تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اصول مهم برای انتخاب مکان مفید و تاثیرگذار برای درس خواندن

مواد لازم:

۱- جای مشخص (میز تحریر، چهارپایه یا زیرانداز)

۲- لوازم تحریر، بطری آب (یا نوشیدنی‌های میوه‌ای)، خوراکی‌های سبک (نیم‌چاشت مانند لقمه‌ی نان و پنیر شاید هم کلوچه)

۳- خواستن

طرز تهیه:

تکفارس آی آر

همیشه محیط مشخصی را برای درس خواندن در نظر گرفته و آن‌جا را با وسایل یا هر چیزی که فکر می‌کنید به آن نیاز دارید، تجهیز کنید. با این کار، هر گاه که هوس درس خواندن به سرتان زد، در کم‌ترین زمان ممکن، مکان و مواد لازم در اختیارتان هستند. به عنوان نمونه: مداد، خودکار، پاک‌کن، گیره‌ی کاغذ، فرهنگ لغات، خوراکی و نوشیدنی و… . اگر هر چیزی را که نیاز دارید، دَم دست‌تان باشد،‌ با خیال راحت درس می‌خوانید و در مطالعه‌‌تان وقفه ایجاد نمی‌شود. وجود خوراکی و نوشیدنی خیال شما را از بابت گرسنگی راحت می‌کند و با حذف رفت‌وآمد به آشپزخانه، بر تمرکز خود می‌افزایید. این‌که محل مشخصی برای مطالعه داشته باشید بسیار مهم است؛ یادتان باشد میز غذاخوری برای غذا خوردن و میز پینگ‌پنگ برای بازی پینگ‌پنگ است. پس لطفاً گوشه‌ی دنجی برای یادگیری انتخاب کنید.

* پی‌نوشت خیلی خیلی مهم: از تلفن غافل نشوید؛ زنگ تلفن خروس‌ بی‌محلی است که درست هنگامی که غرق در مطالعه شده‌اید، به صدا درمی‌آید. خوشبختانه امروزه بیش‌تر تلفن‌ها مجهز به پیغام‌گیر هستند. یادتان نرود که از این قابلیت کاربردی آن‌ها استفاده کنید.

از آن‌جا که این نوشته‌ها از یادداشت‌های جادوگر پیری کپی‌برداری شده، طبیعتاً جمله‌ی کلیدی دارد:

«مطالعه و درس خواندن در مکان مشخص، در زمان مشخص و البته هر روز».

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر