی این مدل در سال ۱۹۹۸ به‌عنوان کفشی ضد آتش برای رانندگان فرمول یک طراحی شده بود. Speed Cat به‌زودی توانست با تکیه‌بر ظاهر خلاقانه و شیک خود وارد دنیای مد شود.

در سال ۲۰۰۴، پو‌ما اعلام کرد با فراری (Ferrari Scuderia)، موفق‌ترین تیم فرمول یک، قراردادی چندساله‌ امضا کرده است. طی این قرارداد، پو‌ما اجازه دارد کفش، پوشاک و لوازم جانبی دارای مجوز فراری را در سراسر جهان توزیع کند.

پوما قهرمان می شود

تکفارس

image تاریخچه کامل شرکت طراحی کفش آلمانی پوما

پوما

در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، پو‌ما حامی ۱۲ تیم از ۳۲ تیم شرکت‌کننده و به‌عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده جام معرفی شد. و برای اولین بار در تاریخ، تیم ملی کشور موردحمایت پو‌ما قهرمان جام جهانی شد. در تاریخ ۹ جولای، لاجوردی پوشان ایتالیا موفق شدند با نتیجه ۵ بر ۳ در ضربات پنالتی، قهرمان جام شوند.

اسپید بولت (Speed Bolt) نوآوری بعدی پوما بود که با عنوان سبک‌ترین کفش فوتبال دنیا و با وزنی کمتر از ۲۰۰ گرم، در زمان جام جهانی ارائه شد.

پوما حامی آفریقا

image تاریخچه کامل شرکت طراحی کفش آلمانی پوما

پوما

پوما در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، حامی هفت فدراسیون غنا، کامرون، ساحل‌عاج، الجزایر، ایتالیا، سوئیس و اروگوئه نیز بود. همچنین در این مسابقات از اولین کیت فوتبال قاره‌ای جهان، بانام کیت وحدت آفریقا (Africa Unity Kit) رونمایی کرد. لباس‌، کفش و توپ طراحی شده این کیت برای ۱۲ تیم آفریقایی، و دارای رنگ‌بندی خاص و الهام بخش بود. رنگ قهوه‌ای آن نمایانگر خاک غنا، ساحل‌عاج، آفریقای جنوبی و کامرون است. طیف قهوه‌ای تا آبی، تشبیه بصری از زمین تا آسمان است. و شماره پیراهن و لوگوی برند پو‌ما نیز به نمایندگی از خورشید درخشان آفریقا، به رنگ زرد درآمده است.

پو‌ما همچنین در سال ۲۰۱۰، تجهیزات گلف برند کبرا گلف (Cobra Gulf)، یکی از سه برند کمپانی پو‌ما را به دست گرفت.

محبوبیت اروپایی

takfars.ir

در سال ۲۰۱۱ پو‌ما تبدیل به یک شرکت بازرگانی اروپایی، به نام PUMA SE شد. در همین سال، پوما قهرمان بوندسلیگا، تیم بوروسیا دورتموند (Borussia Dortmund) را نیز به سابقه فوتبالی‌اش اضافه کرد.

پو‌ما قوی‌ترین کفش فوتبال خود به نام ایوو پاور (evoPOWER) را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد. این مدل که آزادی حرکت ضربه‌های بدون کفش را تداعی می‌کند، در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل مورداستفاده بازیکنان ۸ تیم (حدود ۷۲ درصد از زمان بازی‌ها) قرار گرفت.

معامله تاریخ

image تاریخچه کامل شرکت طراحی کفش آلمانی پوما

پوما

اول جولای ۲۰۱۴، پو‌‌ما و باشگاه فوتبال آرسنال (Arsenal) مشارکت دراز مدت خود را اعلام کردند. این همکاری بزرگ‌ترین معامله تاریخ هر دو کمپانی محسوب می‌شود. پوما همچنین، در سال ۲۰۱۶ تأمین‌کننده انحصاری کفش و لباس فرم تیم اتومبیلرانی فرمول یک رد بول (RED BULL RACING F1) شد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر