تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین رازهای جادویی برای آدمی خوشبین بودن

image بهترین رازهای جادویی برای آدمی خوشبین بودن

فقط توجه به جنبه های منفی هر موقعیتی سبب می شود فرصت های زندگی خود را از دست بدهید، مشکلاتی را که در برابر شما ظاهر می شوند سرزنش کنید در حالیکه باید آنها را حل کنید

افراد بدبین بیشتر دچار بیماری های مزمن می شوند و از نظر سلامتی هم نسبت به انسان های بدبین در موقعیت بدتری هستند. خوش بین ها در انتهای تونل به دنبال نور می گردند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه دیدی بدبینانه به دنیای اطراف داشته اید برای تغییر دیدگاه و خوش بین بودن باید بسیار تلاش کنید این امکان پذیر است فقط به خود شما بستگی دارد.

فراموش نکنید که آینده مانند گذشته نیست. فقط به این دلیل که در گذشته درد و رنج بسیاری متحمل شده اید دلیل نمی شود که در آینده هم به همین اندازه رنج بکشید و در نا امیدی زندگی کنید.

تکفارس آی آر

شروع بد به معنای پایان بد نیست. بنابراین همه خوشی ها را با بهانه گذشته به کام خود و اطرافیانتان تلخ نکنید.

فکر کردن درباره بلاهایی که به سرتان آمده است را متوقف کنید.

اما فکر کنید که چه کار هایی می توانید انجام دهید. اگر از زندگی خود ناراضی هستید برای خود هدفی مشخص کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید آنوقت است که شادابی را در خود احساس میکنید.

از تجربه های منفی گذشته درس بگیرید و شخصیت قوی تری از خود بسازید و بهتر تصمیم بگیرید. زندگی یعنی هر روز خطر کردن یعنی هر روز با خطرات مختلفی روبرو شدن

خطر کردن به این معنا نیست که همه آنها بدون مشکل پایان می یابند و به همین دلیل است که به آن ریسک می گویند. اما جنبه دیگر آن این است که هر روز تعدادی از این خطر کردن ها منجر به اتفاقات خوب در زندگی شما می شوند.

www.takfars.ir

به عبارت دیگر بهتر است که کوله باری پر از خوب و بد داشته باشید تا اینکه هیچ چیز نداشته باشید.

اما فراموش نکنید که همیشه کفه ترازو برای خوب ها بیشتر از بد ها خواهد بود و اگر هم اکنون اینگونه نباشد در آینده اینگونه خواهد بود. چون شما هر روز قوی تر و با تجربه تر از روز قبل خواهید شد. و یک چیز است که به آن نیازی شدید دارید و باید همیشه آنرا در وجود خود تقویت نمایید و آن چیزی نیست جز امید. امید را خودتان باید زنده نگه دارید نه کس دیگر فقط خود خود شما!

از روش تکرار مثبت استفاده کنید. جملات کوتاهی بنویسید که به شما یاد آوری میکنید چگونه میخواهید دنیای پیرامون خود را تغییر دهید. آنها را جایی قرار دهید که هر روز ببینید مثلا روی آینه حمام، روی در کمد لباس ها، روی مانیتور کامپیوتر، حتی روی سقف اتاق خواب! این عبارات میتوانند اینگونه باشند:

هر چیزی ممکن است.

کار هایی که می کنم مرا خلق نکرده اند بلکه من روش های جدیدی خلق می کنم تا کار های خارق العاده ای انجام شود.

تنها چیزی که من میتوانم کنترل کنم برخوردم با رویدادهای مختلف زندگی است.

من همیشه یک انتخاب دارم.

من جنبه مثبت زندگی ام را انتخاب می کنم.

به خاطر داشته باشید که زندگی کوتاه است.

وقتی که احساس بدبینی بر شما غلبه میکند و احساس خوبی درباره آینده ندارید فراموش نکنید که زندگی کوتاه است و هر لحظه آن ارزشمند است.

تک فارس

هر لحظه ای که به نشستن و حسرت خوردن بگذرانید بدون شک هیچ چیزی از آن بدست نخواهید آورد و زمان کمتری برای لذت بردن از آنچه که دارید و خواهید داشت برای خود باقی می گذارید.

بدبینی یک معنای ذاتی دارد و آن چیزی نیست جز بیکار نشستن چون بدبینی سبب می شود بنشینید و نگران اتفاقاتی که هنوز رخ نداده است باشید و بخاطر نتایج بدی که شاید برای شما داشته باشد هیچ کاری نکنید. بدبینی مانع از تصمیم گیری صحیح می شود. این به معنای وقت تلف کردن است در حالیکه زمان محدود و در عین حال بسیار با ارزش است.

فردی خوش بین و متعادل باشید. هیچ کس نمی گوید فردی ساده لوح و بیش از حد خوش بین باشید، و فرض کنید که هیچ اتفاق بدی برای شما رخ نخواهد داد. به این روش عمل کردن منجر به تصمیم گیری ضعیف می شود و سبب می شود که دیگران از شما سوء استفاده کنند. اما در عوض اگر فردی خوش بین و معقول باشید و خوبی و بدی را در کنار هم قبول کنید و تلاش کنید تا کفه خوبی های زندگی خود را سنگین تر کنید. خواهید دید که زندگی چنان روی خوشی به شما نشان خواهد داد که احساس قدرت و امید شما را لبالب کند. برای بدترین ها آماده باشید ولی به بهترین ها امیدوار باشید. بخاطر داشته باشید که بدبینی هیچ را به ارمغان خواهد آورد. برای اینکه فردی خوش بین باشید نیازی نیست که انسانی خارق العاده باشید.

نکته ها

درباره آینده نگران نباشید. به خاطر داشته باشید که گذشته تاریخ است و آینده یک راز و امروز یک فرصت است این فرصت یک هدیه است که در اختیار شما قرار گرفته پس از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

برای یک دوست خوب دعای خیر کنید، اجازه دهید کس دیگری به جای شما پارک کنید، نوبت خود را به دیگری بدهید. کارهای دلپذیری برای دیگران انجام دهید و در نهایت خودتان احساس خوبی از زندگی خواهید داشت.

بی کار نشینید. این حقیقت دارد که می گویند یک مغز خالی کارگاه شیطان است. پس برای فراغت خود برنامه ای داشته باشید.

می توانید به موسیقی مورد علاقه خود گوش فرا دهید، به پدر مادر خود تلفن کنید، از دوستان خوب و مثبت خبر بگیرید با آنها وقت بگذرانید، کتاب بخوانید، برای خانواده یا دوستان اشپزی کنید، خرید کنید، دوچرخه سواری و… این لیست تمامی ندارد شما خود بهتر می دانید!

همه موفقیت ها و کامیابی های خود را بشمارید تک تک آنها و حتی کوچکترین آنها را به یاد بیاورید. توجه به چیز های خوب در زندگی هر چقدر هم که کوچک و کم اهمیت باشند به شما کمک میکند در زندگی روزمره بهتر عمل کنید و افکار منفی را از ذهن خود دور کنید.

یاد بگیرید که خوشحال زندگی کنید و این خوشحالی را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

T A K F A R S

در موقعیت های سخت فکر نکنید همه چیز تمام شده و قرار نیست مشکلات حل شود این طرز تفکر سبب از دست دادن دوستان نزدیک و دور شدن از فامیل می شود در حالیکه آنها بهترین پشتوانه برای شما هستند.

لبخند زدن بهتر از اخم کردن است پس با لبخند خود درخشش دندان های خود را به نمایش بگذارید. و منبع انرژی برای خود و اطرافیانتان باشید.

برای تمرین سعی کنید این مهارت ها را به دیگران بیآموزید اگر فرد بدبینی در اطراف شما وجود دارد سعی کنید این نکات را به او آموزش دهید به این ترتیب خودتان هم از نتایج مثبت آن بهره مند می شوید.

ظاهری خندان داشته باشید. تحقیقات نشان می دهند که خوشرویی سبب می شود احساس بهتری در درون خود داشته باشید.

به خاطر داشته باشید

آنچه گفته شد درباره اتفاق هایی که برای شما رخ داده است نیست بلکه درباره واکنش شما به آنهاست.

هر کسی در زمان های مختلف بار ها احساس ضعف و ناتوانی میکند. ممکن است تلنگر هایی بخورید که شما را به عقب براند، ممکن است عادت های بد سبب عقب افتادن شما شده باشند اما در این میان کافیست ناامید نشوید و ادامه دهید بدون شک موفق خواهید شد اگر موفقیت پشت این در نبود شاید پس در بعدی باشد شاید موفقیت پشت آخرین دری باشد که هنوز آنرا باز نکرده اید پس هم اکنون بلند شوید و به سمت آن حرکت کنید.

این حقیقت دارد که شما راه رسیدن به موفقیت را می سازید اگر در گذشته ناکامی هایی داشته اید اجازه ندهید این ناکامی ها سبب احساس گناه در شما شوند و احساس بدبینی را در شما تقویت کنند. به یاد داشته باشید همه اشتباه میکنند اما موفق ها از اشتباهات خود پله ای برای بالا رفتن می سازند.

بدبینی را با افسردگی اشتباه نگیرید افسردگی همه چیز را بدتر از آنچه که هست نشان می دهد.

تک فارس www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر