تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

افزایش جمعیت سالمندان در تهران در سال

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به بازنگری سن سالمندی در تهران از ۶۵ سال به ۶۰ سال درخصوص آخرین وضع لایحه شهر دوستدار سالمند در شورای شهر گفت: پس از گزارش ما در صحن شورا، اعضا اعلام کردند بخش‌های مختلف این طرح نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد و ما نیز بازنگری‌هایی در آن انجام دادیم و لایحه مجددا در کمیسیون اجتماعی شورا به تصویب رسید و هم‌اکنون نیز در نوبت طرح در صحن علنی برای رای‌گیری است.

محمد مهدی گلمکانی با تاکید بر ضرورت مناسب‌سازی فضاهای شهری برای استفاده راحت و بی‌دغدغه سالمندان افزود: در صورتی که فضاهای شهری مناسب‌سازی شده و امکانات و وسایل حمل و نقل عمومی با استانداردهای مناسب استفاده سالمندان خریداری شود، قطعا این قشر نیز با شرایط مطلوب‌تری در شهر تردد خواهند کرد.

وی با بیان این‌که استانداردهای در نظر گرفته شده در لایحه شهر دوستدار سالمند براساس استانداردهای جهانی است، اظهار کرد: در حمل و نقل عمومی باید مکان‌هایی ویژه برای سالمندان پیش‌بینی شود؛ هرچند نمی‌توان چنین جداسازی را در ساعات پیک رعایت کرد، اما در سایر زمان‌ها این جداسازی پیش‌بینی شده است.

به گفته گلمکانی، براساس سرشماری‌های اخیر، طی پنج سال گذشته جمعیت سالمندان تهرانی ۲/۱ درصد افزایش یافته است و تهران ۷ درصد از میانگین کشوری بیشتر سالمند دارد.

تهران با داشتن جمعیت ۷ درصدی سالمندان بیش از شهرهای دیگر در حالی عنوان پیرترین شهر کشور را از آن خود کرده است که مناطق شش، سه و هشت با بیشترین تعداد پدربزرگ و مادربزرگ پیرترین و مناطق ۱۸، ۱۹ و ۱۵ دارای بیشترین جوانان تهرانی هستند.

تکفارس آی آر

محصولات معتبر
محصولات معتبر