تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

انشای یک صفحه ای با موضوع روز مادر برای دانش آموزان

image انشای یک صفحه ای با موضوع روز مادر برای دانش آموزان

زیباترین واژه بر لبان آدمی واژه مادر است، زیباترین خطاب مادر جان است، مادر واژه ایست سرشار از امید و عشق، واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید.

روز مادر مصادف است با ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها. در بیستم جمادى الثانى سال دوم بعثت، دخترى پا به عرصه وجود نهاد، دخترى که همتاى على علیه السلام، سرمنشأ و ریشه سلسله امامت و ولایت و الگوى تمامى مؤمنین و موحدین است، بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است؛ تنها زنی که پدرش معصوم، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده و پیامبر گرامی اسلام (ص) به او لقب اُم ابیها داده است یعنی زنی که برای پدرش همچون مادر بود.

در فرهنگ پر بار ایران اسلامی این روز به عنوان روز مادر نام گرفته تا زنان و مادران این مرز و بوم از او درس ایمان، فداکاری و مهربانی بیآموزند.

تاریخچه روز مادر در یونان به گذشته خیلی دور بر می گردد. ۲۵ سال قبل از ظهور عیسی مسیح علیه السلام، الهه های یونانی وجود داشتند که برای آنها نوعی جشن مادر برگزار می شد. مردم هنگ کنگ، پاکستان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده ی عربی روز مادر را در ماه مه جشن می گیرند. مردم این کشورها که عموماً مسلمان اند، در این روز به دیدن مادران خود می روند و با در دست داشتن هدایایی چون گل، کیک، اشیای زینتی و قیمتی از ایشان قدردانی میکنند.

تکفارس آی آر

اگر چه هر کشوری با فرهنگ خاص خود برای انتخاب روز مادر سمبل و دلیلی دارد اما آنچه اهمیت دارد قدردانی و تشکر از مقام مادر است و این مراسم بهانه ای است تا توجه بیشتری به مادران داشته باشیم و به آنها ثابت کنیم که چقدر دوستشان داریم.

روزت مبارک مادر

محصولات معتبر
محصولات معتبر