تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش چیدمان مبلمان خانه به شکل مرتب و شیک

image آموزش چیدمان مبلمان خانه به شکل مرتب و شیک

شاید اولین چیدمانی که بعد از خرید این مبل به ذهن می‌رسد این است که آن را در یکی از کنج‌های خانه قرار داد؛ طوری که دو طرفش به دیوار بچسبد. اما خوب است بدانید این مبل زمانی که درست در وسط نشیمن قرار بگیرد- طوری که از دیوار‌های اطراف فاصله داشته باشد- بیشترین جلب‌توجه را می‌کند. ضمن اینکه با این چیدمان دسترسی به همه قسمت های مبل هم راحت‌تر می‌شود. پس تا جایی که امکان دارد مبل را در وسط فضای مورد نظرتان بچینید.

image آموزش چیدمان مبلمان خانه به شکل مرتب و شیک

چون در فضای نشیمن مبل جای بزرگی را اشغال می‌کند رنگ آن تاثیر زیادی در حس و حال فضا دارد. حتما هنگام خرید به رنگ مبلمان برای هماهنگ کردن آن با وسایل دیگر اتاق نشیمن فکر کنید. اگر می‌خواهید کاناپه نقطه کانونی فضا باشد در این صورت رنگ دیوار و کاناپه باید متضاد باشد که می‌توانید با اضافه کردن کوسن‌هایی هماهنگ با رنگ دیوار این تضاد را دلنشین کنید. چنانچه نمی‌خواهید مبلمان به عنوان نقطه کانونی در فضا به چشم بیاید باید رنگ دیوار و کاناپه روبه‌روی آن را هماهنگ در نظر بگیرید تا کاناپه در بافت دیوار پنهان شود. به عنوان مثال اگر رنگ قهوه‌ای شکلاتی را برای کاناپه انتخاب کردید از رنگ کرم برای دیوار استفاده کنید.

image آموزش چیدمان مبلمان خانه به شکل مرتب و شیک

تکفارس آی آر

بهتر است ترکیب ال شکل آن را به هم نزنید و قسمت‌های مختلفش را جدا از هم نچینید چون برای همین منظور و شکل ساخته شده است. هنگام خرید اندازه سالن را در نظر بگیرید تا مجبور نشوید قطعات مبل را از هم جدا کنید. برای فضاهای بزرگ می‌توانید از دو سری مبل ال یک‌شکل استفاده کنید. این یک‌شکلی مبلمان هماهنگی مناسبی در فضا ایجاد می‌کند.

image آموزش چیدمان مبلمان خانه به شکل مرتب و شیک

مبل‌ها را هدفمند بچینید. مبل‌ها یا خود می‌توانند منظره باشند که بهترین حالت این است که درست در وسط فضا قرار بگیرند یا اینکه رو به منظره‌ای باشند. اگر قصد دارید در این مکان تلویزیون تماشا کنید، بدون شک باید این چیدمان بهترین دید به تلویزیون را داشته باشد. پنجره‌ای که منظره زیبایی دارد هم می‌تواند منظره خوبی باشد. البته در بیشتر آپارتمان‌های امروزی که خبری از منظره بیرونی نیست، با چیدن مبلمان رو به یک شومینه نیز می‌توانید به این هدف برسید.

image آموزش چیدمان مبلمان خانه به شکل مرتب و شیک

یک کنسول در فضای پشت کاناپه قرار دهید. این فضا می‌تواند جایی برای قرار دادن گلدان یا چند شیء زیبا باشد. همچنین در خانه‌های کوچک که میز پذیرایی و حتی میز‌های عسلی دست و پا گیر‌ند می‌توانید از آن برای قرار دادن فنجان چای یا قهوه‌تان هنگام مطالعه استفاده کنید یا حتی می‌تواند جای مناسبی باشد برای کتاب‌هایی که در حال مطالعه آنها هستید. در این صورت نه کتاب‌ها باعث شلوغی می‌شوند و نه آنقدر دور قرار می‌گیرند که شمایی را که روی کاناپه لم داده‌اید، برای خواندن‌شان ترغیب نکنند.

www.takfars.ir

image آموزش چیدمان مبلمان خانه به شکل مرتب و شیک

چون مبلمان‌ ال شکل تکه‌های بزرگی دارد هنگام انتخاب میز پذیرایی دقت کنید که تمام افراد بتوانند به‌راحتی به میز دسترسی داشته باشند. حتما نباید میز پذیرایی بزرگ باشد. می‌توانید از میزی باریک و کشیده استفاده کنید. میزهای با ارتفاع کم هم زیبایی خاصی به فضا می‌دهند. راه دیگر این است که علاوه بر میز پذیرایی از میزهای عسلی استفاده کنید. برخی از این میز‌ها داخل هم قرار می‌گیرند و فضای کمی را اشغال می‌کنند.

image آموزش چیدمان مبلمان خانه به شکل مرتب و شیک

مبلمان ال شکل فرش‌هایی هماهنگ با خود را می‌طلبد. فرشی که در زیر مبل پهن می‌کنید نباید آنقدر کوچک باشد که به‌طور کامل زیر میز پنهان شود و نه آنقدر بزرگ که تمام کف را بپوشاند. بهترین حالت این است که وسط فرش در وسط فضا قرار بگیرد و به اندازه‌ای باشد که لبه‌های آن زیر اولین پایه‌های مبل باشد. فضای خالی هم می‌تواند پارکت باشد یا برای ما ایرانی‌ها که زیاد با فضای بدون فرش موافق نیستیم می‌تواند از موکتی با طرح بسیار ریز پوشانده شده باشد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر