تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین جائی که می شود آینه دیواری را نصب کرد کجاست

اگر تصمیم دارید آینه‌ای به اتاق‌تان اضافه کنید، حتما از منظره‌ای که در آن منعکس خواهد شد اطمینان کافی به دست آورید؛ مثلا نصب آینه بر روی دیوار روبه‌روی پنجره، ‌می‌تواند منظره‌ جالب یا دوست داشتنی خارج را به داخل فضا منتقل کند اما اگر منظره مقابل آینه، فضایی دلگیر یا حتی بخشی از فضای خصوصی منزل شما باشد، در مکان نصب آن اشتباه کرده‌اید.

image بهترین جائی که می شود آینه دیواری را نصب کرد کجاست

نصب آینه در حمام: اولین مکانی که برای نصب آینه به نظر می‌رسد، ‌فضای داخلی حمام است؛ البته به وقت حمام گرفتن، آینه را بخار آب خواهد پوشاند، ولی وجود آن در حمام بسیار ضروری و کارآمد است. معمولا آینه را بالای سینک روشویی قرار می‌دهند. در این صورت به ابعاد آن و تناسب میان آینه، دیوار و سینک دقت کنید. آینه‌های فضاهای بهداشتی، ‌می‌توانند مستقیما بر روی دیوار نصب شوند یا مانند اثری هنری، یک قاب و چهارچوب داشته باشند. اگر امکان نصب آینه‌ای دیگر، درست در مقابل آینه‌ اولی وجود دارد، این کار را انجام دهید. زیرا با کمک آینه‌ دوم، به راحتی می‌توانید به هنگام نیاز پشت سر خود را نیز ببینید. اگر حمام خانه‌تان کوچک است، آینه‌ای قاب‌دار برای آن درنظر بگیرید، ‌زیرا باعث می‌شود حمام شما بزرگ‌تر به نظر برسد.

image بهترین جائی که می شود آینه دیواری را نصب کرد کجاست

نصب آینه در اتاق خواب: گرچه آینه از ملزومات اتاق خواب است، اما در هر اتاق خوابی نمی‌توان یک آینه‌ قدی قرارداد؛ مگر اینکه دیواری عریض در اتاق خواب وجود داشته باشد که بتوان چنین آینه‌ای را بر روی آن نصب کرد. محل مناسب دیگر، پشت در اتاق خواب است؛ البته به کیفیت و جنس در اتاق خواب بسیار دقت داشته باشید که بتواند وزن آینه را تحمل کند. همین کار را می‌توانید در بخش درونی درهای کمد لباس نیز انجام دهید ولی باز هم دقت کافی به کیفیت جنس در کمد داشته باشید. در این صورت، آینه فقط هنگامی که به آن نیاز دارید در معرض دیدتان قرار می‌گیرد. یادتان باشد، کارشناسان فنگ‌شویی معتقدند آینه‌ای که نزدیک تخت‌خواب قرارگیرد، ممکن است راحتی خواب را مختل کند.

تکفارس آی آر

نصب آینه در بالای میز: اگر در اتاق غذاخوری یا پذیرایی منزل‌تان، میزی رو به دیوار دارید، می‌توانید آینه‌ای را در امتداد طول میز به دیواری که به میز چسبیده است، آویزان کنید. با این کار، علاوه بر آنکه فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر می‌آید، جلوه‌ میز هم دوچندان خواهد شد؛ به‌خصوص هنگامی که آن را با غذاها یا وسایل غذاخوری یا هر نوع چیدمان زیبایی تزیین کرده باشید.

image بهترین جائی که می شود آینه دیواری را نصب کرد کجاست

نصب آینه نزدیک در ورودی: نصب کردن یک آینه‌ زیبا نزدیک در ورودی، جلوه این فضا را شیک و جذاب می‌کند. البته در این صورت باید یک میز یا نیمکت کوچک نیز پای آینه بگذارید. این نیمکت کوچک کاربردهای زیادی دارد. مثلا می‌توانید هنگام پوشیدن یا درآوردن کفش بر روی آن بنشینید، اشیاء جذاب و جالب هنری را روی آن قرار دهید یا حتی از آن برای گذاشتن کلیدها، جعبه‌ای برای قبض‌ها و رسیدها و… استفاده کنید. اگر به دنبال تزیین بیشتر هستید، گلدانی از گل‌های تازه روی میز و در برابر آینه، طبیعت را میهمان ورودی‌تان می‌کند.

image بهترین جائی که می شود آینه دیواری را نصب کرد کجاست

نصب آینه بالای پیش‌بخاری (شومینه): قسمت بالای شومینه، محل مناسبی برای قراردادن یک آینه‌ زیبا و تزیینی است. خاصیت آینه، ایجاد صمیمیت بیشتر در محیط است که با نصب در بالای شومینه، فضای اتاق نشیمن را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و با انعکاس نور، روشنایی بیشتری را در اتاق می‌پراکند.

www.takfars.ir

نصب آینه روی سطح میز: اگر از انواع شمع‌ها و نور دلپذیر آنها درخانه لذت می‌برید، ‌می‌توانید آنها را روی سطحی آینه‌ای قرار دهید که روی میز گذ‌اشته‌اید. به این ترتیب هم تعداد شمع‌هایتان را دو برابر می‌کنید و هم نور زیبا و پر احساس آن را دو چندان کرده‌اید.

image بهترین جائی که می شود آینه دیواری را نصب کرد کجاست

نصب آینه دراتاق کودک: بچه‌ها دوست دارند خود را در آینه تماشا کنند؛ پس اتاق کودکان یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توان آینه‌ای در آن نصب کرد. با نصب آینه در محل مناسبی که نوزاد یا کودک در حالی که بر روی تخت‌خواب خود خوابیده یا در حال بازی است بتواند خود را در آن ببیند، کمک می‌کنید ‌ذهن کنجکاو او با دیدن حرکات مختلف بدن و تصویر صورتش، تحریک شده و بر هوش و دقت بصری او افزوده شود. در این صورت، حتما تدابیر احتیاطی را نیز برای دوری از هرگونه خطر در نظر بگیرید. برای اتاق کودکان بزرگ‌تر، یادتان باشد حتما آینه را در تراز چشمان او (به حالتی که ایستاده باشد و در حد قد او) قرار دهید.

image بهترین جائی که می شود آینه دیواری را نصب کرد کجاست

نصب آینه بر بالای گنجه ظروف(بوفه): اگر بوفه‌ای برای ظروف دارید که مانند یک میز کنسول است و دیواره ندارد، می‌توانید آینه‌ای را بالای آن نصب کنید. در این صورت، لوازم زیبای روی آن در آینه هم دیده خواهد شد. وجود آینه بر دیوار فضای غذاخوری نیز میز غذایتان را با تزییناتش منعکس کرده و جلوه‌ آن را دو چندان می‌کند. فقط توجه داشته باشید که اگر فضای آشپزخانه‌ اوپن است، آینه فضای شلوغ آشپزخانه را بازتاب ندهد.

نصب آینه در راهرو یا سرسرای باریک و دراز: اگر در خانه‌تان راهرویی دراز و باریک با نور کم وجود دارد، ‌با نصب آینه‌ روی دیوار آن، هم نورپردازی راهرو یا سرسرا را افزایش می‌دهید و هم بر پهنای باریک آن، حس گشودگی بصری ایجاد کرده‌اید.

آینه‌ای که به‌ جا و مناسب نصب شده باشد، هم کاربردی خواهد بود و هم یک نقطه‌ کانونی جذاب بصری است. هر جا که آینه‌ای گذاشته باشید، نور، ‌زیبایی، ‌تصویر ذهنی و دیداری و حس خوبی را به فضای زندگی خود هدیه می‌دهید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر