تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راهکارهای موجود در اینترنت برای درمان شوره سر

۱- شامپو روزانه با یک شامپو ملایم

اولین چیزی که شما نیاز دارید یک شامپوی بسیار ملایم برای شستشوی رورزانه و یا هر چند روز یک بار موهای خود می باشد زیرا استفاده از شامپو هایی با قدرت تمیز کنندگی بیشتر نه تنها مشکل شما را حل نمیکند بلکه کف سر و پوست سر شما را روز به روز خشک تر و مشکل شما را حاد تر خواهد کرد .

۲- آسپرین

به جای خرید یک شامپو شوره سر، شما برای از بین بردن شوره می توانید دو عدد قرص آسپرین را پودر کنید و داخل مقداری شامپو بریزید.

فقط کافی است هر دفعه که حمام می روید از این شامپو که حاوی قرص آسپرین است استفاده کنید.

تکفارس آی آر

شامپو را به مدت ۱-۲ دقیقه روی سرتان بگذارید. سپس سرتان را آبکشی کنید و بعد از آن دوباره با شامپو بشوئید.

۳- سرکه سیب طبیعی

در پایان شستشوی موهای خود با شامپوی ملایم در مرحله آخر با مخلوطی از یک قسمت سرکه سیب یک قسمت آب گرم پوست سر خودر ا ماساژ و به مدت پانزده دقیقه بگذارید روی سر شما بماند سپس با آب خالی ولرم آبکشی کنید .

۴- جوش شیرین

شما می توانید از جوش شیرین هم مستقیم بر روی پوست سر خود استفاده کنید و هم در داخل شامپویی که روزانه برای شستشوی موهای خود به کار می برید .اگر به طور مستقیم استفاده کنید اینکار را برروی مو و پوست مرطوب انجام دهید و بعد از کمی ماساژ چند دقیقه روی سرتان بماند سپس آن را بشویید .

www.takfars.ir

۵- دانه شنبلیله

ادویه ای که در آشپزی هندی کاربرد دارد . دانه شنبلیله نیز مزایای دارویی زیادی دارد ، که یکی از آنها پاکسازی شوره سر می باشد . برای استفاده از آن ها، دانه در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند و پس از آن خرد کنید آنها را تا صاف و یکدست

شوند سپس این خمیر یکدست را روی سر گذاشته و تا نیم ساعت بگذارید بماند سپس شستشو دهید .نه تنها شوره سر شما از بین می رود موهای شما صاف و ابریشمی خواهد شد .

۶- آفتاب

شاید به این موضوع توجه نکرده باشید اما شوره سر در زمستان شیوع بیشتری پیدا میکند آنهم به دلیل پوشاندن بیشتر ناحیه سر در زمستان و محافظت از سرما اما آفتاب می تواند راه حل این مشکل شما باشد گرچه این موضوع ا ز لحظ علمی به اثبات نرسیده است اما امتحان آن هیچ ضرری ندارد .می توانید در زمستان با یک آفتاب گرم خورشیدی در روزهای گرم از مزایای این نور طبیعی و خدادای بهره ببرید .

۷- آب لیمو

ماساژ پوست سر با آبلیمو می تواند راه حل شوره سر شما باشد .شما بعد از شستشوی سر خود می توانید مقداری اب لیمو روسر خود ماساژ داده و چند دقیقه بگذارید بماند سپس شستشو دهید .هر چند باید بدانید که آب لیمو قدرت سفید کنندگی خفیفی در موها دارد .

۸- آویشن

از درمان های گیاهی برای شوره سر اویشن می باشد ,آویشن ضد قارچ قوی و خواص ضدباکتری دارد .چهار قاشق غذاخوری آویشن در آب به مدت ده دقیقه بجوشانید .سپس بگذارید خنک شود .سپس از صافی رد کرده و بر روی سر ماساژ و پنج دقیقه نگه دارید

سپس بشویید.

تک فارس

۹- نمک

قبل از شستشوی موها با شامپو مقداری نمک را در موهای خود ماساژ داده و به آرامی روی پوست سر خود می چرخانیم با اینکار پوسته های شوره بخودی خود از پوست سرتان بعد از شستشو جدا می شوند .

۱۰-روغن درخت چای .

روغن درخت چای به طور موثر در مبارزه با عفونت های قارچی، که می تواند علت شوره سر باشد کاربرد دارد . مانند تمام روغن های ضروری، روغن درخت چای بسیار قوی است، بنابراین نیاز به مخلوط کردن آن با یک روغن قبل از استفاده آن را خواهید داشت . چند قطره از روغن درخت چای با روغن بادام و یا روغن زیتون مخلوط کنید سپس پوست سر خود را با این روغن ماساز داده و نیم ساعت نگه دارید و سپس با شامپوی مناسب و ملایم بشویید.

۱۱- روغن زیتون

شوره سر و خشکی پوست سر شما می تواند با مواد مغذی و خاص مرطوب کنندگی روغن زیتون درمان شود برای اینکار نیاز دارید مقداری روغن زیتون را کمی گرم کنید فقط کمی و سپس این روغن گرم را روی سر خود ماساژ داده و حدود نیم ساعت نگه دارید

این مدت زمان حتی می تواند از شب تا صبح باشد فرموش نکنید سر خود را باحوله ای گرم بپیچانید تا گرما هر چه بهتر باعث مرطوب نگه داشته شدن کف سر شما شود . سپس سر خود را با شامپوی مناسب و ملایم بشویید .روغن زیتون مواد مغذی

و ضروری برای رطوبت سر را فراهم میکند .

۱۳- آلوئه ورا

پوست و موی سر خودر ا با ژل آلوورا ماساژ داده چند دقیقه نگه درید سپس با یک شامپوی ملایم بشویید .از خواص شگفت انگیز الوئه ورا می توانید در مطالب سایت مطالعه و بهره ببرید .

T A K F A R S

۱۴- سیب و پرتقال

خمیری از پرتقال و سیب و پرتقال درست کنید و آنر ا بر روی سر ماساژ دهید .سیب باعث رشد بافت های جدید و اسید سیتریک موجو در پرتقال با عفونت های قارچی مبازره و سلول های مرده را حذف میکند .قطعاتی به میزان مساوی از پرتقال و سیب را در میکسچر به صورت خمیر در اورده روی سر ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت بشویید.

۱۵- برگ چریش

برگ چریش نه تنها با عفونت های قارچی مبارزه میکند بلکه بهترین درمان برای خارش بیش از حد پوست سر شما می باشد .تعدادی برگ سریش را خیس کرده و یک شب بگذارید بماند سپس برگهای گیاه را فشرده و از صافی رد کنید می توانید اب برگها راروی سر ماساز دهید و یاخمیری از این برگها درست کرده و به موهای خود بمالید و بعد

از نیم ساعت بشویید .

۱۶- بهبود رژیم غذایی

گنجاندن میوه سبزیجات تازه و ماهی های روغنی و گوشت بدون چربی به رژیم غذایی تان باعث تغذیه بهتر بدن و همچنین پوست و موی سر شما شده ونیاز پوست و موی شما برطرف خواهد شد. زبان بدن در هر جایی به ما هشدار می دهد, که جایی از کار میلنگد

پس به هشدار های آن خوب گوش کنیم .

۱۷- سیر و عسل

سیر حاوی یک ترکیب ضد قارچ به نام allisin، است که می تواند مسئول شوره سر باشد. سیر حاوی اسیدی است که شوره سر را از بین می برد. زمانی که شما سیر را با عسل مخلوط میکنید خواص ان را دوچندان کرده و تاثیر بهتری خواهد اشت . دو قاشق غذاخوری پودر سیر با عسل مخلوط کرده و روی سر ماساژ داده و نیم ساعت نگه دارید و سپس بشویید.

تک فارس www.takfars.ir

۱۸- رزماری و سرکه

رزماری به عنوان یک قابض باعث از بین بردن چربی های پوست سر میشود و حذف چربی های اضافی باعث از بین رفتن شوره سر میشود مقداری روغن رزماری را با سرکه مخلوط کرده و بر روی پوست سر ماساز و بیست دقیقه نگه دارید و با شامپوی ملایم بشویید.

۱۹- زنجبیل و روغن زیتون

مقداری ریشه زنجبیل را پوست گرفته له کرده و آب آن را بگیرید به مقدار مساوی با روغن زیتون و ابلیمو مخلوط کنید بعد از اینکه به خوبی مخلوط کردید روی موهای خود ماساز و نیم ساعت نگه دارید سپس بشویید.ترکیب همزمان این سه با هم باعث بر طرف شدن از جمله مشکلاتی است که باعث شوره سر می شود .

۲۰- ماست

از ماست ساده به عنوان راه حلی برا ی برطرف کردن شوره سر خود می توانید بهره ببرید مقداری ماست را ماساژ و بعد از نیم ساعت بشویید .

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر