بدن ما روزانه چقدر ویتامین نیاز دارد

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

بدن ما روزانه چقدر ویتامین نیاز دارد

image بدن ما روزانه چقدر ویتامین نیاز دارد

اگر ویتامین های ضروری از طریق غذا تامین نشوند می توانید از مکمل های مولتی ویتامین تراپوتیک و مینرال استفاده کنید.

▪ ویتامین سی Vitamin C

ویتامین سی آنتی اکسیدانی قوی است که با رادیکا های آزاد خراب کننده DNA مبازره می کند و با این کار خطر سرطان را کاهش می دهد. این ویتامین می تواند باعث حفظ سیستم ایمنی بدن شود و کلسترول خوب خون را افزایش دهد.

مقدار مورد نیاز Vitamin C : نیاز روزانه بدن به ویتامین سی در حدود ۷۵ میلی گرم است اما بعضی از کارشناسان توصیه می کنند روزی ۲۰۰ میلی گرم به بدن برسانید. ویتامین سی اضافه خیلی راخت از بدن دفع می شود و به بدن آسیبی نمی رساند.

تکفارس آی آر

▪ ویتامین B6 و B12

این ویتامین مربوط به گروه ویتامین های گروه B یا همان ب کمپلکس ها به ویژه B12 و B6 نقش مهمی در بهبود وضع اعصاب و عملکرد سیستم ایمنی بدن دارند. کمبود این ویتامین می تواند یک عمال خطرساز بباشد و باعث مشکلات قلبی و مغزی برای انسان شود.

مقدار موردنیاز Vitamin B6 و B12 : شما در هر روز به ۳/۱ میلی‌گرم B6 و ۴/۲ میکروگرم B12 نیاز دارید.

▪ ویتامین E

این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است. مطالعات نشان داده که این ویتامین تاثیر مثبتی بر سلامت چشم و پیشگیری از بیماری آلزایمر دارد.

www.takfars.ir

مقدار مورد نیاز ویتامین E : هر فرد باید ۵/۲۲ واحد از این ویتامین را مصرف کند. زیاده روی در مصرف این ویتامین خطرناک است. متخصصان می گویند که روزانه باید ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد از این ویتامین مصرف شود.

▪ ویتامین K

این ویتامین برای انعقاد خون مفید است و همچنین می تواند باعث محکم شدن استخوان های بدن شود.

مقدار مورد نیاز ویتامین K : بر اساس مطالعات، زنان در هر روز ۹۰ میکروگرم از این ویتامین را نیاز دارند.

▪ کلسیوم Calcium

کلسیم برای سلامت استخوان ها ضروری است و نقش مهمی در جلوگیری از پوکی استخوان دارد.

مقدار ورد نیاز کلسیم : این ماده تا ۵۰ سالگی نیاز زنان به این ویتامین حداقل ۱۰۰۰ میلی گرم در روز است. برای سن بالای ۵۰ سال این نیاز به روزانه ۱۲۰۰ میلی گرم می رسد. باید توجه کنید که بدن نمی تواند بیشتر از ۵۰۰ میلی گرم کلسیم در هر وعده جذب کند، پسبهتر است این ماده را در دورزهای کوچک تر مصرف کنید.

▪ ویتامین دی D

این ویتامین باعث جذب کلسیم می شود و جذب آن را در بدن افزایش می دهد. کمبود ویتامین دی می تواند باعث پوکی استخوان شود. کمبود این ویتامین می تواند باعث افزایش شانس ابتلا به دیابت نوع یک و بیماری های مزمن را بیشتر کند.

مقدار مورد نیاز ویتامین دی : خانم های زیر ۵۰ سال روزانه به ۲۰۰ واحد و خانم های بالای ۵۰ سال بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ واحد ویتامین دی در هر روز نیاز دارند.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

چرا خون دماغ می شویم علل و راه های درمان
  1. خوراکی هایی که شما را از خستگی مزمن روزانه نجات می دهند

  2. معرفی غذاهای سالم ولی پرکالری برای بدن

  3. هر میوه چه خاصیتی برای سلامتی بدن دارد

  4. آیا بدن من کمبود پروتئین دارد چاره چیست

  5. بیماری های بدنی که نشان دهنده مشکلات اعصاب و روان هستند

  6. عواقب هشدار دهنده شکستن قولنج قسمت های مختلف بدن

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

نظرات