بعد از تمرینات ورزشی چه خوراکی هایی مفید هستند

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

بعد از تمرینات ورزشی چه خوراکی هایی مفید هستند

image بعد از تمرینات ورزشی چه خوراکی هایی مفید هستند

▪ ماهی یا مرغ

ماهی و مرغ حاوی پروتئین بدون چربی هستند که باید پایه و اساس هر غذا یا خوراکی بعد از ورزشی باشد.

پروتئین های بدون چربی که شامل ماهی، لوبیا و مرغ می شوند به شما اجازه می دهند از همه ی فواید پروتئین برای سلامت و ترمیم عضلات برخوردار شوید، در حالی که در مقایسه با پروتئین گوشت گاو از کالری و چربی اشباع شده ی کمتری برخوردار است.

ماهی و مرغ همه ی پروتئین های اساسی – لوسین، ایزولوسین و والین – را دارا هستند و باعث ترمیم و رشد عضلات می شوند.

تکفارس آی آر

آماده کردن وعده ی پروتئینی از قبل می تواند تجدید نیروی بعد از ورزش را راحت تر کند. می توانید شب قبل ماهی یا مرغ را آماده کنید و بعد از ورزش بخورید.

▪ کینوآ

کینوآ یک غله ی کامل پیچیده است که از دو ماده ی اساسی برای بعد از ورزش یعنی پروتئین و کربوهیدرات ها برخوردار است.

اگر به خوردن غلات علاقمندید، کینوآ احتمالاً بهترین انتخاب برای شما است.

علاوه بر این، کینوآ فاقد گلوتن است، بنابراین گزینه ی مناسبی برای کسانی است که بدن شان تحمل گلوتن را ندارد یا به بیماری سلیاک دچار هستند.

www.takfars.ir

می توانید یک کاسه کینوآی مملوء از پروتئین را به همراه ماهی یا مرغ آماده کنید و به آن آووکادو و سبزیجاتی مثل کلم کیل هم اضافه کنید.

▪ آووکادو

آووکادو چربی سالم زیادی دارد و انتخاب مناسبی به ویژه برای ورزشکارانی است که رژیم کم کربوهیدرات یا کتوژنیک دارند.

هضم این چربی زیاد زمان بیشتری از بدن می گیرد و به همین دلیل در مقایسه با زمانی که برای مثال، یک کاسه برنج سفید ساده که بیشتر کربوهیدرات ساده است می خورید، مدت طولانی تری سیر می مانید.

برای افزایش پروتئین دریافتی خود می توانید آووکادو را به همراه تخم مرغ آبپز یا نخود میل کنید.

▪ سبزیجات برگ دار سبز تیره

سبزیجات برگ دار مملوء از ریزمغذی و ویتامین هستند، بنابراین نقش مهمی در یک رژیم غذایی متعادل برای ورزشکاران دارند.

به خصوص سبزیجات برگ دار سبز تیره حاوی مواد مغذی ضروری ای همچون کلسیم و آهن هستند که می توانند به عملکرد بدن کمک کنند. کلسیم به ترمیم عضلات کمک می کند و در محکم شدن استخوان ها نقش دارد. آهن سوخت و ساز و مصرف انرژی بدن را تنظیم می کند.

با سبزیجات مثلاً اسفناج می توانید اسموتی درست کنید یا کلم کیل را به همراه کینوآ تفت دهید.

▪ شیک های پروتئینی یا شیر کاکائو

تک فارس

شیک های پروتئینی به این دلیل محبوب اند که روش سریع و ساده ای برای دریافت پروتئین بعد از ورزش هستند. با این حال، باید مطمئن شوید شیک پروتئینی با کیفیتی می نوشید که مملوء از قند نباشد.

شیک های پروتئینی باکیفیت معمولاً حاوی ۳۰ گرم پروتئین از جمله ۳ تا ۴ گرم اسید آمینه لوسین هستند که به رشد عضلات کمک می کند.

اگر پودر پروتئینی ندارید، برخی ادعا می کنند شیر کاکائو نوشیدنی بسیار خوبی برای بعد از ورزش است، گرچه متخصصان می گویند هیچ فایده ی خاصی ندارد. در حقیقت شیر کاکائو به خاطر کربوهیدرات ها و پروتئینی که دارد به ترمیم بدن کمک می کند اما هیچ فرقی با هر غذا یا خوراکی دیگری که حاوی همان مواد مغذی است، ندارد.

بهترین زمان برای خوردن غذا بعد از ورزش

فاصله ی میان غذای قبل و بعد از ورزش با شروع و پایان ورزش نباید بیشتر از چهار ساعت باشد. اگر این فاصله بیشتر شود ممکن است احساس خستگی کنید و انرژی که برای ورزش و ترمیم عضلات ضروری است را به دست نیاورید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

راهکارهای کاربردی درمان شل شدن پوست شکم بعد زایمان
  1. با خوردن این خوراکی ها قوی و شاداب شوید

  2. چه غذاها و خوراکی هایی بیشتر ویتامین ب ۱۲ دارند

  3. بچه های بیش فعال خود را با این خوراکی ها آرام کنید

  4. چه ورزشی کنم تا خیلی زود لاغر بشوم

  5. بهترین تمرین ورزشی برای داشتن گردن قوی

  6. خوراکی هایی که برای تقویت بینایی و سلامت چشم ها مفید هستند

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

نظرات