تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت مرغ با سس میوه مخصوص

image آموزش پخت مرغ با سس میوه مخصوص

این نوع سس واقعا اشتها برانگیز است چون خیلی رنگارنگ است. همانطور که تصور می کنید، راز پخت این غذا استفاده مواد غذایی بسیار تازه و زمان پخت آن است. سس میوه یک جز تشکیل دهنده است که باعث می شود مردم فکر کنند غذای ویژه ای را امتحان می کنند، در حالی که در واقع غذایی که واقعا پخت و پز آسان دارد لذت می برند حتی می توانید ( برنج، سیب زمینی، سالاد ) را تزیین کنید تا به نظر خوش مزه بیاید. هم چنین می توانید از آرد برای سوخاری کردن استفاده کنید تا درست شود.

مواد لازم

یک مقدار نمک

روغن زیتون

تکفارس آی آر

۱ عدد سینه مرغ ( ۳۳۰ گرم )

۲ قاشق سوپ خوری شکر ( ۳۰ گرم )

یک فنجان آناناس خرد شده ( ۱۴۰ گرم )

نصف فنجان سرکه ( ۴۰ میلی لیتر )

۲ قاشق سوپ خوری آب لیمو ( ۶۰ میلی لیتر )

www.takfars.ir

۲ عدد کیوی متوسط خرد شده ( ۷۰ گرم )

۱ قاشق سوپ خوری گشنیز تازه خرد شده ( ۱۰ گرم )

۱ پاپیا متوسط خرد شده ( ۱ کیلوگرم )

نصف فلفل ریز خرد شده ( ۳۵ گرم )

نصف قاشق سوپ خوری پیاز قرمز خرد شده ( ۱۰ گرم )

۱ انبه متوسط،خرد شده ( ۴۰۰ گرم )

image آموزش پخت مرغ با سس میوه مخصوص

دستورالعمل

ابتدا ، تخته و چاقوی تیزی بردارید و تمام میوه ها را ببرید. فراموش نکنید که دانه ها را بیرون آورید . زمانی که این کار را انجام دادید تمام میوه ها را در ظرفی قرار دهید و ۲ تا ۳ ساعت در یخچال نگه داری کنید. این مراحل ضروری است ، بنابراین مزه میوه ها با هم مخلوط می شوند.

در حالی که منتظر هستید تا با هم ترکیب شوند ، می توانید سینه مرغ را بپزید. آن را داخل بشقاب بگذارید و با ، نصف قاشق سوپ خوری پیاز و کمی نمک ، فلفل مزه دار کنید. این ایده برخلاف طعم شیرین میوه ها با فلفل تند و کمی نمک است.

تک فارس

زمانی که سینه مرغ را مزه دار کردید، ماهی تابه را روی حرارت کم قرار دهید. سینه مرغ را با کمی روغن زیتون بپزید تا به تابه نچسبد.

زمانی که پخته شد، آن را از ماهی تابه بردارید، روی ظرف جداگانه ای قرار دهید و با یک در آن را بپوشانید. در قابلمه دیگر سرکه و قاشق چای خوری شکر بریزید تا آرام بجوشد. به خاطر داشته باشید اساس این سس میوه است که با نام سس معده شناخته می شود.

میوه ها خرد شده را از یخچال بیرون آورید و آن ها را در قابلمه با سس قرار دهید. به خوبی مخلوط کنید و سپس سس را روی سینه مرغ بریزید.

در نهایت، سینه مرغ را با سس میوه ، جعفری خرد شده تزیین کرده و دو قاشق سوپ خوری عصاره لیمو را اضافه کنید این به آن مزه ترش و جالبی می دهد.

از طرف دیگر، می توانید نصف فنجان سیب را اضافه کنید تا آن را شیرین تر کند. به یاد داشته باشید می توانید مواد اولیه را امتحان کنید.

این دستورالعمل شامل میوه های زیر است:

آناناس

کیوی

انبه

لیمو

T A K F A R S

پاپیا

می توانید میوه ها را با توجه به سلیقه خود اضافه کنید. به یاد داشته باشید که خلاقیت نقش مهمی در پخت این دستورالعمل ایفا می کند، بنابراین اجازه دهید تخیل تان فوران کند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر