به جز لبنیات و شیر چه خوراکی هایی کلسیم زیادی دارند

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

به جز لبنیات و شیر چه خوراکی هایی کلسیم زیادی دارند

image به جز لبنیات و شیر چه خوراکی هایی کلسیم زیادی دارند

▪ دانه‌های آفتابگردان

استفاده از دانه‌های آفتاب گردان به عنوان میان وعده علاوه بر اینکه از کلسیم بالایی برخوردار هستند، منبع مهمی از آنتی اکسیدان، ویتامین E و مس هستند که در سلامت گلبول‌های سفید خون نقش اساسی دارند.

▪ صدف دریایی

افرادی که نسبت به لاکتوز موجود در محصولات لبنی حساسیت دارند می‌توانند از صدف دریایی که از مقادیر بالای کلسیم برخوردار است، استفاده کنند.

تکفارس آی آر

▪ لوبیا سبز

مصرف لوبیا سبز به همراه روغن زیتون و پودر سیر باعث بالا بردن حس چشایی می‌شود، این نوع ماده غذایی از کلسیم، ویتامین C و فیبر برخوردار است که برای سلامت لازم و ضروری است.

▪ هویج

این عصاهای شعبده‌ی نارنجی نه تن‌ها باعث کاهش وزن در افراد می‌شود بلکه کلسیم موجود در آن به استخوان سازی کمک و از ایجاد تومور‌های سرطانی در بدن افراد جلوگیری می‌کند.

▪ انجیر

www.takfars.ir

استفاده از انجیر به صورت تازه و یا خشک شده در انواع سالاد‌های غذایی می‌تواند کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند.

▪ کلم بروکلی

این سبزی سرعت پیشرفت بیماری در بدن را کاهش می‌دهد و به عنوان “خاموش کننده‌ی ژن سرطان” در بدن بکار برده می‌شود و به عنوان منبع بزرگی از کلسیم شناخته شده است.

▪ پرتغال

این میوه از خانواده مرکبات است و به دلیل مقادیر بالایی از ویتامین C و کلسیم برای سلامتی بدن توصیه می‌شود.

▪ بادام

تحقیقات نشان داده است که مصرف بادام قبل از ورزش کردن باعث سوزاندن چربی‌های اضافی بدن می‌شود، بادام به دلیل آنکه منبع غنی از فیبر است می‌تواند کلسترول خون را به حد تعادل برساند.

▪ کنجد

یک قاشق غذاخوری مصرف کنجد می‌تواند به اندازه‌ی یک لیوان شیر کلسیم به بدن برساند به همین خاطر افرادی که نسبت به مصرف شیر حساسیت دارند بهتر است از این دانه‌ها استفاده کنند.

مواد غیر لبنی سرشار از کلسیم را بشناسید/ کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند بخوانند

تک فارس

▪ لوبیا چشم بلبلی

مصرف این نوع لوبیا به دلیل آنکه سرشار از کلسیم و پتاسیم است، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، مغزی و پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

چطور دوچرخه سواری کنیم تا بدن آسیبی نبیند مخصوصا زانو ها
  1. خوردن چه خوراکی هایی با ماهی مضر است

  2. خوراکی های طبیعی برای تسکین درد

  3. بچه های بیش فعال خود را با این خوراکی ها آرام کنید

  4. خوراکی هایی که از سردردهای میگرنی پیشگیری میکنند

  5. خوراکی های مفید برای درمان آپنه خواب

  6. سبزیجات لبنیات و مواد غذایی موثر در کاهش فشارخون

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

نظرات