image بهترین جمله هایی که موقع نگرانی شما را آرام خواهند کرد

اضطراب احساس ناخوشایندی است که می تواند به واسطه عاملی شناخته شده یا ناشناخته در انسان شکل بگیرد. همه انسان ها به طور طبیعی در برخی مواقع دچار اضطراب می شوند که این مساله عادی است اما اضطراب مزمن می تواند حتی زندگی فرد را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد. هنگامی که ذهن شما در تلاش برای مقابله با تمام عوامل استرس زا و ترس ها است می توانید یک نفس عمیق کشیده و یکی از مواردی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم را مد نظر قرار دهید.

فقط انجامش بده

از تلاش برای یافتن راه حلی ایده ال و بی نقص برای مقابله با اضطراب خود دست برداشته و تنها گام هایی به سوی جلو بردارید، حتی اگر این گام ها ناقص باشند.

هیچ تصمیمی تا زمانی که شما اقدامی برای دستیابی به حالت اندیشه و تامل انجام دهید، اشتباه نخواهد بود.

اضطراب ناخوشایند است اما خطرناک نیست

به خود یادآوری کنید که اگر چه اضطراب احساسی ناخوشایند است اما زمانی که احساسات بر شما غلبه کرده اند، هیچ گونه خطر فیزیکی تهدیدتان نمیکند.

در هنگام اضطراب، به ویژه اختلال هراس، مردم احساس میکنند دیگر از این مورد جان سالم به در نخواهند برد.

اگرچه با شرایط جالب و سرگرم کننده ای مواجه نیستید، اما فراموش نکنید خطر خاصی نیز شما را تهدید نمیکند.

من سپاسگزارم به خاطر …

زمانی را برای قدردانی از سلامت جسمی، خانواده دوست داشتنی، یا شغل با ثبات خود اختصاص دهید.

مغز شما نمی تواند به صورت همزمان استرس و قدردانی را تجربه کند. در نتیجه، این روشی موثر برای تغییر طرز فکر شما محسوب می شود.

هنگام که استرس دارید اگر بتوانید توجه خود را به سوی قدردانی از چیزی در زندگی خود تغییر دهید، بلافاصله حالت و احساس بهتری پیدا خواهید کرد.

تمرکز حواس را تمرین کنید.

این به شما کمک میکند به جای اینکه در نتیجه تمام نگرانی ها و پشیمانی های خود دچار استرس شوید، در لحظه باقی بمانید.

به افکار و احساسات خود توجه داشته باشید و آنها را به سوی سوژه ای که در حال حاضر رخ می دهد، تغییر دهید.

به عنوان مثال، روی تماشای فرزند خود یا شستن ظرف ها متمرکز شوید تا افکارتان در حالت قابل تحمل‌تری نگه داشته شوند.

من می پذیرم

هنگامی که احساس گرفتار شدن در چیزهایی را دارید که از کنترل شما خارج هستند، مانند گیر کردن در ترافیک یا خلق و خوی بد رئیس شما، این مساله را بپذیرید که چیزهای بد نیز اتفاق می افتند و خود را درگیر آنها نکنید.

این شرایط فوق العاده است زیرا دیگر تلاش نمیکنید تا هر چیزی را مدیریت کنید. این شرایط به نوعی شبیه زدن دکمه حذف در رایانه است.

اضطراب ناخوشایند است اما خطرناک نیست

این نیز بگذرد

هنگامی که به طور کامل درمانده شده اید به خود یادآوری کنید که اضطراب شرایطی زودگذر است. هنگامی که دچار استرس مزمن باشید همانند این است که در هر مشکلی غرق شده و به ندرت شناور باقی می مانید.

به خود یادآوری کنید که عوامل استرس زا دائمی نیستند و این کار می تواند آرامش ذهن و انرژی مورد نیاز برای غلبه بر مشکل و یافتن راه حل های عملی را فراهم کند.

شما می توانید انجامش دهید

اگر خود را در حالت دوم شخص قرار دهید همانند این است که تیمی از اعضای خانواده، مربیان و دیگر عزیزان به شما یادآوری میکنند که تنها نیستید.

هنگامی که می گویید "من میتوانم انجامش دهم” ممکن است اندکی دچار استرس شوید زیرا تنها هستید، اما هنگامی که در موقعیت دوم شخص قرار می گیرید از شما خواسته می شود تا اقدام های لازم را انجام دهید.

روی «کافی» متمرکز شوید.

واکنش استرس اغلب زمانی آغاز می شود که مردم احساس میکنند از منابع کافی برای رسیدگی به تقاضاهای ارائه شده به آنها برخوردار نیستند.

اجازه دهید این احساس از شما دور شود و در لحظه به آرامش برسید. به خود بگویید "من دقیقا همان جایی هستم که قرار بوده در این لحظه باشم.”

ترس و اضطراب خود را شناسایی کنید.

اضطراب به معنای احساس درماندگی به واسطه یک عامل استرس زا حتی زمانی که هیچ خطر فوری شما را تهدید نمیکند، است.

اضطراب را می توان همانند یک زنگ هشدار آتش دانست در شرایطی که هیچ آتش سوزی وجود ندارد.

با درک این مساله که نیازی نیست وحشت زده و مضطرب شوید می توانید خود را آرام کنید.

حقیقت خود را بررسی کنید.

در یک مهمانی حضور دارید و فکر میکنید از پس رسیدگی به جمیعت حاضر بر نمی آیید و یا قرار است در برابر افراد زیادی یک سخنرانی داشته باشید و پیش از آن دچار ترس شده اید.

با یادآوری اینکه ترس های شما معرف شما نیستند، قدرت بیشتری به خود ببخشید.

در پی نکته های مثبت باشید

. از کلمه دوستدار برای هر واژه ای استفاده کنید که احساس میکنید شما را هنگامی که در بهترین حالت خود قرار دارید، تعریف میکند.

اکنون چشمان خود را ببندید و به احساسی که تجسم این ویژگی در شما ایجاد میکند، فکر کنید.

از این ارزش ها و احساسات برای هدایت خود پیش از آنچه روز را آغاز کنید، استفاده کنید تا امکان ارائه واکنش به روشی که به آن افتخار میکنید را داشته باشید.

ما تا اندازه ای روی کارهایی که باید انجام دهیم، متمرکز می شویم که فراموش می کنیم قصد داشته ایم چگونه باشیم.

اگر با تفکر درباره یک واژه مشکل دارید می توانید تعریف هایی که دوست دارید از زبان دیگران بشنوید را در نظر بگیرید.

این یک فرصت است

به حرکتی رو به رشد فکر کنید. هر مانعی در مسیر شما می تواند یک فرصت باشد.

تلاش کنید مشکلات خود را به عنوان فرصت هایی برای یادگیری و رشد هر چه بیشتر در نظر بگیرید به جای آنچه بر نتایج بالقوه منفی متمرکز شوید.

احساسات خود را بپذیرید. اجازه ندهید اضطراب شما را تضعیف کند.

حتی اگر اندکی اضطراب دارید در یک مسابقه ورزشی شرکت کرده یا به ملاقات دوست خود بروید.

نیازی نیست به طور کامل فاقد اضطراب باشید تا به زندگی خود ادامه دهید.

همانند یک مبارز رفتار کنید.

هنگامی که اضطراب شما را از یک فعالیت اجتماعی یا رویدادی مهم دور میکند با انجام دادن خلاف آنچه ذهن شما می گوید بار دیگر کنترل را در اختیار خود بگیرید.

بر همین اساس، شما پیروز خواهید بود و اضطراب طرف مغلوب مبارزه خواهد بود.

تک فارس » روانشناسی » بهترین جمله هایی که موقع نگرانی شما را آرام خواهند کرد