آیا اگر ورزش میکنیم حتما باید خوب غذا بخوریم

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
تک فارس

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

آیا اگر ورزش میکنیم حتما باید خوب غذا بخوریم

image آیا اگر ورزش میکنیم حتما باید خوب غذا بخوریم

کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی های سالم، سوخت مورد نیاز برای حفظ انرژی را فراهم میکنند. کربوهیدرات ها در تنظیم قند خون و سطح گلیکوژن در عضلات شما که برای جلوگیری از خستگی عضلانی ضروری است، نقش دارند.

در حالیکه نظارت بر مصرف چربی مهم است، اما محدود کردن شدید آن در رژیم غذایی تان، عاقلانه نیست. چربی، اسیدهای چرب ضروری فراهم کرده و بدن شما از آن بعنوان یک آموزش بدنسازی و پرورش اندام – انرژی استفاده میکند، بخصوص اگر فعالیت شما بیش از یک ساعت طول بکشد.

به گفته دکتر جنیفر اندرسون، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه ایالتی کلرادو، در واقع چربی می تواند تا ۷۵ درصد از انرژی که ورزشکاران استقامتی برای عملکرد هوازی طولانی مدت نیاز دارند را تامین کند. پروتئین هم به ساخت بافت جدید کمک میکند و همچنین بعنوان یک آموزش بدنسازی و پرورش اندام – انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در تمرینات مقاومتی شرکت میکنید، نیاز شما به پروتئین بیشتر خواهد بود.

تغذیه خوب برای حفظ یک وزن سالم نیز ضروری است. وزن می تواند یک مسئله ی داغ در مبحث ورزش باشد، مخصوصا اگر شما یک خانم هستید. اگر لازم است که وزن کم کنید، محدود کردن شدید کالری ها، پروتئین یا چربی، نه تنها برای بدنتان خطرناک است، بلکه بر عملکرد ورزشی شما نیز تاثیر منفی میگذارد.

تکفارس آی آر

کالج پزشکی ورزشی آمریکا توصیه میکند برای دریافت مواد مغذی ضروری، خودتان را با سبزیجات پر فیبر، میوه ها، غلات کامل و حبوبات سیر کنید. منابع پروتئین خالص و لبنیات کم چرب نیز توصیه می شوند. کار کردن با یک متخصص تغذیه می تواند به شما کمک کند هرگونه رفتارهای غذایی ناسالم را شناسایی کرده و یک برنامه غذایی ایجاد کنید که پاسخگوی نیازهای منحصر بفرد شما باشد.

هیدراته ماندن در هنگامیکه در حال تمرین هستید یا در ورزش های مختلف شرکت میکنید، حیاتی است. حفظ نکردن تعادل مایعات در بدن شما، بر عملکردتان اثر گذاشته و شما را در معرض خطر اثرات کم آبی قرار می دهد. آب، روانکاری عضلانی اسکلتی فراهم کرده و همچنین به حمل مواد مغذی در سراسر بدن شما کمک میکند.

کم شدن آب بدن می تواند در هر محیطی اتفاق بیفتد، اما اگر شما درگیر یک فعالیت بدنی در شرایط گرم و مرطوب باشید، باید بیشتر به آن توجه کنید. آب، متداول ترین آموزش بدنسازی و پرورش اندام – برای هیدراته ماندن است، اما اگر شما به مدت یک ساعت یا بیشتر فعالیت شدید جسمی انجام می دهید، نوشیدن یک نوشیدنی ورزشی برای جایگزین کردن الکترولیت های از دست رفته، توصیه می شود.

چه مسابقه را برده باشید چه نه، ذهنتان به احتمال زیاد در مورد نگرانی های تغذیه ای بعد از بازی فکر نمیکند. با اینحال در اولویت قرار دادن این مسئله، بسیار مهم است، بخصوص اگر در طول فعالیت بدنی، نیازتان به انرژی یا مایعات را برطرف نکرده باشید.

اکثر ورزشکاران در طول رویدادهای ورزشی، مایعات کافی مصرف نمیکنند، بنابراین بازگرداندن تعادل مایعات، بعد از بازی حیاتی است. کالج پزشکی ورزشی آمریکا در چنین مواردی، مصرف غذاهای با سدیم بالا مانند چوب شور، پنیر و سوپ را توصیه میکند. خوردن یک وعده غذایی کوچک شامل کربوهیدرات، چربی و پروتئین در عرض ۳۰ دقیقه بعد از رقابت هم ایده آل است.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

برای بهبود گردش خون در بدن چه کارهایی مفید است
  1. آیا ورزش مفید می تواند جای خواب کافی را بگیرد
  2. لیست کامل خواص زعفران برای سلامتی
  3. آموزش نحوه خوابیدن سریع در شب با تکنیک ۴ ۷ ۸
  4. آیا در ماه رمضان باید به ورزش ادامه داد و چطور
  5. نیاز بدن به پیاز در روز چقدر است
  6. قرص آزیترومایسین عوارض جانبی موارد مصرف منع دارویی

مطالب محبوب

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید