تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا می توان با خوردن غذاهای خاص قدبلند شد

image آیا می توان با خوردن غذاهای خاص قدبلند شد

اجازه ندهید فرزندانتان هم کوتاه قد شوند.این تفکر اشتباه در خیلی از والدین وجود دارد که فکر میکنند چون خودشان جزو دسته قد بلندها قرار دارند فرزندان شان هم به طور قطع بلند قد خواهند شد و نیاز به هیچ پیگیری و مشورت با هیچ پزشکی ندارد. اما بعد از گذشت چندین سال متوجه می شوند که فرزندشان آن طور که باید و شاید رشد قدی نداشته است.

۴ راه برای افزایش ترشح هورمون رشد در بچه ها

– خواب کافی و منظم باعث افزایش مقدار هورمون رشد و عملکرد آن در طول روز می شود.

– به جای اینکه ۳ وعده غذایی و در هر وعده مقدار زیادی غذا مصرف کنید و سعی کنید وعده های غذایی خود را به ۶ وعده غذایی برسانید تا در هر وعده مقدار کمتری غذا مصرف کنید.

تکفارس آی آر

– مصرف غذاهای حاوی پروتئین و کربوهیدرات ۲ ساعت قبل از فعالیت ورزشی و بلافاصله بعد از آن باعث افزایش قابل توجه هورمون رشد می شود.

– انجام ورزش های مناسب در زمان های معین و به مقدار لازم که موجبات خستگی شدید و گرسنگی غیرقابل کنترل نشود اثر مثبتی روی ترشح هورمون رشد دارد. بیشترین مقدار هورمون رشد در ۲ ساعت خواب اولیه ترشح می شود لذا ۲ ساعت قبل از خواب با عدم مصرف غذاهای سنگین و سرشار از چربی خواب زودهنگام شبانه را از خودتان دور نکنید. نرمش های بدنسازی روزانه، تاثیر مستقیمی روی ترشح هورمون رشد دارند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر