تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اثیر جادویی ادویه ها در لاغری سریع و بدون ورزش

image اثیر جادویی ادویه ها در لاغری سریع و بدون ورزش

ادویه‌ها تاثیری جادویی بر عطر، طعم و رنگ غذا دارند، ادویه دارویی فوق‌العاده برای درمان و سلامت بخشیدن به جسم و روح انسان است.

لاغر شدن با زردچوبه

اسمش که به میان می‌آید، ناخودآگاه به یاد یک بشقاب دمپختک باقلا می‌افتیم که کاسه‌ای کوچک شیشه‌ای پر از ترشی در کنارش جا خوش کرده است، اما مصرف زردچوبه فقط به این یک غذا محدود نمی‌شود و در بسیاری از دیگر غذاهای ما ایرانی‌ها ازجمله آش، قیمه و کباب تابه‌ای جایگاه خود را حفظ کرده است. التهابات بالای بدن از جمله عوامل چاقی و افزایش وزن است. زردچوبه التهابات را کاهش می‌دهد و به این ترتیب به لاغرشدن و تناسب اندام کمک می‌کند.

لاغر شدن با دارچین

تکفارس آی آر

عطر دل‌ انگیزش به غذا، شیرینی و چای، جانی دوباره می‌بخشد. دارچین میزان قند خون را کنترل می‌کند، شما را در مقابل دیابت حفظ می‌نماید و گذشته از این، اشتها را کاهش می‌دهد. از این پس، هرگاه خورش قرمه‌سبزی درست کردید، بیش از پیش به فکر افزودن دارچین به آن باشید.

لاغر شدن با فلفل قرمز

فلفل قرمز، این ادویه تند و تیز و خوشمزه خواص فراوانی از جمله درمان سرماخوردگی، درمان ناراحتی‌های قلبی و ویژگی‌های ضدسرطان را در خود گنجانده است. فلفل قرمز چربی‌سوز است و می‌تواند به لاغری شما کمک کند. از این گذشته، تجربه نشان می‌دهد اگر غذا تند باشد، فرد نمی‌تواند زیاد بخورد و به دلیل تشنگی، مجبور به نوشیدن آب فراوان است. بنابراین مصرف فلفل قرمز یعنی لاغر شدن!

لاغر شدن با زنجبیل

داستان آدمک زنجبیلی را به خاطر دارید؟ همانی که از تنور آشپز پرید، دوید و دوید و به جنگل رفت؛ به زرنگی و تر و فرز بودن خود اعتماد داشت و براحتی از دست خرس و شیر و خرگوش فرار کرد تا اینکه بالاخره یک روباه کلک او را به دام انداخت و به خدمتش رسید. البته این آخر و عاقبت تمام آدمک زنجبیلی‌هاست و هریک از آنها باید توسط ما خورده شوند، زیرا زنجبیل یکپارچه خاصیت است. این ادویه مفید اشتها را کاهش می‌دهد و به هاضمه کمک می‌رساند. از این رو، ماده‌ای مفید برای لاغری است. روزانه یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه یا حجم بسیار کمتری زنجبیل خشک می‌تواند فایده آن را به بدن شما برساند.

www.takfars.ir

لاغر شدن با فلفل سیاه

ماده‌ای در درون فلفل سیاه وجود دارد به نام پیپرین که موجب تندی طعم فلفل می‌شود. پیپرین به روند کالری‌سوزی از طریق تولید حرارت (ترموژن) کمک می‌کند، متابولیسم را افزایش می‌دهد و موجب جذب بهتر مواد مغذی می‌شود.

لاغر شدن با زیره

گذرتان که به کرمان افتاد، مقدار زیادی از این ادویه خوش‌عطر را تهیه کنید و با خودتان به خانه ببرید. زیره خواص پرفایده فراوانی دارد و یکی از آنها چربی‌سوزی و کاهش‌دهندگی اشتهاست. زیره را پودر کنید و روی برنج خود بپاشید یا عرق زیره سیاه را از عطاری تهیه و جداگانه مصرف کنید. خیلی‌ها معتقدند همین مصرف زیره باعث شده که کرمانی‌ها از تناسب اندام خوبی برخوردار باشند.

لاغر شدن با هل

این بار که خواستی چای لاهیجان را دم کنی و آن را به همراه خانواده نوش جان کنی، یک دانه هل هم داخل قوری‌ات بینداز تا هم از عطر و بویش لذت ببری و هم یک دنیا خاصیت خوب را به جسم و روحت هدیه کرده باشی. عطر هل روحیه را تقویت و در فرد احساس خوشبینی ایجاد می‌‌کند. هل گلوکز خون را کاهش می‌دهد و انسولین را کنترل می‌کند و همچنین کلسترول را پایین می‌آورد. به این ترتیب، دوست تناسب اندام شماست. هل را از قوری چای‌تان جدا نکنید، اما در مصرف آن هم افراط به خرج ندهید، زیرا زیاده‌روی در مصرف هل موجب تپش قلب خواهد شد.

لاغر شدن با میخک

اگر گذرتان به دندانپزشکی افتاده باشد، بوی میخک را بخوبی می‌شناسید. دندانپزشکان برای کاهش درد دندان، کمی میخک روی آن قرار می‌دهند. به همین دلیل بوی آن بخوبی برای همه ما آشناست، اما جالب است بدانید که میخک علاوه بر خاصیت تسکین‌دهندگی دندان‌درد، می‌تواند به لاغری هم کمک کند. میخک هم مانند بسیاری ادویه‌های موجود در این لیست، متابولیسم را افزایش می‌دهد و به بدن کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزاند.

لاغر شدن با خردل

به دانه‌های خوشرنگش نگاه کنید. رنگ خردلی همیشه یکی از رنگ‌های محبوب بوده و هر چند سال یک بار، به عنوان رنگ سال شناخته می‌شود. این ادویه مفید خواص ضدالتهاب و ضدسرطان دارد و منبع بسیار خوبی از منیزیوم و سلنیوم است. سلنیوم به تناسب اندام کمک می‌کند. خردل قندخون را تنظیم می‌کند و به همین دلیل مصرف آن به کسانی که مشکل قند دارند توصیه می‌شود. خردل هم مانند فلفل سیاه خواص ترموژنیک دارد و باعث هضم بهتر و جذب مواد مغذی می‌شود. اگر تا به حال تنها به خوردن سس آن اکتفا می‌کرده‌اید، از این به بعد، هر روز یک قاشق چایخوری خردل به غذای خود بیفزایید تا از خواص فوق‌العاده آن بهتر بهره‌مند شوید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر