تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ایده های خلاقانه ساخت چیزهای جالب با شیشه های ترشی و مربا

image ایده های خلاقانه ساخت چیزهای جالب با شیشه های ترشی و مربا

جای جبوبات

شیشه‌های یک‌قد و یک‌اندازه را بشویید و تمیز کنید. سپس داخل آنها را با انواع حبوبات پر کنید.

جای وسایل آرایشی

از این شیشه‌ها می‌توانید به عنوان لیوانِ قلم‌موهای آرایشی استفاده کنید. برای زیبایی ظاهری شیشه‌ها نیز بهتر است روی آنها سنگ و مروارید بچسبانید.

تکفارس آی آر

image ایده های خلاقانه ساخت چیزهای جالب با شیشه های ترشی و مربا

لوستر آویز

برای این منظور به شیشه مربا و کیت لامپ نیاز دارید. در مرحله اول، روی در شیشه مربا را سوراخ و آن را به اندازه‌ای که سیم برق از آن عبور کند، گشاد کنید. سپس کیت را روی در سوار کنید و با احتیاط ببندید. هر رنگ لامپی که دوست دارید داخل آن ببندید و از آویزهای دست‌ساز و زیبا برای تزئین اتاق‌های خانه بهره بگیرید.

جاشمعی

داخل شیشه مربا یک شمع قرار دهید و اطراف آن را با شن و ماسه‌های تزئینی یا نمک پر کنید تا شمع در جای خود محکم شود.

www.takfars.ir

شمع

شیشه مربا را تمیز بشویید و خشک کنید. یک سر نخ فتیله را به یک چوب کوچک ببندید. چوب را به صورت افقی بالای شیشه بگذارید تا نخ ایستاده در مرکز شیشه آویزان شود. سپس پارافین را آب کنید. رنگ دلخواه را به آن اضافه کنید و درون شیشه بریزید. پس از سرد و جامد شدن پارافین، بالای شیشه را با یک پارچه زیبا و نسوز ببیندید. البته باید مرکز پارچه را سوراخ کنید تا فتیله از آن خارج شود. دور آن را نیز با نخ کنفی بپیچید تا زیباتر شود.

image ایده های خلاقانه ساخت چیزهای جالب با شیشه های ترشی و مربا

گلدان

شیشه‌های شفاف مربا یا ترشی گزینه‌های بسیار خوبی برای گلدان هستند. در شیشه را بردارید. در قسمت پیچ در، روبان تزئینی نصب کنید. شیشه را نیمه آب کنید و گل‌های طبیعی با ساقه‌های کوتاه را درون آن بگذارید.

آویز

دور شیشه یک نوار نصب کنید. قلابی به نوار بچسبانید و شیشه را از دیوار آویزان کنید. داخل آن را می‌توانید با انواع سنگ‌های رنگی، گل یا شمع پر و تزئین کنید.

image ایده های خلاقانه ساخت چیزهای جالب با شیشه های ترشی و مربا

جای صابون مایع

به جای اینکه دایم صابون مایع کوچک بخرید، خودتان جاصابونی درست کنید و با صابون‌های لیتری داخل آن را پرکنید. برای این منظور، به در پلاستیکی اسپری صابون نیاز دارید.

تک فارس

خوش‌بوکننده هوا

یک پیمانه جوش‌شیرین را با ۲۵ قطه از اسانس موردعلاقه خود مخلوط کنید. یک در پلاستیکی اسپری روی شیشه بگذارید و با چسب حرارتی آن را در جای خود محکم کنید. می‌توانید اطراف شیشه را با پارچه دلخواه به سلیقه خودتان تزئین کنید.

تراریوم

برای ساختن تراریوم نیازی به خریداری شیشه‌های بزرگ و گران نیست. گل‌های کوچک همانند کاکتوس‌های ریز را خریداری کنید. داخل شیشه‌ای که از قبل شسته و خشک کرده‌اید خاک بریزید. گل را درون آن بکارید و به عنوان یک تراریوم زیبا روی میز یا کانتر آشپزخانه قرار دهید.

نگهدارنده کتاب در کتابخانه

عموما برای ثابت نگه داشتن کتاب‌ها در کتابخانه از وسایل تزئینی که برای این امر تهیه و تولید شده‌اند، استفاده می‌کنیم. اما با رنگ‌آمیزی یا تزئین شیشه‌های بزرگ و کوچک مربا هم می‌توان این کار را انجام داد. فقط باید کمی ذوق و حوصله رنگ‌آمیزی داشته باشید.

image ایده های خلاقانه ساخت چیزهای جالب با شیشه های ترشی و مربا

لیوان نوشیدنی

تازگی‌ها در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها، نوشیدنی‌ها را در لیوان‌هایی شبیه شیشه‌های مربا سرو می‌کنند که اتفاق بسیار جالب و خلاقانه نیز هست. شما هم‌ می‌توانید از این شیشه‌ها برای همین امر استفاده کنید؛ هم بدون در و هم با در. برای انواعی که دوست دارید در شیشه هم روی آن باشد، باید در را به اندازه نی سوراخ و اطراف آن را با حلقه‌های تزئینی دکور کنید.

image ایده های خلاقانه ساخت چیزهای جالب با شیشه های ترشی و مربا

T A K F A R S

سالاد در شیشه

یکی از ایده‌های خلاقانه و جالبی که با شیشه مربا می‌توانید انجام دهید، سرو سالاد در شیشه است. برای این منظور، ابتدا سس را در انتهای شیشه بریزید. سپس، محتویات سالاد را به صورت لایه‌به‌لایه روی هم قرار دهید. در انتها در شیشه را ببندید و برای اینکه شکل زیبایی داشته باشد. یک عدد چنگال یک‌بار مصرف را با با نخ کنفی دور شیشه گره بزنید.

فلفل‌پاش/نمک‌پاش

از شیشه‌ای کوچک مربا می‌توان به عنوای جای نمک و فلفل نیز استفاده کرد. روی در شیشه را به تعداد کم، سوراخ‌های ریز ایجاد کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر