تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا می دانید موز چرا اینقدر برای سلامتی شما مفید است

image آیا می دانید موز چرا اینقدر برای سلامتی شما مفید است

با مصرف موز انرژی بیشتری خواهید داشت

موز منبع غنی از گلوکز است که به دلیل طبیعی بودن آن به راحتی قابل جذب است .

عضلات خود راتقویت کنید:

اگر پس از تمرین احساس کردید که عضلات شما درد میکند یا به اندازه کافی سریع رشد نمیکنند ممکن است منیزم کافی در بدن شما کم باشد.موز سرشار از منیزیم است و میتواند به انقباضات عضلات کمک کند و آن را ریلکس و آرام کند و همچنین به سنتز پروتئین کمک کرده و عضلات را سفت کند.یکی از راه های جالب برای بدست آوردن منیزیمچای موزاست .کمی آب بجوشانید دو سر موز را ببرید و آن را در آب جوش بریزید وبگذارید ۷ الی ۱۰ دقیقه بجوشد.

تکفارس آی آر

ریکاوری سریع تر با موز

پتاسیم موجود در موز به شما کمک میکند تا عضلات خود راتقویت کنید در واقع موز باعث افزایش فعالیت های روزانه میشود.

موز شادی آور است

موز سرشار از ویتامین B9 و فولات و مواد مغذی است گه خاصیت ضد افسردگی دارد.به عبارت دیگر کمک میکند سروتونین با فرآیند شیمیایی بهتری وارد مغز شود.پزشکان توصیه میکنند در کنار داروهای ضد افسردگی از موز نیز استفاده شود زیرا خاصیت درمانی داروها را افزایش می دهد

استرس و اضطراب کمتری خواهید داشت

www.takfars.ir

علاوه بر سروتونین موز دارای ماده ای به نام تریپتوفان است که یک ماده ضد افسردگی طبیعی است که باعث درمان اضطراب و بی خوابی، خستگی، تحریک پذیری، تحریک، خشم، و تجاوز می شود. موز همچنین دارای نوراپی نفرین است که به تنظیم استرس کمک میکند. این هورمون طبیعی و برای تقویت حالات مثبت و کمک به جلوگیری از افسردگی است.

خواب راحت با خوردن موز

این نیز به دلیل وجودتریپتوفان "trytptophan"ماده تشکیل دهنده ملاتونین است که باعث آرامش و کمک به تنظیم خواب می شود.

موز برای نفخ شکم مفید است

مطالعات نشان می دهد کسانی که از نفخ شکم رنج می برند اگر به مدت ۶۰ روز قبل از وعده غذایی خود موز بخورند حدود ۵۰ درصد نفخ شکم خود را کاهش می دهند. این میوه دارای باکتری هایی است که در معده نفوذ میکند که می تواند به کاهش مایعات در معده کمک کند.

به چربی سوزی و تناسب اندام کمک میکند

موز دارای ۱۲ میلی گرم کولین، ویتامین B وچربی است که به طور مستقیم بر روی ژن هایی که باعث ذخیره چربی در شکم می شوند، اثر میگذارد .

با مصرف موز قند خون خود را تثبیت کنید

به شما توصیه میکنیم به همراه گوشت و چربی موز مصرف کنید تا جذب چربی را از خون خود کاهش دهید. این موثرترین استراتژی برای حفظ سطح قند خون است که به معنی حفظ سطح انرژی و کاهش وزن می باشد زیرا سطح قند خون پایدار به پانکراس اجازه می دهد تا گلوکاگون، هورمون چربی سوزی را ترشح کند

اشتهای شما را کم میکند

تک فارس

یکی دیگر از مزایای حفظ قند خون خوردن موز بین وعده های غذایی است که باعث کم شدناشتها و کاهش وزن می شود.

کاهش کلسترول بدن

موز سرشار از منیزیم است مصرف منیزیم باعث افزایش لیپولیز می شود. لیپولیز فرآیندی است که چربی های بدن شما را آزاد میکند همچنین موز حاویویتامین B6 است که برای تقریبا همه چیز مهم است سلامت قلب، سلامت دستگاه ایمنی، سلامت دستگاه گوارش و عملکرد سیستم عصبی زاتضمین میکند.

هضم غذا را آسان میکند

موز منبع عالی از کربوهیدراتهای قابل انطباق هستند که به عنوان مواد غذایی برای باکتری های مفید روده عمل میکنند و هضم را بهبود می بخشند؛ زیرا حاوی مولکولهای فروکتوز هستند که منجر به بهبود سلامت دستگاه گوارش میشوند .

دفع را راحت تر میکند

موز با فیبر بالا به شما کمک میکند که ضایعات بدن را بهتر از طریق مدفوع کنید.

استخوان های شما قوی تر می شوند

موز حاوی مقادیر بالای کلسیم است و همچنین به دلیل فروکتولوگوساکاریدها جذب کلسیمرا نیز بالا می برد.

بدن با بیماری مقابله میکند

T A K F A R S

موز دارای سه نوع مختلف کاروتنوئید (پروتئین A کاروتنوئیدها، بتا کاروتن و آلفا کاروتن)غنی شده است که در بدن به ویتامین Aتبدیل می شود. و بر اساس یک مقاله در بولتن غذا و تغذیه، مواد غذایی حاوی مقادیر بالای کاروتنوئید ها در مقابل بیماری های مزمن مانند سرطان های خاص، بیماری های قلبی عروقی و دیابتمحافظت میکنند.

خوردن موز باعث کاهش فشارخون می شود

طبق گزارش FDA، " مصرف کم پتاسیم و سدیم بالا باعث افزایش میزان سکته مغزی در افراد و جمعیت است. موزدارای پتاسیم بالا و سدیم پایین است، و به کاهش فشارخون و محافظت در برابر حمله قلبی و سکته مغزی کمک میکند

کم خونی را برطرف میکند

آهن برای سطح انرژی مهم است زیرا اکسیژن را به سلول های شما میرساند. کمبود آهن می تواند کاهش وزن را متوقف کند، زیرا زمانی که سطوح کم است، بدن تلاش میکند تا انرژی را حفظ کند.مصرف موز کم خونی شما را درمان میکند و خون شما را تقویت میکند.

بینایی شما را بهبود می بخشد

موز حاوی ویتامین A و C است که هر دو آنتی اکسیدان هایی هستند که مواد مغذی چشم و پوست را تامین میکنند. این میوه همچنین حاوی بتا کاروتن، یک آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از سلول ها و آسیب های در سطح سلولی کمک کند.

بدن را از سموم پاکسازی کنید

موز دارای فیبر طبیعی است. این فیبر مانند ژلاتین به ترکیبات سمی در خون وارد می شود و از طریق ادرار خارج می شود. تحقیقات نشان می دهد که پکتین می تواند میزان چربی های موجود در سلول های بدن را محدود کند.

با مصرف موز احساس سیری میکنید

تک فارس www.takfars.ir

موز دارای منبع غنی از نشاسته است که، به معنای واقعی کلمه در مقابل هضم پروتئین مقاوم است. این باکتری های سالم روده را تغذیه میکندو اشتها را سرکوب میکند و باعث اکسیداسیون چربی بیشتر می شود. در واقع، یک مطالعه نشان داد که جایگزین کردن فقط ۵ درصد کربوهیدرات روزانه با منبع نشاسته مقاوم، می تواند تا ۳۰ درصد چربی پس از غذا را کاهش دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر