image بهترین روغن برای مصرف در رژیم های لاغری چیست

۲۰ خاصیت مهم و مفید روغن ماهی برای بهبود سلامتی تمام افراد:

پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی: روغن ماهی نه تنها به پایین آمدن سطح تری‌گلیسیرید و کلسترول خون کمک می‌کند، بلکه در جلوگیری از سفت شدن عروق و پیشگیری از ضربان غیرعادی قلب نیز نقش بسزایی دارد.

پیشگیری از سرطان: روغن ماهی در پیشگیری از ۳ نوع سرطان شایع شامل سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات مفید است. امگا۳ در واقع از تبدیل شدن سلول‌های سالم و طبیعی به سلول‌های سرطانی جلوگیری کرده و مانع از رشد غیرعادی سلولی می‌شود.

تنظیم کلسترول: یکی از خواص مهم و اصلی روغن ماهی این است که به تنظیم سطح کلسترول خون کمک می‌کند. وجود اسیدهای چرب EPA و DPA در اکثر مکمل‌های با کیفیت روغن ماهی در تنظیم کلسترول نقش مهمی دارد.

با روغن ماهی لاغر شوید: مصرف ماهی به درمان فشارخون بالا و چاقی کمک می‌کند. بر اساس یک مطالعه تخصصی در استرالیا، یک رژیم غذایی برای کاهش وزن اگر با مصرف مرتب مقدار مشخصی از ماهی همراه باشد، بسیار موثرتر و موفق‌تر خواهد بود.

درمان آرتریت (التهاب مفصلی): روغن ماهی همچنین برای درمان عارضه التهاب مفصلی نیز مفید است. مصرف بلند مدت از این روغن مفید در کاهش و یا حتی پیشگیری از دردهای ناشی از آرتریت تاثیر دارد. درمان آرتریت با روغن ماهی قطعا بلافاصله پس از مصرف نخواهد بود، بلکه ممکن است چندین روز، هفته و یا حتی ماه طول بکشد تا نتایج مثبت آن بروز کند.

سلامت چشم‌ها: مصرف اسید چرب امگا۳ از چشم‌ها در برابر عارضه تحلیل نقطه ماکولار چشم جلوگیری می‌کند و همچنین خطر بروز سندرم خشکی چشم را کاهش می‌دهد.

پیشگیری از اختلالات روانی: شماری از مطالعات پزشکی نشان داده است که مصرف روغن ماهی به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، زوال عقل و حتی شیزوفرنی کمک می‌کند.

سلامت پوست و مو: ‌امگا۳ به حفظ رطوبت در سلول‌های پوستی، تولید ماده مفید کلاژن و برطرف کردن لکه‌های پوستی کمک می‌کند و در نهایت موجب حفظ جوانی و شادابی در چهره می‌شود. در عین حال محتوای پروتئینی موجود در روغن ماهی به رشد موها و حفظ سلامت و تقویت آنها کمک می‌کند.

مقابله با فشارخون بالا: امگا۳ دارای خواص ضدالتهابی و ضدانعقادی است و به همین سبب در کاهش فشارخون نقش دارد.

مقابله با آسم: روغن ماهی در بهبود مشکلات تنفسی نظیر آسم، بسیار تاثیرگذار است. این مکمل سودمند به کاهش حملات آسمی و تنفسی آسان‌تر کمک می‌کند.

کمک به درمان ایدز: مطالعات انجام شده از سوی کارشناسان برنامه علوم تغذیه‌ای در لزینگتون ثابت کرده است که روغن ماهی با کاهش سطح تری‌گلیسیرید خون حتی در درمان ایدز نیز نقش موثر و مفیدی ایفا می‌کند.

سلامت ناخن‌ها: مصرف مداوم روغن ماهی به بهبود بافت و سلامت ناخن‌ها نیز کمک می‌کند و از این رو می‌توان از آن در تولید ترکیبات تقویت کننده ناخن‌ها استفاده کرد.

سلامت استخوان‌ها: امگا۳ موجود در روغن ماهی به تنظیم تعادل املاح معدنی در استخوان‌ها و بافت‌های اطراف آن کمک می‌کند.

تاثیر خاص روغن ماهی در بهبود افسردگی: افراد مبتلا به افسردگی اغلب با کاهش سطح اسید چرب EPA مواجه هستند. به این ترتیب روغن ماهی برای بهبود حال بیماران افسرده نیز مفید است.

بارداری سالم: از آنجا که اسید چرب DHA‌ موجود در روغن ماهی برای رشد چشم‌ها و مغز جنین مفید است، لذا مصرف روغن ماهی برای زنان باردار نیز توصیه می‌شود.

روغن ماهی از تولد زودرس یا تولد نوزاد زیر وزن طبیعی و نیز از سقط جنین جلوگیری می‌کند.

تاثیر ضد التهابی: روغن ماهی نقش موثری در کاهش التهاب در خون و بافت‌ها دارد. این مکمل برای بهبود اختلالات گوارشی، سندرم روده کوتاه و بیماری‌های التهابی مزمن مفید است.

سلامت مغز و سیستم اعصاب: مصرف این مکمل به بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و قدرت استدلال و تقویت قدرت تمرکز کمک می‌کند. روغن ماهی جریان خون را بهبود می‌بخشد و حتی روی هورمون‌ها و سیستم ایمنی بدن نیز تاثیرگذار است که در نهایت روی عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد.

حفاظت در برابر دیابت نوع دوم: التهاب در سلول‌های چربی منجر به بروز مقاومت انسولینی و در نهایت موجب ابتلا به دیابت نوع دوم می‌شود. پزشکان تاکید دارند که روغن ماهی مانع از بروز التهاب در سلول‌های چربی می‌شود و در نتیجه در پیشگیری از دیابت نوع دوم نقش دارد.

مقابله با آکنه: روغن ماهی حتی برای کاهش آکنه نیز مفید است، چون حاوی اسید چرب EPA است و این اسید روی ترشحات غدد چربی در پیاز مو تاثیر می‌گذارد.

بهبود خلق: روغن ماهی علاوه بر کاهش افسردگی باعث تنظیم نوسانات خلقی شده و به بهبود خلق و افزایش روحیه کمک می‌کند.

تک فارس » پزشکی سلامتی » بهترین روغن برای مصرف در رژیم های لاغری چیست