تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

از روی انگشتان دست بفهمید چه بیماری هایی دارید

image از روی انگشتان دست بفهمید چه بیماری هایی دارید

نکات جالبی در مورد دستان شما خواهیم گفت که احتمالاً تاکنون نشنیده‌اید.

اگر انگشت کوچک شما از بقیه انگشتانتان فاصله بیشتری دارد، این بدین معنی است که شما به راحتی به افراد اعتماد نمی‌کنید. ▪ اگر بالای انگشت اشاره شما خمیده است، به شدت علاقه دارید که کارهای درستی را انجام دهید.

اگر انگشت اشاره شما بلند‌تر از سایر انگشتانتان است، این بدین معنی است که شما به دیگران انگیزه می‌دهید.

اگر انگشت حلقه شما بلند‌تر است، فردی هستید که دوست دارد مورد ستایش و تحسین قرار بگیرد.

تکفارس آی آر

قرمزی کف دست‌ها

قرمزی کف دست که مدتی طولانی وجود داشته باشد، نشانه‌ای از بیماری کبد است. این یعنی شما دچار بیماری کبد چرب و از نوع غیر الکلی آن هستید. قرمزی کف دست در زمان بارداری به دلیل افزایش گردش خون ایجاد می‌شود و کاملاً عادی ‌است. زمانی که کف دست‌هایتان قرمز می‌شود، به پزشک مراجعه کنید.

تورم انگشت‌ها

اگر حتی زمانی که مصرف نمک خود را کاهش داده‌اید یا نزدیک زمان عادت ماهانه نیستید، انگشتانتان متورم شده‌اند، احتمالاً به کم‌کاری تیروئید مبتلا شده‌اید. کم کاری تیروئید زمانی ایجاد می‌شود که غده تیروئید بیشتر از حد لازم هورمون ترشح می‌کند. این هورمون به تنظیم متابولیسم و عملکرد صحیح بدن شما کمک می‌کند.

زائده استخوانی

www.takfars.ir

اگر زائده‌ای استخوانی در دست‌هایتان به وجود آمده، نشانه بیماری ورم استخوان و مفاصل است. زوائد استخوانی غده‌های کوچکی هستند که در نزدیک‌ترین مفصل به نوک انگشتان ایجاد می‌شوند.

طول انگشتان

طول انگشتان می‌توانند از وضعیت سلامت شما بگویند. تحقیقی که در سال ۲۰۰۸ انجام شد، نشان داد زنانی که انگشت حلقه بلندتر از انگشت سبابه‌ دارند، به احتمال زیاد از آرتروز رنج می‌برند. در حقیقت این مشکل در مردان شایع‌تر است. داشتن انگشت سبابه بلند در زنان به معنای احتمال زیاد ابتلا به سرطان سینه و در مردان به معنای احتمال کمتر ابتلا به سرطان پروستات است.

ضخیم و گرد بودن نوک انگشتان

افرادی که نوک انگشتانشان ضخیم و گرد است، احتمالاً یا از مشکلات قلبی و ریوی رنج می‌برند یا در آینده به این بیماری‌ها مبتلا خواهند شد. زمانی که سیستم گردش خون با مشکل مواجه شود، سطح اکسیژن خون کاهش می‌یابد. در این زمان است که نوک نرم انگشتان دست به تدریج ضخیم می‌شوند و بایستی به دکتر مراجعه کنید.

نوک انگشتان متمایل به آبی/خاکستری

اگر رنگ نوک انگشتان شما متمایل به آبی یا خاکستری است یا در آن نواحی احساس بی‌حسی می‌کنید، یعنی از سندرم رنو رنج می‌برید. سندروم رنو باعث بروز انقباض موقت و ناگهانی در عروق خونی می‌شود. این سندرم در مردان شایع‌تر از زنان بوده و در آب و هوای سرد به مراتب بدتر می‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر