عادت کنید که وعده های غذایی بزرگ را حداقل ۳ تا ۴ ساعت قبل از تمرین کردن بخورید. اگر یک وعده با سایز کوچکتر میخورید، می توانید ۲ تا ۳ ساعت بعد از خوردن آن، تمرین کنید. تنقلات سبک وقتی که درست قبل از تمرین و حتی در طول تمرین خورده شوند، معمولا مفید هستند. هنگامیکه تمرین تان را انجام دادید، می‌توانید بلافاصله از یک وعده غذایی لذت ببرید.

مزایا

با منتظر ماندن برای تمرین کردن تا چند ساعت بعد از خوردن یک وعده غذایی، شما می توانید از معده درد، گرفتگی شکم و اسهال جلوگیری کنید. خوردن مقدار زیادی غذا درست قبل از ورزش کردن می تواند باعث شود که احساس سنگینی و خستگی نیز کنید زیرا دستگاه گوارش شما و عضلاتی که برای ورزش استفاده میکنید، برای انرژی در حال رقابت هستند. با این حال مهم است که قبل از تمرین کردن، چیزی بخورید و از حذف وعده های غذا اجتناب کنید. صرفنظر کردن از یک وعده غذا قبل از آنکه ورزش کنید، می تواند باعث شود که ضعیف شوید یا زمان واکنش شما را کند سازد.

ملاحظات

کربوهیدراتهای سالم، بهترین مواد غذایی برای خوردن قبل از ورزش هستند. کربوهیدراتهایتان را از غلات کامل، پاستا و نانهای سبوس دار و همچنین سبزیجات تازه دریافت کنید. از خوردن غذاهایی که فیبر و فروکتوز بسیار بالایی دارند، درست قبل از ورزش کردن، اجتناب کنید. خوردن حبوبات با فیبر بالا قبل از ورزش کردن می تواند باعث شود که در شکمتان، گاز معده ناراحت کننده ای تولید شود. میوه هایی که سرشار از فیبر و فروکتوز هستند نیز میتوانند باعث شوند که بعد از ورزش، اسهال بگیرید.

تصورات غلط در مورد غذا

شما باید از خوردن غذاهای چرب، درست قبل از ورزش کردن اجتناب کنید زیرا هضم چربی، مدت بیشتری طول می کشد و می تواند منجر به ناراحتی معده در طول ورزش شود. اگرچه چربی و پروتئین، بخش های مهمی از هر رژیم غذایی هستند اما مهم تر است که درست قبل از ورزش کردن، با کربوهیدراتهای سالم به بدنتان سوخت برسانید.

دیدگاه یک کارشناس

در یک مقاله در وبسایت شبکه خبری ABC، مالی کیمبال، متخصص تغذیه ورزشی توصیه میکند یک برنامه برای خوردن و ورزش کردن ایجاد کنید که مناسب شما باشد. کیمبال ادعا میکند که ممکن است شما قادر باشید یک وعده غذایی بخورید و سپس بلافاصله بعد از آن ورزش کنید، آن هم بدون تجربه کردن ناراحتی معده یا سایر اثرات سوء. سعی کنید با خوردن یک وعده غذایی و سپس انجام تمرین سبک ورزشی، این مسئله را در مورد خودتان امتحان کنید. اگر دردهای شکمی به سراغتان آمد، تمرین را متوقف کرده و بعدا دوباره امتحان کنید.

تک فارس » پزشکی سلامتی » بهترین زمان برای تمرین بدنسازی چند ساعت بعد از غذا خوردن است