آیا تمرین های ورزشی قدرتی باعث حجیم و سنگین شدن بدن می شود

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

آیا تمرین های ورزشی قدرتی باعث حجیم و سنگین شدن بدن می شود

ابتدا بگذارید با این تصور نادرست که یک کیلو عضله، وزن بیشتری از یک کیلو چربی دارد مقابله کنیم. یک کیلو یک کیلو است، چه ماهیچه باشد و چه چربی. آنچه که درست است این است که ماهیچه دارای چگالی بیشتر نسبت به چربی است و فضای کمتری را در بر می گیرد. والنتور می گوید: در نتیجه دو خانم که دارای وزن یکسانی هستند، اگر یکی از آنها دارای نسبت ماهیچه ای بیشتری باشد ممکن است از نظر ظاهری کاملا متفاوت به نظر بیایند. او می افزاید: وزن عضلانی، وزن خوب است زیرا شما محکم تر، کوچکتر و متناسب تر به نظر می آیید. همچنین از نظر سوخت و ساز فعال تر خواهید بود، بنابراین صرف داشتن ماهیچه های بیشتر سبب تقویت سوخت و ساز در سرتاسر شبانه روز خواهد گردید، در نتیجه شما لاغرتر خواهید ماند.

قرار دادن تمرینات قدرتی در برنامه ورزشی مهم است زیرا سبب می شود که شما در سرتاسر روز کالری ها را با سرعت بهینه بسوزانید، البته با استفاده از وزنه های سنگین تر کوشش های شما ثمره ی بهتری خواهد داد. محققین دانشکده ی پزشکی دانشگاه واشینگتن دریافته اند که کار روزانه با وزنه های سنگین تر اگر حتی در تعداد محدود ۳ تا ۶ بار این حرکات انجام شود، سبب می شود که سرعت سوخت و ساز شبانه – یعنی تعداد کالری هایی که در خلال شب سوزانده می شود- به مقدار تقریبا ۸% افزایش می یابد. این مقدار برای کاهش وزنی در حدود ۲.۵ کیلو در یک سال بدون نیاز به هیچ کار دیگری کافی است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

آشنایی کامل با اثرات مفید ورزش شنا بر روی بدن
  1. خوردن پسته برای خانم های باردار مفید است یا نه
  2. نوشیدن آب کافی قدرت بینایی شما را افزایش می دهد
  3. تاثیرات جالب داشتن فعالیت ورزشی منظم درطول هفته
  4. ترفندهای لاغر دیده شدن در مهمانی ها
  5. لیست کامل تمام درمان های علمی خانگی گیاهی داروئی برای ریزش مو
  6. چه نوع صبحانه ای برای رژیم لاغری مناسب است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

نظرات