انبه چه خواصی برای سلامتی دارد

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

انبه چه خواصی برای سلامتی دارد

image انبه چه خواصی برای سلامتی دارد

انبه به علت ارزش غذایی بالایی که دارد روز به روز بیشتر مورد توجه مردم دنیا قرار می گیرد. این میوه تأمین کننده مقادیر خوبی ویتامین C، کاروتن ها، فیبر و کربوهیدرات قابل هضم است.

▪ فوائد کلیدی

کمک به کنترل فشار خون

کمک به پیشگیری از کم خونی

تکفارس آی آر

موثر در پیشگیری از سرطان گردن رحم

کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن

▪ چه مقدار مصرف کنیم؟

وزن یک انبه کامل حدود ۶۴۰ گرم است که این میزان ۳۳ درصد از پتاسیم مورد نیاز بالغین را تامین می کند. مصرف منظم انبه به کاهش فشار خون کمک می کند.

▪ انتخاب و نگهداری

www.takfars.ir

رنگ انبه کال سبز است و در دمای اتاق ظرف مدت چند روز می رسد. انبه رسیده را می توان به مدت ۲ هفته در یخچال نگهداری کرد.

▪ طرز تهیه و مصرف

می توان پوست انبه را جدا کرد و آن را به تنهایی بصورت خام و یا همراه با آب لیموترش مصرف کرد. در تهیه غذاهای دریایی، شربت و بستنی نیز می توان از آن استفاده کرد.

▪ مصارف سنتی

گفته می شود در طب چینی از انبه برای درمان اسهال و تعریق زیاد استفاده می کردند. همچنین گفته می شود انبه از طریق کمک به تجزیه پروتئین و چربی به هضم غذاهای سنگین و چرب کمک می کند. پزشکان چینی معتقدند که انبه به آرامش و تمرکز فکر و آرام کردن افکار کمک می کند.

توجه.

پوست انبه حاوی موادی است که در بعضی از افراد واکنش های حساسیت زای شدیدی را ایجاد می کند. در این افراد، حتی تماس پوست انبه با بدن باعث خارش شدید پوست می شود. البته این افراد می توانند بدون هیچ مشکلی از گوشت شیرین انبه استفاده کنند.

مواد مغذی کلیدی هر ۱۰۰ گرم (خام)

image انبه چه خواصی برای سلامتی دارد

▪ فشارخون بالا

تک فارس

از آنجا که انبه منبع غنی پتاسیم است مصرف آن برای افراد مبتلا به فشار خون بالا بسیار مناسب است. به دنبال یک سری تحقیقات علمی، محاسبه شده است که دریافت ۲۳۰۰ تا ۳۱۰۰ میلی گرم پتاسیم در روز می تواند به کاهش فشار خون کمک کند تا حدی که میزان مرگ و میر ناشی از این عارضه را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد.

▪ کم خونی

خطر بروز کم خونی در میان افراد غیر گوشتخوار خصوصاً در مورد زنانی که فاقد ذخائر آهن هستند بسیار بالاست. از این رو مصرف منابع گیاهی آهن به همراه مواد غذایی که به جذب آهن کمک می کنند ضروری است. ویتامین C و بتا کاروتن موجود در انبه هر دو از موادی هستند که به جذب آهن کمک می کنند.

تصور می شود که بتا کاروتن با تشکیل کمپلکسی با آهن، آن را به صورت محلول در روده نگه می دارد و مانع از اثر مواد شیمیایی گیاهی مانند فیتات ها در کاهش جذب آهن می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

معرفی و نحوه مصرف گیاهان دارویی برای درمان کولیت
  1. چطور چای موز درست کنید و خواص آن
  2. خواص جادویی هندوانه برای سلامتی
  3. باید و نباید ها در خوردن کشمش و خواص آن
  4. از روی رنگ ادرار میزان سلامتی بدن خود را تشخیص دهید
  5. مصرف روزانه هندوانه برای سلامتی چه فایده ای دارد
  6. مزایای نوشیدن چای بدون قند برای سلامتی

مطالب پربازدید

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب محبوب