image انجام حرکت ورزشی شنا سوئدی در خانه چه اثری بر سلامتی دارد

این حرکت نیاز به فضا یا امکانات خاصی ندارد و حتی در خانه نیز قابل انجام است.شنای سوئدی بر روی اکثر عضلات بدن کار می‌کنند.

▪ شنای سوئدی باعث افزایش انعطاف پذیری می‌شود: زمانی که بدن را پایین می آورید عضلات کمر کشیده می‌شوند و زمانی که بدن را به سمت بالا هل می‌دهید عضلات دو سر کار می‌کنند. انجام مرتب این حرکت باعث افزایش انعطاف پذیری می‌شود و احتمال آسیب‌دیدگی را کاهش می‌دهد.

▪ بهبود بخشیدن به دستگاه قلبی ـ عروقی: شنای سوئدی باعث می‌شود که قلب سریع‌تر کار کند و خون بیشتری به بافت‌های عضلانی پمپاژ شود. بنابراین انجام این حرکت بر کار کرد قلب و عروق نیز تاثیرگذار است.

افرادی که زیاد پشت میز می‌نشینند، می‌توانند حرکت شنای سوئدی را در برنامه ورزشی خود قرار دهند. نشستن بیش از حد باعث می‌شود که عضلات بالاتنه ضعیف شوند.

▪ کالری سوزی: معمولا حرکت شنای سوئدی به عنوان حرکت چربی سوز نام برده نمی‌شود اما این حرکت باعث سوزاندن کالری می‌شود.

▪ افزایش تستسترون: با افزایش سن، ترشح هورمون‌ها در بدن تغییر می‌کند. در مردان میزان ترشح تستسرون کاهش پیدا می‌کند. انجام حرکات ورزشی همچون شنای سوئدی ترشح هورمون‌ها را منظم می‌کند.

▪ کاهش احتمال پوکی استخوان: پوکی استخوان با کاهش تراکم استخوان ایجاد می‌شود. داشتن تغذیه سالم و انجام ورزش از کاهش تراکم استخوان جلوگیری می‌کنند. شنای سوئدی ورزشی مناسب برای جلوگیری از این بیماری است.

▪ کاهش احتمال آسیب‌دیدگی: معمولا آسیب‌دیدگی شانه و کمر در افرادی ایجاد می‌شود که انعطاف پذیری زیادی ندارند.

انجام شنای سوئدی باعث می‌شود که بدن قدرتمندتر و انعطاف پذیرتر شود. به ‌این‌ ترتیب توانایی انجام حرکات پیچیده‌تر را بدون آسیب‌دیدگی پیدا می‌کنند.

تک فارس » پزشکی سلامتی » انجام حرکت ورزشی شنا سوئدی در خانه چه اثری بر سلامتی دارد