تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا نداشتن همسر روی سلامتی فرد هم تاثیری دارد

ممکن است اضافه وزن پیدا کنید:

ممکن است آشپزی کردن و تکه تکه کردن سبزیجات وقتی شما تنها هستید بسیار کسل کننده باشد. خوردن غلات و غذاهایی مثل پیتزا می تواند شما را به دردسر بیندازد. البته اگر این شیوه ی زندگی همیشگی شما باشد.

محققان دانشگاه فناوری کوئینزلند تایید کردند افرادی که تنها زندگی میکنند بیشتر احتمال دارد که رژیم غذایی ناسالم تری، در مقایسه با کسانی که در زندگی خود شریک دارند، داشته باشند. نداشتن یک شریک برای خوردن، خرید، و تقسیم هزینه مواد غذایی مغذی می تواند از عوامل بازدارنده سلامتی شما باشد. مطالعه نشان داد که مجردها بیش تر یک رژیم غذایی با فقر غذایی دارند.

شما ممکن است بیشتر بیمار شوید:

احساس تنهایی حتی اگر تنها نباشید و در یک مهمانی یا جشن تولد حضور داشته باشید ، با توجه به مطالعه اخیر در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده محققان دریافتند که انزوا می تواند خطر مرگ زودرس را تا ۱۴٪ افزایش دهد و باعث پاسخ های ناگهانی از طرف بدن و منجر به التهاب و پاسخ های ناهنجار سیستم ایمنی بدن شود .

تکفارس آی آر

حساب بانکی شما کمی کم می شود:

یک مطالعه در مجله تحقیقات مصرف کننده منتشر شده نشان می دهد خرید کردن و تمرکز بر روی اشیائ مادی می تواند افراد را شاد کند پس خرید آیتم های جدید می تواند در واقع آنها را شادتر کند تا از تنهایی خود فرار کنند پس باید هزینه ی بیشتری نسبت به افراد متاهل بپردازند اما محققان می گویند شما در نهایت احساس بدتری از همیشه خواهید داشت .

قدرت مغز شما ممکن است رو به کاهش باشد:

داشتن یک همسر، دوست خوب و یا حتی یک دستیار می تواند به درگیر ماندن و تشویق سلول های عصبی در مغز و حفظ آنها کمک کند و خطر ابتلا به مشکلات حافظه را کاهش دهد. یک پژوهش بزرگ که از بیش از دو هزار نفر در مجله مغز و اعصاب، جراحی مغز و روانپزشکی منتشر شده، نشان داد که افرادی که تنها زندگی میکنند ۷۰ تا ۸۰ درصد بیشتر به توسعه زوال عقل مبتلا می شوند وآنهایی که احساس تنهایی میکنند که آیا با کسی زندگی کنند یا نه، دو و نیم برابر بیشتر احتمال دارد به مشکل شناختی مبتلا شوند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر