تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اگر انسان منفی بین و نا امیدی هستید باید چه کنید

۱. حق‌شناسی را ابراز کنید.

یکی از ساده ترین روش‌ها برای افزایش مثبت اندیشی، حق‌شناسی است. شکرگزاری برای آن‌چه در حال حاضر دارید، منفی‌نگری را که ممکن است شما غرق کند از بین می‌برد. حق‌شناسی، فوراً با احساس عشق در شما عجین می‌شود. وقتی عشق وارد قلب شما شود، ترس و سایر احساسات منفی امکان ورود پیدا نمی‌کنند.

بهترین و اثربخش‌ترین روش برای حق‌شناسی در زندگی، بیان آن در صبح هر روز است. هنگام بیدار شدن، ۱۰ چیز در زندگی خود را نام ببرید که بابت آن‌ها سپاسگزار هستید. این فهرست را می‌توانید با صدای بلند یا در ذهن خود مرور کنید، اما باید مفصل باشند و از قلب شما نشات بگیرند. بستن چشمان‌تانا می‌تواند به شما در احساس حق‌شناسی کمک‌کند.

۲. دهنده باشید.

مواقع بسیاری پیش می‌آید که احساسات منفی ممکن است به دلیل یکی از جوانب منفی ادراک شده‌ی زندگی شما ایجاد شود. می‌توانید فوراً این احساس را با دهش بی‌قید و شرط به دیگران از بین ببرید.

تکفارس آی آر

مهارت‌های خود را در اختیار آدم‌های پیرامون خود بگذارید. اگر فردی به دنبال پند و مشورتی است، به او کمک کنید. به ارزش‌های خود لحظه‌ای شک و تامل نکنید. حتی کوچک‌ترین حرکات یا افکاری که در اختیار دیگران می‌گذارید به می‌تواند تغییر شگرفی در دیدگاه آدم‌های دیگر ایجاد کنند.

۳. تنفس خود را کنترل کنید.

گفته می‌شود آدم‌هایی که می‌توانند تنفس خود را کنترل کنند قادرند زندگی خود را نیز کنترل کنند. از جوانب بسیاری، این گزاره بسیار درست است. به زمانی از گذشته دقت کنید که کنترل خود را از دست داده ‌بودید. الگوی تنفس شما چه تغییری کرده ‌بود؟ در زمان عصبانیت، تنفس شما کوتاه و سریع می‌شود. اگر تنفس خود را کنترل کنید، می‌توانید احساسات منفی خود را بشناسید و تغییر دهید.

در فضای آرام یا در زمان مراقبه، تمرین تنفس را به صورتی که در ادمه می‌آید انجام‌دهید. وقتی از راه بینی نفس می‌کشید، حس کنید هوا وارد بدن‌تان می‌شود و به اعماق شش‌های‌تان می‌رود. پس از برخورد هوا به عمیق‌ترین بخش شش‌های‌تان، حس کنید به آهستگی آن را از راه دهان خارج‌ می‌کنید. همراه آن تمام تنش‌های خود را دور بریزید.

۴. موفقیت را تجسم کنید.

www.takfars.ir

به ‌کار بستن تونایی‌های تجسم یا ترسیم می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای مثبت اندیشی بیش‌تر استفاده شود. بسیاری از بزرگ‌ترین ذهن‌های دنیا، شامل آپرا وینفری، ویل اسمیت، تایگر وودز، و آرنولد شوارزنگر به عنوان آدم‌هایی شناخته شده‌اند که از قدرت تجسم خود برای جذب آنچه می‌خواهند در سراسر زندگی استفاده می‌کنند. چرا شما این کار را انجام نکنید؟

با بستن چشمان خود کار را آغاز کنید. به رویداد‌ی مثبت بیندیشید که در گذشته‌ی شما رخ داده‌ است. از نظر ذهن خود، رویداد را دقیقاً آن طوری ببینید که رخ داده ‌است. خود را در آن رویداد قرار دهید و احساسات مثبت هنگام رخداد آن را حس‌ کنید. وقتی چشمان خود را باز می‌کنید، به خود اجازه دهید در آن وضعیت مثبت باقی بمانید. اثرات تجسم در صورتی مراقبه‌ی قبل از آن به شکل عملی انجام شود چند برابر می‌شود.

۵. مراقبه کنید.

مراقبه یا مدیتیشن یکی از اثربخش‌ترین راه‌ها برای افزایش بهره‌وری شما است. رویه‌ی مراقبه، آگاهی را در افراد افزایش می‌دهد و برقراری ارتباط روشن بین ذهن، جسم و روح را افزایش می‌دهد. از طریق مراقبه می‌توانید یاد بگیرید احساسات منفی که شما را پس‌ می‌زنند رها کنید و با خودِ بزرگ‌ترتان رابطه برقرار کنید.

مکانی ساکت و راحت را برای نشستن پیدا کنید، دراز بکشید یا هر کاری را انجام دهید که به نظر شما درست می‌رسد. چشمان خود را ببینید، چند نفس عمیق بکشید و اجازه دهید جسم شما آرام شود. در حالی که نفس عمیق می‌کشید، خود را احساس کنید که تمام احساسات منفی را که با شما مانده اند رها می‌کنید. وقتی دارید از شر احساسات منفی خلاص می‌شوید، فکر کنید تمام چیزهای پیرامون شما از عشق ساخته و پرداخته ‌شده‌اند و به خود اجازه دهید در این عشق زندگی کنید.

اگر این تاکتیک‌ها را اجرا کنید و این فنون را تمرین کنید، با جریان زندگی ارتباط برقرار خواهید کرد و موفقیتی بیشتر از همیشه پیدا خواهید‌کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر