image ایده های جالب برای دکوراسیون بوتیک مردانه

در حالت کلی برای اینکه بتوانیم نوع طراحی دکور بوتیک مردانه را کاملا حرفه ای انجام دهیم، لازم است به تمام بخش ها و جوانب کار با دقت نگاه شود. در نتیجه از ویترین گرفته تا اتاق پرو و کانتر و صندوق و حسابداری باید کاملا بر اساس اصول طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان شوند. به همین منظور اصول مهم در طراحی بوتیک را از ویترین شروع می کنیم و در ادامه به سایر بخش ها اشاره خواهیم داشت.

▪ طراحی ویترین بوتیک مردانه

ویترین به نوعی شناسنامه مغازه و فروشگاه ها می باشد و جلوه ای از درون مغازه به شمار می رود. به عبارت دیگر، اگر طراحی داخلی بوتیک را کاملا حرفه ای انجام دهید، اما به ویترین توجه نداشته باشید نمی توانید مشتری را به خوبی جذب نمایید.

در طراحی ویترین بوتیک مردانه ابتدا باید بتوانید سبک کلی کار و مشتریان هدف را مشخص نمایید. اینکه شما سعی در جذب مشتریان جوان دارید یا افراد میانسال در نوع طراحی تاثیر زیادی دارد. با توجه به اینکه اغلب بزرگسالان به سمت محیط های مرتب و رسمی گرایش پیدا می کنند، در نتیجه چیدمان مانکن ها باید کاملا مرتب و رسمی بوده و از نورپردازی های تقریبا روشن باید استفاده شود.

در بوتیک هایی که هدف اصلی جذب جوانان می باشد، باید بتوانید خلاقیت را چاشنی طراحی کنید. جوانان همیشه به دنبال ایده های تازه و متفاوت هستند و به همین خاطر ویترین های جذاب و کاملا خلاقانه را بیشتر میپسندند. نوع نورپردازی، نحوه قرار گرفتن مانکن ها و استفاده از وسایل تزئینی همگی باید کاملا مطابق با سلایق این گروه از افراد انجام شود.

مساله مهم دیگری که در این شرایط باید به آن توجه ویژه داشت، تنوع در طراحی ویترین بوتیک مردانه می باشد. سعی کنید لباس ها و همچنین نحوه چیدمان مانکن و سایر المان های موجود در ویترین را به صورت دوره ای تغییر دهید. این کار باعث میشود تا نوعی هیجان و حرکت در فعالیتتان احساس شود و قطعا تاثیر مثبتی بر دیدگاه مشتری درباره شما خواهد داشت.

در طراحی دکوراسیون بوتیک مردانه و حتی زنانه باید بتوانید چند اصل مهم را مد نظر داشته باشید تا بازخورد خوبی را دریافت کنید. این اصول عبارتند از

▪ طراحی ورودی بوتیک

ورودی بوتیک از در ورودی شروع شده و تا حدود ۱۰ متر داخل مغازه و فروشگاه را شامل میشود. این بخش از بوتیک به شدت بر دیدگاه مشتری درباره نوع اجناس و سبک کارتان تاثیر گذار است. سعی کنید رنگ های جذاب و نورپردازی خوبی را در این بخش ایجاد کنید تا حتی افرادی که تنها برای سوال پرسیدن وارد مغازه میشوند، ترغیب شوند تا از سایر بخش های فروشگاه نیز بازدید نمایند.

▪ نورپردازی در طراحی دکوراسیون بوتیک مردانه

با توجه به اینکه چه سبکی را برای پوشاک و اجناس مغازه در نظر گرفته اید باید بتوانید نورپردازی متناسب با آن را انتخاب و اجرا کنید. نورپردازی نه تنها در احساسات مشتری اثر گذار است، بلکه زیبایی لباس و پوشاک را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال استفاده از نور زرد و سبز در بوتیک مردانه باعث میشود تا رنگ لباس و ظاهر آن جلوه خوبی نداشته باشد. به همین خاطر باید نورپردازی را جدی بگیرید.

زاویه نورپردازی، رنگ و همچنین میزان روشنایی همگی به سبک کاریتان بستگی دارد و قطعا آنچه برای بوتیک های کلاسیک مناسب است، در مغازه های آنتیک بازخورد خوبی ایجاد نمیکند. در حالت کلی می توان گفت برای بوتیک های کلاسیک بهتر است نورپردازی روشن را مد نظر داشته و در مقابل برای سبک های آنتیک و تجملاتی میزان روشنایی را کمتر کنید.

▪ برندسازی در دکوارسیون بوتیک

برندسازی از اصول موفقیت در هر کسب و کاری می باشد و به شدت بر افزایش فروش تاثیر مثبت دارد. یکی از کارهایی که باید در طراحی دکور بوتیک مردانه مد نظر قرار داد، استفاده از رنگ سازمانی مجموعه در بخش های مختلف مغازه و فروشگاه می باشد. سعی کنید ترکیب رنگی که برای بوتیک به کار میبرید، کاملا مطابق با رنگ های سازمانی تان باشد. در طراحی های خلاقانه با رنگ های سازمانی می توان بوتیک را به بخش های مختلف تقسیم بندی کرد. این کار نه تنها نظم را در طرح کلی ایجاد می کند، بلکه در برندینگ به خوبی اثر می گذارد.

▪ طراحی سمت راست بوتیک

تفاوتی ندارد که قصد دارید طراحی دکوراسیون رستوران را انجام دهید یا بوتیک، در هر صورت به سمت راست محیط کارتان توجه زیادی داشته باشید. تعجب نکنید، چون ۹۰ درصد افراد با ورود به محیط های مختلف ناخودآگاه به سمت راست جذب میشوند و توجهشان به این قسمت بیشتر از سایر بخش ها می باشد. اطلاع از این ویژگی و به کار بردن آن در طراحی دکوراسیون بوتیک مردانه باعث میشود تا مشتری را به خوبی جذب کرد. به عنوان مثال می توان لباس های زیبا و طرح های جذاب را در این بخش قرار داد یا تابلوهای خیره کننده که مشتری را متعاقد به ماندن کند را در این محل نصب کنید.

▪ مسیر حرکت مشتری را خلاقانه طراحی کنید

از دیگر اصول مهم در طراحی دکور بوتیک مردانه، مسیر حرکت مشتری می باشد که می تواند بر متعاقد کردن وی برای بازدید از سایر بخش ها اثر زیادی داشته باشد. سعی کنید در این مسیر فضایی را برای استراحت همراهان مشتری اختصاص دهید و از المان های جذاب در طول مسیر استفاده کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید افراد حرفه ای در فروشندگی در اغلب مواقع لباس های جذاب و یا آفرهای ویژه را در انتهای هر بخش قرار میدهند تا مشتری را مجاب کنند که تمام مسیر را طی کند. این کار باعث میشود تا مشتری از سایر بخش ها نیز بازدید کند و قطعا می تواند تاثیر خوبی بر افزایش فروش داشته باشد.