تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش کامل و مرحله ای ساخت ایمیل یاهو در یاهوی جدید

image آموزش کامل و مرحله ای ساخت ایمیل یاهو در یاهوی جدید

به آدرس login.yahoo.com بروید. پس از ساخت ایمیل از این صفحه می توانید وارد ایمیل خود شود اما در حال حاضر می خواهیم یک ایمیل بسازیم. پس از ورود به صفحه گفته شده مشاهده میکنید که که در پایین صفحه لینک Sign up قرار دارد، لینکی با خط آبی. بر روی این لینک کلیک کنید، پس از دو سه ثانیه وارد صفحه دیگری خواهید شد، که این صفحه اصلی سایت ایمیل یاهو است.

در این صفحه ۱۰ قسمت مختلف وجود دارد که باید آنها را تکمیل نمایید تا ایمیل ساخته شود.

نام: در این قسمت که به صورت پیش فرض عبارت First name در آن نوشته شده است، نام خود را وارد کنید.

نام خانوادگی: در این قسمت به صورت پیش فرض و به رنگ خاکستری عبارت Last Name نوشته شده است، در اینجا هم نام خانوادگی خود را بنویسید.

تکفارس آی آر

قسمت سوم مربوط به تعیین آدرس ایمیل یا همان نام کاربری است و مهم ترین قسمت ایجاد ایمیل می باشد، چرا که بر خلاف بسیاری دیگر از قسمت ها غیرقابل تغییر است و هم اینکه برای ارسال و به دیگران از آن استفاده خواهید کرد پس بهتر است نام کاربری مناسبی برای خود انتخاب کنید. اگر میخواهید از ایمیل خود برای کاربردهای حرفه ای یا تجاری استفاده کنید توجه به چند نکته لازم است، که برخی از این نکات در زیر ذکر شده است که توصیه می کنیم حتما آن نکات را مطالعه نموده و رعایت نمایید. آدرس ایمیل یاهو (نام کاربری) نمی تواند با عدد شروع شود و باید کاراکتر اول آن از حروف الفبای انگلیسی باشد. پس از کاراکتر اول که باید حتما حرف باشد کاراکترهای دیگری می تواند، حرف، عدد، نقطه یا زیرخط(_) باشد). اگر آدرسی که برای ایمیل خود انتخاب میکنید قبلا توسط فرد دیگری ثبت شده باشد، یاهو عبارتی به رنگ قرمز در زیر آن می نویسد و از شما می خواهد تا نام کاربری دیگری برای خود انتخاب کنید. اما اگر آدرس ایمیل انتخابی صحیح بوده و قبلا کسی آن را ثبت نکرده باشد، پیام هشداری مشاهده نخواهید کرد و می توانید به قسمت بعد که مربوط به انتخاب رمز عبور است بروید.

image آموزش کامل و مرحله ای ساخت ایمیل یاهو در یاهوی جدید

قسمت چهارم مربوط به تعیین رمز عبور برای ایمیل است و درون آن به صورت پیش فرض عبارت Passwordd به رنگ خاکستری نوشته شده است. در خصوص انتخاب رمز عبور نیز نکات چندی وجود دارد، که رعایت آنها به شما در حفاظت از ایمیل تان که در برگیرنده اطلاعات شخصی شماست و نگهداری از آن کامل لازم و ضروری است کمک میکند. در زیر توضیحاتی در خصوص انتخاب رمز عبور (پسورد) مناسب ذکر شده است. اگر رمزی که وارد کرده اید نامناسب باشد یاهو به شما تذکر می دهد که رمز دیگری انتخاب کنید. معمولا این تذکرات به سه دسته تقسیم می شوند: یا اینکه رمز انتخابی شما کوتاه است مثلا a13CF که هر چند از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی و نیز از اعداد تشکیل شده است اما طول آن کم بوده و نامناسب تشخیص داده می شود. یا اینکه طول رمز کوتاه نیست اما رمز ساده است مثلا یاهو اجازه استفاده از رمز عبوری مانند aaabbbcccddd را به شما نخواهد داد، با وجود اینکه این رمز از ۱۲ کاراکتر تشکیل شده است اما ساده بوده و امنیت ایمیل یاهو شما را به خطر می اندازد.

در قسمت بعد یاهو از شما می خواهد که برای ساخت ایمیل خود، شماره تلفن همراه تان را وارد کنید، در قسمت سمت چپ کد کشور را انتخاب کنید که برای ایران +۹۸۸ است.

در قسمت سمت راست که ششمین فیلد محسوب می شود شماره تلفن همراه تان را بدون نوشتن صفر سمت چپ وارد کنید. در خصوص وارد کردن شماره تلفن همراه برای ساخت ایمیل یاهو نکاتی در زیر بیان گردیده است، که بهتر است آنها را هم مطالعه نمایید.

www.takfars.ir

فیلد های ۷، ۸ و ۹ مربوط به تاریخ تولد هستند و باید به ترتیب در فیلد اول از سمت چپ ماه تولد، فیلد وسط روز تولد و فیلد راست نیز سال تولد خود را هر سه به میلادی انتخاب کنید مثلا اگر تاریخ تولد شما ۲۰ مهر ۱۳۶۵ است که معادل ۱۲ اکتبر ۱۹۸۶ می شود، در فیلد ماه Octoberr را انتخاب کنید و در قسمت روز ۱۲ را انتخاب کنید و در قسمت سال هم ۱۹۸۶ را از لیست انتخاب نمایید. البته تاریخ تولد اهمیت چندانی ندارد فقط بهتر است تاریخی را انتخاب کنید که به خاطرتان بماند چون گاهی سایت ها برای بازیابی رمز عبور فراموش شده سوالاتی در خصوص تاریخ تولد می پرسند. همچنین سن خود را خیلی کم انتخاب نکنید چون اگر سن فرد مثلا ۱۰ سال باشد، یاهو اجازه ساخت ایمیل را به فرد نخواهد داد.

فیلد شماره ۱۰ مربوط به جنسیت است که خانم ها گزینه Female و آقایان گزینه Male را باید انتخاب نمایند و اگر تمایلی به در ندارید جنسیت خود را اعلام کنید می توانید این فیلد را خالی گذاشته یا گزینه آخر یعنی Other را انتخاب کنید. پر کردن این قسمت اختیاری است.

پس از تکمیل همه قسمت ها بر روی دکمه آبی رنگ بزرگ که واژه Continue روی آن نوشته شده کلیک کنید یا فرایند ساخت ایمیل ادامه یابد.

تکمیل فرایند ساخت ایمیل یاهو

قبل از اینکه ساخت ایمیل یاهو کامل شود، لازم است یاهو اطمینان یابد که یک انسان می خواهد ایمیل بسازد، نه یک برنامه کامپیوتری که به صورت خودکار این کار را انجام می دهد، برای این منظور از شما خواسته می شود که عبارت کپچا را ترکیبی از حروف و اعداد است که به شکل نامنظم و نسبتا پیچیده ای در کنار هم نوشته شده است، را خوانده و در یک کادر (فیلد) آن را وارد کنید. در وقع برنامه کامپیوتری نمی تواند عبارت نشان داده شده در کپچا را تشخیص داده، آن را پردازش کند و در فیلد مشخص شده بازنویسی کند، اما انسان می تواند چنین کاری انجام دهد. همچنین ممکن است به جای نمایش کپچا، ممکن است یاهو عددی را به شماره تلفنی که در قسمت شماره تلفن همراه وارد کرده اید، به صورت پیامک ارسال نماید و از شما بخواهد تا آن شماره را در فرم (فیلد) مشخص شده وارد نمایید. هر دو روش گفته شده غالبا بسیار راحت است و انجام آن دشواری خاصی ندارد.

معمولا هر از چند گاه فرایند ساخت ایمیل یاهو اندکی تغییر میکند، برای مثال چند سال قبل عبارت کپچا در قسمت پایین فرم ایجاد ایمیل یاهو نمایش داده می شد ولی در حال حاضر بیشتر مشاهده می شود که ثبت نام و فرایند ساخت ایمیل یاهو به صورت دو مرحله ای است، در مرحله اول فقط اطلاعات شخصی شما مانند نام، نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و غیره اخذ می شود و در گام دوم پیامی به صورت پیامک بر روی تلفن همراه ارسال گردیده، از شما خواسته می شود آن عبارت عددی را در فیلد مشخص شده وارد کنید.

پس از وارد کردن عبارت عددی پیامک شده، یا وارد نمودن عبارت کپچا فرایند ساخت ایمیل یاهو تکمیل شده و صندوق پستی الکترونیک (ایمیل) شما بر روی سایت و سرورهای یاهو ایجاد خواهد شد و آموزش ساخت ایمیل یاهو نیز تکمیل می گردد.

آموزش ساخت ایمیل یاهو – نکات

در زیر برخی از مهم ترین نکات که در هنگام ساخت ایمیل یاهو باید به آنها توجه داشته باشید، مطرح گردیده است:

آموزش ساخت ایمیل یاهو: ایجاد رمز عبور امن

تک فارس

در ارتباط با انتخاب رمز عبور یا پسورد مناسب برای ساخت ایمیل یاهو، ذکر چند نکته لازم است:

رمز عبور باید حداقل از ۸ کاراکتر تشکیل شده باشد.

پسورد (رمز عبور) نباید برای دیگران (دوستان، آشنایان، همکاران و به طور کلی، افرادی که شناخت کم یا زیادی از شما دارند) قابل حدس زدن باشد برای نمونه از نام حیوان خانگی خود برای رمز عبور ایمیل یاهو تان استفاده نکنید.

رمز عبوری که برای ایمیل یاهو تان انتخاب میکنید نباید به عنوان رمز عبور خود در سایت های دیگر از آن استفاده کرده باشید علت این امر آن است که اگر رمز مورد استفاده در سایت دیگر به علتی، مثلا هک آن سایت، فاش شد، حساب ایمیل یاهو شما به خطر نیفتد و دیگران نتوانند از آن پسورد برای ورود به ایمیل یاهو شما استفاده کنند.

پسورد بهتر است ترکیبی از حروف انگلیسی بزرگ و کوچک و نیز اعداد باشد. به علاوه بهتر است از یک یا چند حرف خاص مانند علامت تعجب(.)، علامت سوال(?)، پوندساین(#)، ات سایت(@)، دالر($)، درصد(%) و امپرساند(&)نیز استفاده کنید.

نمونه ای از یک رمز عبور بد و ضعیف: abc12345

نمونه از یک رمز عبور خوب و قوی: tePUwrE▪uD.8

آموزش ساخت ایمیل یاهو: ویژگی های نام کاربری مناسب

نام کاربری یا یوزرنیم (Username) مناسب دارای چند ویژگی می باشد که از جمله این ویژگی ها می توان به این موارد اشاره نمود:

نوشتن آن ساده باشد.

T A K F A R S

تا حد امکان کوتاه باشد

به ذهن سپردن آن برای خودتان و دیگران آسان باشد.

اگر میخواهید از آن برای کاربردهای حرفه ای یا تجاری استفاده کنید بر اساس نام خودتان تعیین شده باشد مثلا اگر اسم شما جواد صادقی است می توانید از نام کاربری jsadeghi یا چیزی شبیه به این استفاده کنید.

سعی کنید از اعداد در نام کاربری تان برای ایمیل یاهو استفاده نکنید.

آدرس ایمیل یاهو (نام کاربری) نمی تواند با عدد شروع شود و باید کاراکتر اول آن از حروف الفبای انگلیسی باشد.

تنها استفاده از حروف انگلیسی و اعداد و نقطه(.) و زیر خط (_) در نام کاربری ایمیل یاهو مجاز است و نباید از کاراکترهای دیگر مانند خط فاصله (-) استفاده کنید.

یوزرنیم یا همان نام کاربری باید منحصر به فرد و یونیک باشد به این معنا که پیش از شما کسی این یوزرنیم را ثبت نکرده باشد یعنی اگر قبلا کسی jsadeghi را ثبت کرده باشد شما باید به دنبال نام کاربری دیگری برای خود باشید و دو نفر نمیتوانند از یک نام کاربری استفاده کنند.

آموزش ساخت ایمیل یاهو: شماره تلفن همراه

به هنگام ساخت ایمیل یاهو از شما خواسته می شود تا یک شماره تلفن همراه تان را در فیلدی که با عنوان Mobile Phone Number مشخص شده است وارد نمایید. ابتدا کد کشور را انتخاب نمایید که برای ایران ۹۸+ است، سپس شماره تلفن همراه خود را بدون صفر سمت چپ وارد کنید برای نمونه ۹۳۹۹۳۹۳۹۳۹.

در اینجا ذکر این نکته لازم است که یاهو از شماره تلفن همراهی که وارد میکنید در موارد مختلفی مانند فراموش کردن رمز عبور یا فعالیت های مشکوک در حساب کاربری که می تواند نشان دهنده هک شدن یا سو استفاده از ایمیل یاهو شما باشد، استفاده میکند همچنین برای دریافت کدهای تایید (Verification Code) هم وارد کردن شماره تلفن همراه الزامی است. با توجه به این نکات حتما شماره تلفن همراه صحیح و واقعی خود را وارد کنید.

تک فارس www.takfars.ir

نکته دیگر اینکه تعداد دفعاتی که از یک شماره موبایل برای ساخت ایمیل یاهو می توان استفاده کرد، محدود است بنابراین اگر قبلا برای ایجاد چند ایمیل یاهو از یک شماره استفاده کرده اید ممکن است این بار اجازه استفاده از آن را به شما داده نشود و از شما بخواهد یک شماره موبایل دیگر وارد کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر