تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا به خاطر ترس از شکست کاری انجام نمی دهید چاره چیست

ترس از شکست باعث شده تا استعدادهای زیادی هرگز شکوفا نشود و گاهی مردم بدون اینکه بدانند توانایی چه کارهای فوق‌العاده ای را دارند یک زندگی معمولی را پیش می‌گیرند.

همه ما تجربه لحظه‌ای را داریم که به خاطر ترس از شکست هرگز سراغ کاری نرفتیم در حالی که می‌توانست ما را به موفقیت برساند.

ترس از صحبت در یک جمع، ترس از شروع یک کار جدید یا ترس یادگرفتن یک حرفه، همه این ترس‌ها می‌تواند شما را برای همیشه از رسیدن به موفقیت بازداند اما جالب است بدانید، ترس پدیده‌ای است غیرواقعی. درواقع ترس از هر اتفاقی داستانی است که شما برای ذهنتان ساخته‌اید و در واقعیت وجود ندارد.

ذهن شما در مقابل تغییرات و اتفاقات جدید جبهه می‌گیرد چون تمایلی به خروج از وضعیت ثابت خود ندارد. ترس از شکست می‌تواند مانع شما برای پیشرفت شود اما در مقابل می‌تواند انگیزه‌‌ای قوی برای ادامه راه رسیدن به اهدافتان باشد. این شما هستید که تعیین می‌کنید می‌خواهید موفق باشید یا در حسرت موفقیت.

راه‌های مقابله با ترس از شکست

تکفارس آی آر

با وجود احساس ترس از شکست کار را انجام دهید

ترس از شکست تنها زمانی می‌تواند برنده باشد که شما هیچ کاری نکنیم و اجازه دهیم او بهترین‌ها را از ما بگیرد. وقتی برای انجام کاری ترس را حس کردیم تنها یک کار باید انجام دهیم: تهاجمی‌تر پیش برویم و کاری را که می‌خواهیم انجام دهیم. هرچه قدر که ما محکم‌تر قدم‌ها رو به جلو برداریم، ترس از شکست هم کوچکتر می‌شود.

برخلاف تصور عمومی، برای انجام هر کاری لازم نیست تمام جزییات انجام آن را بدانیم و آگاهی کامل نسبت به شرایط آن داشته باشیم، البته که برنامه‌ریزی به انجام بهتر کارها کمک می‌کند و ما باید آمادگی اولیه نسبت به آن داشته باشیم، اما تنها چیزی که مهم است رد شدن از دیوار ترس و انجام کار مورد نظرمان است.

صرف نظر از نوع ترس‌مان، وقتی با وجود احساس ترس، کاری را انجام می‌دهیم و آن را به نتیجه می‌رسانیم علاوه بر حس فوق‌العاده خوبی که نسبت به خودمان داریم اعتماد به نفسی مثال زدنی پیدا می‌کنیم و همچنین قدرت انجام هر کاری را در خودمان می‌بینیم که باعث می‌شود سرعت رسیدن به موفقیت‌مان افزایش چشمگیری داشته باشد.

وقتی قدرت رد شدن از روی موانع را پیدا می‌کنیم، اتفاقات شگفت‌انگیزی برایمان رخ می‌دهد. زیرا به زندگی ثابت می‌کنیم که ما لیاقت بهترین‌ها را داریم و در نتیجه دنیا هم بهترین اتفاقات را برایمان پیش می‌آورد. و ما استعدادهای نهفته‌مان را می‌شناسیم.

www.takfars.ir

معنی ترس از شکست را برای خودتان تغییر دهید

تمام ترس‌هایی که در مورد آن صبحت می‌شود معمولا از یک منبع سرچشمه می‌گیرند: ترس از شکست . این ترس مانند زنجیر به دست و پای ما می‌پیچد و اجازه نمی‌دهد ما بیشتر از معمولی بودن پیش برویم. اما زمانی که از آن نترسیم و برعکس شکست را فرصتی برای موفقیت بدانیم و باور کنیم که هر شکست ما را چندیدن قدم بیشتر به موفقیت و اهدافمان نزدیک می‌کند، دیگر از آن نمی ترسیم و همین تغییر تصور می‌تواند زندگی مان را به طور کامل تغییر دهد.

افراد موفق دنیا با روی باز از شکست استقبال می‌کنند، آنها می‌دانند که در پس هر شکست موفقیتی بزرگ منتظر آنهاست و در نتیجه باید با ترس از شکست‌شان مقابله کنند. استیو جابز هیچ گاه بابت اخراج شدن از شرکت خودش ناراحت و پشیمان نبود. چرا که او می‌دانست این فرصتی است برای پیشرفت بیشتر او. و همه ما می‌دانیم که واقعا هم همین اتفاق افتاد و کمپانی پیکسار تبدیل به یک شرکت انیمیشن سازی بسیار موفق شد و بعد از آن با قدرت بیشتری به اپل برگشت و سرنوشت اپل را به گونه‌ای دیگر رقم زد.

ترس می‌تواند ما را همیشه در نقطه‌ای امن نگه دارد اما این نقطه تنها یک نسخه بسیار معمولی از ماست. زمانی که ترس از شکست را بپذیریم و با تلاش هر روزه آن را پشت سر بگذاریم، می‌بینیم که هر کدام از ما یک نسخه بهتر و با استعدادتری از خودمان داریم که می‌توانیم دنیایی زیباتر برای خودمان بسازیم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر