تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش ۱۵ بازی جالب با طوطی خانگی

image آموزش ۱۵ بازی جالب با طوطی خانگی

در ادامه لیست و توصیفاتی از برخی بازی های تعاملی که می توانید با پرنده خود انجام دهید قرار گرفته. به یاد داشته باشید که خنده برای یک طوطی شاد، همچنین برای نتیجه ی بهترضروریست. وقتی با طوطی خود مشغول بازی هستید، بخندید:

خنده جزئی حیاتی در یک بازی کارا است. جزء حیاتی دیگر تشویق است. طوطی ها عاشق این هستند که صدای خنده ی شما را بشنوند. برخی حتی با شما خواهند خندید. طوطی هایی که یاد گرفته اند بخنند، با خندیدن شما را با به بازی دعوت خواهند کرد.

صدای خنده ی طوطی موسیقی دلنشین گوشهای یک عاشق طوطی است.

۱. پرت کردن، کشیدن و گرفتن: در این قبیل بازی ها، از یک شی نرم و سبک مثل تصویر زیر استفاده می شود. شما یا طوطیتان آن را پرت میکنید و دیگری آن را می گیرد. وقتی توپ را به سوی پرنده پرتاب میکنید، این کار را به آرامی انجام دهید و با فاصله ی چند اینچ از کنار بیندازید.

تکفارس آی آر

۲. کشو بازی: وسایل پرنده را در یک کشو بگذارید که پرنده بتواند داخلش شود. چیزهای جالبی برایش در کشو مخفی کنید مثل گردو و اسباب بازی های خوراکی جدید و اجازه دهید پرنده کوچولویتان خودش آنها را بیابد. می توان یک جعبه را نیز جایگزین کنید.

۳.بازی های آواز خوانی مثل Itsy Bitsy Spider, BINGO, When You’re UP و غیره. می توانید در جاهای خاصی از شعر پرنده را بلند کنید یا در جاهای دیگر تاب دهید. از هر چه که طوطی دوست ذارد برای سرگرم کردنش استفاده کنید. Bat Birdرا اجرا کنید، به پشت بخوابید و پرنده را روی انگشتتان در هوا نگه داشته و batman بخوانید. حالا طوطی کوچولتون در حالیکه بازی میکند، خواهد خواند: Bat Bat Bat…

۴. بازی های پروازی در حالیکه پرنده روی دستتان نشسته. پرنده محکم روی دستتان می نشیند و شما در خانه با او هواپیما بازی، و راه آهن پیچ و خم دار بازی میکنید. فقط زیاده روی نکنید تا مبادا حال پرنده تان بد شود.

۵. بلند کردن: پرنده چیزی را می اندازد و شما یا می خندید یا با بلند کردن آن چیز می گویید : "آه اوه" …پشت سرهم این کار را تکرار کنید.

۶. بازی "منم می تونم این کارو بکنم": پرنده کاری مثل کش آمدن را انجام می دهد و شما از او تقلید میکنید و بعد شما کاری انجام می دهید، مثل بالا بردن بازو و ببنیند آیا از شما تقلید میکند.

www.takfars.ir

۷. چشمک بازی: شما چشمک بزنید، او چشمک می زند.

۸. دالی بازی: از یک حوله یا پتو استفاده کنید. به آرامی آن را روی پرنده بکشید و بعد گوشه اش را بلند کنید و با دیدن سر طوطی بگویید: "دالی"

۹. کتاب خواندن: برایشان کتاب های کودک بخوانید تا سرگرم شوند. همچنین سعی کنید رنگها، اشکال و اعضای بدنشان را آموزش دهید.

۱۰. به آنها یاد دهید در آغوشتان به پشت بخوابند. بعد می توانید شکمشان را قلقلک دهید یا اسباب بازی های کوچکی بدهید که در حالیکه سر و ته هستند با آنها بازی کنند.

۱۱. "جوجو اومد بخورتت": ناخن هایتان را روی سطح بگذارید و با نوک انگشتان خود به سویش حرکت کنید و با تکرار جمله مذکور وقتی به پرنده رسیدید سینه یا شکمش را قلقلک دهید.

۱۲. روی زمین یا روی تختتان رفته و با پرنده بازی کنید. اسباب بازی ها یا حتی جعبه ای از نی را برداشته و اجازه دهید در حالیکه همراهی اش میکنید، با آنها سرگرم شود.

هر کاری که همراه با او انجام دهید، حتی دیدن تلویزیون، برای پرنده ارزش دارد.

image آموزش ۱۵ بازی جالب با طوطی خانگی

۱۳. پا بازی: یک بازی بسیار عالی که می توانید با هم انجام دهید. طوطی پایش را به شما می دهد و شما آنرا تکان می دهید، به عقب بر می گردانید و سعی میکنید چیزهای مختلفی که می تواند با پا انجام دهد را به پرنده خود بیآموزید. مثل دست تکان دادن یا بوسیدن پا.

۱۴. طوطی خود را همراهتان بیرون ببرید، با کمربند… وقتی بیرون هستید، با طوطی بازی با کلمات را انجام دهید. طوطی ها در فضای باز بسیاز محتاط هستند. مثلا:

تک فارس

شما: سلام

طوطی: سلام

شما: دوست دارم

طوطی: دوست دارم

شما: اسمت چیه؟

طوطی: Vanilla

شما: من کیم؟

طوطی: مامان

شما: می تونی بشماری؟

طوطی: یک، دو، سه.

T A K F A R S

۱۵. بازی خرابکاری: بعضی طوطی ها دوست دارند کاغذ پاره کنند و آنرا ریز ریز کنند. مقداری دستمال کاغذی برای هردوتان بردارید. مال خودتان را پاره کنید و با طوطی بازی کنید. هرچه بیشتر شلوغی بیشتری ایجاد شود، طوطی بیشتر لذت خواهد برد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر