image اگر میخواهید بعد از ۵۰ سالگی هم تناسب اندام داشتید راهکارها

مشخص شده بعد از اینکه ۳۰ ساله شدید، سوخت و ساز بدنتان شروع به کند شدن میکند. این یعنی بدن شما قبل از آنکه ۵۰ ساله شوید، تقریبا ۲۰۰ کالری کمتر در روز می سوزاند. اگر کند شدن متابولیسم کاهش وزنتان را سخت کند، شما بعد از ۳۰ سالگی هر سال حدود ۰-۲ کیلوگرم از بافت عضلانی کالری سوزتان را نیز از دست می دهید. ( و این مقدار در ۵۰ سالگی دو برابر می شود). یک فرد ۵۰ ساله که نگران افزایش وزنش است، باید چه کار کند؟

پیدا کردن انگیزه برای ورزش کردن و نظم و انضباط برای غذا خوردن سالم تر برای اکثر افراد به انداز کافی سخت است، اما این مسئله بعد از ۵۰ سالگی به یک مشکل مضاعف تبدیل می شود. تغییر، سخت است. بدن شما به سرعت قبل به ورزش پاسخ نمی دهد و حتی اگر بخواهید سالم تر غذا بخورید، اکثر افراد اصلا نمی دانند که غذای سالم، واقعا چیست…؟

پرهیز از کربوهیدرات ساده

اگر شما فقط بتوانید یک چیز را در زندگی تان تغییر دهید که سریع ترین تاثیر را بر دور کمرتان داشته باشد، این کار، حذف یک کربوهیدرات سمی از رژیم غذایی تان است. در واقع تولید کنندگان مواد غذایی ، این کربوهیدرات را در ۸۰ درصد از مواد غذایی که ما می خوریم و می نوشیم، پنهان میکنند و این، یکی از دلایل اصلی است که چرا وزن افراد بالای ۵۰ سال، مرتبا افزایش می یابد و کاهش وزن برای آنها تقریبا غیر ممکن است.

این کربوهیدرت اعتیاد آور چیست؟

شرکت های بزرگ مواد غذایی برای گیج کردن شما آن را با ۵۶ نام مختلف ذکر میکنند: گالاکتوز، مالتودکسترین، فروکتوز، شربت ذرت، اتیل مالتول، دکستروز، آب نیشکر غلیظ شده، سوکروز و… اما همه ما این ماده تشکیل دهنده را با نام واقعی اش می شناسیم: قند.

چرا قند، مضر است؟

آیا می دانستید که قند، هشت برابر اعتیاد آورتر از کوکائین است و با مرگ حدود ۶۰۰ هزار آمریکایی در سال مرتبط می باشد؟ بله، حقیقت دارد. یک مطالعه جدید دریافت که کوکی های اورئو بسیار تعجب آور است که اعتیاد آورتر از کوکائین و هروئین هستند. جای تعجب ندارد که کنار گذاشتن غذاها و تنقلات شیرین برای مردم، بسیار دشوار است. آنها طوری ساخته می شوند که بخش های خاصی از مغز شما را تحریک کنند و یک رفتار اعتیاد آور بوجود بیاورند.

قند، کاهش وزن را تقریبا غیر ممکن می سازد

فقط مقدار کمی قند می تواند تلاش های کاهش وزن شما را کاملا بر باد دهد. دلیلش این است که قند، سطوح انسولین شما را به شدت افزایش می دهد. انسولین، هورمونی است که به بدن شما می گوید چربی ذخیره کند. دکتر اریگ برگ می گوید: با وجود انسولین، شما نمی توانید چربی بسوزانید. هنگامی که فقط مقدار کمی قند مصرف میکنید، تمام هورمون های چربی سوزی بی اثر می شوند. حتی بدتر از آن قندی که بلافاصله به انرژی تبدیل نشود، به چربی تبدیل خواهد شد. این چربی به بافت چرب معروف است و از دست دادن آن، بسیار دشوار می باشد.

وجود قند در مواد غذایی به اصطلاح سالم

بسیاری از افرادی که فکر میکنند با انتخاب های غذایی شان روز به روز سالم تر می شوند، هنگامی که متوجه می شوند در واقع هر روز چه مقدار قند مصرف میکنند، شوکه می شوند. دلیلش این است که قند تقریبا به همه چیز اضافه می شود. در ۵ ماده اول تشکیل دهنده هر قرص نانی که در فروشگاه مواد غذایی انتخاب میکنید، احتمالا قند، عسل، شربت ذرت و شربت برنج قهوه ای وجود دارد. اما نان، تنها محصول غذایی نیست که قند افزوده دارد. این قند در کراکرها، غلات صبحانه، ماست، سس گوجه فرنگی و حتی سس های سالاد و چیپس ها نیز وجود دارد.

دکتر رابرت لاستینگ می گوید: از بین ۶۰۰ هزار قلم ماده غذایی موجود در فروشگاه های مواد غذایی آمریکا، ۸۰ درصد دارای قند افزوده هستند و صنعت از ۵۶ نام مختلف دیگر برای قند بر روی برچسب استفاده میکند. آنها می دانند که وقتی به محصولاتشان قند اضافه میکنند، شما بیشتر آنها را می خرید و از آنجا که نمی دانید محصولات حاوی قند را خریداری میکنید، باز هم بیشتر می خرید.

برای کاهش وزن قند را قطع کنید.

این پیام، کاملا روشن است.قند باعث می شود که بدن، چربی ذخیره کند و هنگامی که قند را قطع کنید، کاهش وزن بسیار بسیار آسان تر خواهد شد. در واقع، رسانه ها این روزها پر از داستان هایی در مورد افراد مشهور است که با قطع کردن قند، وزن کم میکنند. یکی از چشمگیرترین داستان های موفقیت، مربوط به فرگی (دوشس یورک) است که ۲۳ کیلو گرم را فقط در ۵ ماه کم کرد، آن هم در ۵۴ سالگی. چنین موفقیتی برای یک فرد ۳۰ ساله قابل توجه است اما از دست دادن سریع ۲۳ کیلو گرم در ۵۴ سالگی، واقعا شگفت انگیز است. اگر این روش برای او موثر بوده، شاید یک رژیم غذایی مشابه و بدون قند بتواند به شما نیز کمک کند که به اهداف کاهش وزنتان دست پیدا کنید.

اما وقتی در ۸۰ درصداز مواد غذایی که می خرید قند پنهان است، چطور باید شروع کنید؟ فقط کافی است بدانید کدام مواد غذایی را باید بخورید و از کدام ها باید اجتناب کنید./

تک فارس » پزشکی سلامتی » اگر میخواهید بعد از ۵۰ سالگی هم تناسب اندام داشتید راهکارها