تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش کاشت گوجه فرنگی در گلدان های کوچک در خانه

image آموزش کاشت گوجه فرنگی در گلدان های کوچک در خانه

آیا تاکنون به این فکر افتاده اید که گوجه فرنگی سالادتان را در گلدان یا باغچه آپارتمانتان بکارید و سالادی با گوجه فرنگی کاشته شده توسط دستان توانمند خودتان را نوش جان کنید؟ اگر به باغبانی علاقه دارید می توانید گوجه را در باکس های گلکاری یا گلدان های بزرگ بکارید و روزبه روز شاهد رشد و شکوفایی آن باشید.

همچنین می توانید آن را در قسمتی از باغچه آپارتمان بکارید. در اینجا نحوه کاشت گوجه فرنگی را به شما آموزش می دهیم.

پرورش گوجه فرنگی در منزل

به دو طریق می توانید گوجه فرنگی پرورش دهید؛ اولی کاشت نشاء و دومی کاشت بذر است. معمولا در این فصل در فروشگاه های لوازم کشاورزی نشای گوجه فرنگی پیدا می شود.

تکفارس آی آر

اگر برای باردهی گوجه عجله دارید می توانید نشای آن را تهیه کرده و آن را در باکس، گلدان بزرگ جعبه میوه یا باغچه منزل بکارید.

هنگام کاشتن به اندازه کافی ریشه را زیر خاک قرار دهید و تقریبا فقط برگ ها را بیرون بگذارید. اما اگر به اندازه کافی صبر و حوصله دارید و علاقه مندید تک تک مراحل رشد بوته گوجه فرنگی تان را مشاهده کنید این مراحل را انجام دهید:

نخست گلدان یا باکس را پر از خاک مرغوب کنید. سپس کمی شیار داخل خاک ایجادکنید و بذرها را با کمی فاصله داخل آن بپاشید. اگر فضای کمی دارید زیاد بذر نپاشید چون هریک از اینها به صورت خزنده بزرگ شده و رشد میکند. به اندازه دوبرابر حجم بذر، روی آن خاک بریزید.

هر روز به آن آب بدهید. در این مرحله، بذر در شرایط حساسی قرار دارد، پس آبیاری باید با آبپاش انجام شود تا بذر جابه جا نشود. خاک گوجه فرنگی باید همیشه مرطوب باشد، اما بیش از حد آن را خیس نکنید. گوجه فرنگی به نور آفتاب هم احتیاج دارد. آن را در فضای نورگیر قراردهید.

بعد از سه هفته دانه ها جوانه میزنند و شما شاهد رشد روزانه نشاء خواهید بود. بعد از گذشت حدود دو ماه بوته ابتدا گل های ریز سفیدرنگ می دهد و بعد از آن گوجه های سبزرنگ ریز شکل می گیرند.

www.takfars.ir

بتدریج گوجه ها بزرگ می شوند درحالی که همچنان سبزرنگ اند. هنگامی که گوجه فرنگی رشد لازم را پیداکرد کم کم رنگ آن از سبز به قرمز تغییر میکند. بالاخره آن قدر قرمز می شود که شما متوجه می شوید کاملا رسیده و آبدار و هنگام چیدن آن است.

هروقت گوجه فرنگی تان به این حد رسید آن را بچینید و با آن سالادی خوشمزه برای اعضای خانواده درست کنید.

گوجه گیلاسی

گرد کوچک دوست داشتنی. خواص آن مانند گوجه فرنگی است، اما مقاومت بالایی در مقابل گرمای تابستان دارد و نسبت به گوجه فرنگی دیرتر فاسد می شود. به همین دلیل است که استقبال زیادی در میوه فروشی ها از آن شده و به صورت بسته بندی عرضه می شود.

image آموزش کاشت گوجه فرنگی در گلدان های کوچک در خانه

تقاضای آن همواره زیاد بوده و هست. می توانید آن را از وسط قاچ کنید و به همراه نان و پنیر صبحانه میل کنید.

بذر آن را مانند گوجه فرنگی بکارید و همان مراحل را دنبال کنید. برگ های آن کاملا شبیه گوجه فرنگی است.

میوه ها کوچک اند و با همان اندازه کوچک به رنگ قرمز درمی آیند. این فصل آخرین فرصت برای کاشتن گوجه گیلاسی است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر