تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا پیاده روی بعد از شام خوردن مضر نیست

image آیا پیاده روی بعد از شام خوردن مضر نیست

۱. پیاده روی می‌تواند به فرایند گوارش کمک کند

زمانی که شما می نشینید دستگاه گوارش شما بهم فشرده می‌شود، اما هنگامی که می ایستید روده‌های شما می‌توانند کش بیاییند. پس پیاده روی به نوبه‌ی خود به سیستم گوارش شما کمک می‌کند تا غذا را هضم کرده و تمامی مواد مغذی آنرا جذب کند. یک پیاده روی یک ساعته پس از شام می‌تواند به شما کمک کند در مجموع احساس سلامتی کنید و می‌تواند سوءهاضمه و مشکلات دیگر مرتبط با معده را کاهش دهد.

۲. افزایش گردش خون که به معنای افزایش سلامتی است

هنگامی که شما پس از شام پیاده روی کنید، گردش خونتان افزایش می‌یابد، که باعث بهبود سلامتی شما خواهد شد. چطور؟ تمام مواد مغذی حیاتی که پس از هضم غذا از آن استخراج شده است، توسط خون به تمامی سلول‌های بدن منتقل خواهد شد. هرچه گردش خون بیشتری داشته باشید، سلول‌های بیشتری از بدنتان از این مواد تغذیه خواهند کرد، بنابراین سالم تر خواهند بود.

تکفارس آی آر

۳. پیاده روی کالُری می‌سوزاند

بهتر است که پس از غذا خوردن، کالُری هم بسوزانید تا احتمال جمع شدن انرژی اضافه و تبدیل شدن آن به چربی در بدنتان کاهش پیدا کند. شما خواهید فهمید که پیاده روی پس از هر وعده‌ی غذایی می‌تواند کمک کند تا بدنتان لاغر و خوش اندام تر بماند و بدنتان درصد چربی کمتری داشته باشد. اگر شما پس از غذا خوردن جلوی تلویزیون بنشینید، تقریباً تمام کالری‌های مصرفی‌تان به چربی تبدیل خواهند شد.

۴. پیاده روی از خوردن دوباره شما را باز می‌دارد

حتی اگر شام پر و پیمانی خورده باشید، نشستن روبروی تلویزیون ممکن است دوباره شما را به خوردن تهییج کند، چرا که ممکن است حوصله‌تان سر برود و بخواهید با دستانتان کاری انجام دهید. حتی اگر گشنه هم نباشید، یکی دو ساعت پس از شام خیلی راحت می‌تواند به سمت خوردن هله هوله روی ببرید، کاری که باعث خواهد شد کیلو کیلو وزن اضافه کنید.

۵. تلویزیون دیدن می‌تواند باعث شود بیشتر بخورید

www.takfars.ir

این بدین علت است که شما شاهد تبلیغات تلویزیونی همبرگرهای لذیذ و نوشیدنی‌های خوشمزه خواهید بود، و طبیعی است که شما آنچه می‌بینید را می‌خواهید. هرچقدر بیشتر جلوی تلویزیون وقت صرف کنید، به احتمال زیاد بیشتر خواهید خورد. اگر از جایتان بلند شوید و راه بروید، هیچ کدام از آن تصاویر و فیلم‌ها جلوی شما سبز نخواهند شد و وسوسه نخواهید گشت، بنابراین متوجه خواهید شد که شامی که خورده‌اید برایتان کافی بوده است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر