بهترین روغن برای مصرف در رژیم های لاغری چیست

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

بهترین روغن برای مصرف در رژیم های لاغری چیست

image بهترین روغن برای مصرف در رژیم های لاغری چیست

۲۰ خاصیت مهم و مفید روغن ماهی برای بهبود سلامتی تمام افراد:

پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی: روغن ماهی نه تنها به پایین آمدن سطح تری‌گلیسیرید و کلسترول خون کمک می‌کند، بلکه در جلوگیری از سفت شدن عروق و پیشگیری از ضربان غیرعادی قلب نیز نقش بسزایی دارد.

پیشگیری از سرطان: روغن ماهی در پیشگیری از ۳ نوع سرطان شایع شامل سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات مفید است. امگا۳ در واقع از تبدیل شدن سلول‌های سالم و طبیعی به سلول‌های سرطانی جلوگیری کرده و مانع از رشد غیرعادی سلولی می‌شود.

تنظیم کلسترول: یکی از خواص مهم و اصلی روغن ماهی این است که به تنظیم سطح کلسترول خون کمک می‌کند. وجود اسیدهای چرب EPA و DPA در اکثر مکمل‌های با کیفیت روغن ماهی در تنظیم کلسترول نقش مهمی دارد.

تکفارس آی آر

با روغن ماهی لاغر شوید: مصرف ماهی به درمان فشارخون بالا و چاقی کمک می‌کند. بر اساس یک مطالعه تخصصی در استرالیا، یک رژیم غذایی برای کاهش وزن اگر با مصرف مرتب مقدار مشخصی از ماهی همراه باشد، بسیار موثرتر و موفق‌تر خواهد بود.

درمان آرتریت (التهاب مفصلی): روغن ماهی همچنین برای درمان عارضه التهاب مفصلی نیز مفید است. مصرف بلند مدت از این روغن مفید در کاهش و یا حتی پیشگیری از دردهای ناشی از آرتریت تاثیر دارد. درمان آرتریت با روغن ماهی قطعا بلافاصله پس از مصرف نخواهد بود، بلکه ممکن است چندین روز، هفته و یا حتی ماه طول بکشد تا نتایج مثبت آن بروز کند.

سلامت چشم‌ها: مصرف اسید چرب امگا۳ از چشم‌ها در برابر عارضه تحلیل نقطه ماکولار چشم جلوگیری می‌کند و همچنین خطر بروز سندرم خشکی چشم را کاهش می‌دهد.

پیشگیری از اختلالات روانی: شماری از مطالعات پزشکی نشان داده است که مصرف روغن ماهی به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، زوال عقل و حتی شیزوفرنی کمک می‌کند.

سلامت پوست و مو: ‌امگا۳ به حفظ رطوبت در سلول‌های پوستی، تولید ماده مفید کلاژن و برطرف کردن لکه‌های پوستی کمک می‌کند و در نهایت موجب حفظ جوانی و شادابی در چهره می‌شود. در عین حال محتوای پروتئینی موجود در روغن ماهی به رشد موها و حفظ سلامت و تقویت آنها کمک می‌کند.

www.takfars.ir

مقابله با فشارخون بالا: امگا۳ دارای خواص ضدالتهابی و ضدانعقادی است و به همین سبب در کاهش فشارخون نقش دارد.

مقابله با آسم: روغن ماهی در بهبود مشکلات تنفسی نظیر آسم، بسیار تاثیرگذار است. این مکمل سودمند به کاهش حملات آسمی و تنفسی آسان‌تر کمک می‌کند.

کمک به درمان ایدز: مطالعات انجام شده از سوی کارشناسان برنامه علوم تغذیه‌ای در لزینگتون ثابت کرده است که روغن ماهی با کاهش سطح تری‌گلیسیرید خون حتی در درمان ایدز نیز نقش موثر و مفیدی ایفا می‌کند.

سلامت ناخن‌ها: مصرف مداوم روغن ماهی به بهبود بافت و سلامت ناخن‌ها نیز کمک می‌کند و از این رو می‌توان از آن در تولید ترکیبات تقویت کننده ناخن‌ها استفاده کرد.

سلامت استخوان‌ها: امگا۳ موجود در روغن ماهی به تنظیم تعادل املاح معدنی در استخوان‌ها و بافت‌های اطراف آن کمک می‌کند.

تاثیر خاص روغن ماهی در بهبود افسردگی: افراد مبتلا به افسردگی اغلب با کاهش سطح اسید چرب EPA مواجه هستند. به این ترتیب روغن ماهی برای بهبود حال بیماران افسرده نیز مفید است.

بارداری سالم: از آنجا که اسید چرب DHA‌ موجود در روغن ماهی برای رشد چشم‌ها و مغز جنین مفید است، لذا مصرف روغن ماهی برای زنان باردار نیز توصیه می‌شود.

روغن ماهی از تولد زودرس یا تولد نوزاد زیر وزن طبیعی و نیز از سقط جنین جلوگیری می‌کند.

تاثیر ضد التهابی: روغن ماهی نقش موثری در کاهش التهاب در خون و بافت‌ها دارد. این مکمل برای بهبود اختلالات گوارشی، سندرم روده کوتاه و بیماری‌های التهابی مزمن مفید است.

سلامت مغز و سیستم اعصاب: مصرف این مکمل به بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و قدرت استدلال و تقویت قدرت تمرکز کمک می‌کند. روغن ماهی جریان خون را بهبود می‌بخشد و حتی روی هورمون‌ها و سیستم ایمنی بدن نیز تاثیرگذار است که در نهایت روی عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد.

تک فارس

حفاظت در برابر دیابت نوع دوم: التهاب در سلول‌های چربی منجر به بروز مقاومت انسولینی و در نهایت موجب ابتلا به دیابت نوع دوم می‌شود. پزشکان تاکید دارند که روغن ماهی مانع از بروز التهاب در سلول‌های چربی می‌شود و در نتیجه در پیشگیری از دیابت نوع دوم نقش دارد.

مقابله با آکنه: روغن ماهی حتی برای کاهش آکنه نیز مفید است، چون حاوی اسید چرب EPA است و این اسید روی ترشحات غدد چربی در پیاز مو تاثیر می‌گذارد.

بهبود خلق: روغن ماهی علاوه بر کاهش افسردگی باعث تنظیم نوسانات خلقی شده و به بهبود خلق و افزایش روحیه کمک می‌کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

شستن صورت قبل از خواب خواب است یا بد
  1. تخم مرغ غذای جادویی برای رژیم لاغری
  2. چه نوع صبحانه ای برای رژیم لاغری مناسب است
  3. علائم ورم معده و بهترین راهکارهای درمان آن
  4. معرفی رژیم غذایی مفیدب رای داشتن قلبی سلم
  5. بهترین توصیه برای خلاصی از شپش
  6. بهترین راه خلاصی از آفت دهان چیست

مطالب پربازدید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب محبوب