تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت املت با اسفناج

image آموزش پخت املت با اسفناج

پختن این املت بسیار ساده است. ابتدا اسفناج‌ها را بشویید و پس از اینکه آبشان رفت آن‌ها را خرد کنید. لازم نیست اسفناج ریز خرد شود. پیاز و فلفل دلمه‌ای را هم خرد کنید.

تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و کمی روغن مایع در آن بریزید. ابتدا پیاز را در تابه کمی تفت دهید و فلفل‌دلمه‌ای رنگی‌تان را اضافه کنید. چند دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید تا کمی پخته و نرم شوند. حالا اسفناج خرد‌شده را اضافه کنید و چند دقیقه سرخ کنید. در این مرحله کمی نمک و فلفل سیاه به مواد بزنید. با چشیدن مقدار فلفل و نمک را اندازه کنید. مواد را کمی هم بزنید و از روی حرارت بردارید.

حالا در یک کاسه تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و با همزن دستی خوب با هم مخلوط کنید. سبزیجات تفت‌داده‌شده را به تخم‌مرغ‌ها اضافه و خوب با هم مخلوط کنید.

کف و دیوارۀ ظرف مخصوص فر را با اسپری روغن یا فرچه کمی چرب کنید. حالا مواد املت را در ظرف بریزید و پنیر رنده‌شده را روی آن پخش کنید.

تکفارس آی آر

روی ظرف را با فویل بپوشانید و آن را در فری که حدود ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم شده است، قرار دهید. اجازه دهید ظرف با روکش فویل ۲۰ دقیقه بپزد، بعد فویل را از روی ظرف بردارید و دوباره به مدت ۱۰ دقیقه در فر بگذارید تا پخت کامل شود.

پخت این املت در‌مجموع ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. بعد از اتمام زمان پخت املت را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خنک شود. حالا املت را برش بزنید و در ظرف دلخواه با کمی گوجه یا سبزیجات معطر سرو کنید.

image آموزش پخت املت با اسفناج

مواد لازم برای املت اسفناج و پنیر

اسفناج: یک دستۀ ۵۰۰ گرمی

www.takfars.ir

تخم مرغ: ۱۰ عدد

فلفل‌دلمه‌ای رنگی: ۱ عدد (قرمز، زرد یا ترکیب هر دو)

پیاز: نصف یک عدد

پنیر موزارلای رنده‌شده: سه‌چهارم پیمانه

روغن و نمک و فلفل: به میزان لازم

محصولات معتبر
محصولات معتبر