تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش نصب طاقچه های دیواری در خانه

image آموزش نصب طاقچه های دیواری در خانه

طبقات کوچک تر برای نمایش اشیا و عناصر کوچک و سبک مناسب هستند و برای عناصر سنگین تر باید از طبقات بزرگ تر که با استحکام بیشتری بر دیوار نصب شده اند، استفاده کرد. هر جایی که به فضای ذخیره سازی کاربردی یا ویترینی برای نمایش عناصر دوست داشتنی نیاز داشته باشید، می توانید از قفسه های دیواری استفاده کنید اما برخی از ایده های این مطلب ممکن است برای نصب این قفسه ها و تعریف کاربرد مناسب برای آن ها به کمک شما بیاید.

نکته هایی برای نصب قفسه

۱ – ارتفاعی از دیوار که طبقات را بر آن نصب میکنید از اهمیت زیادی برخوردار است و جلوه نهایی در گرو این است که این طبقات در ارتفاع مناسبی نصب شود.

۲ – ارتفاع کلی و نهایی طبقه دیواری را به همراه اشیا و عناصری که قرار است روی آن قرار داده یا از آن آویزان شود محاسبه کنید. برای مثال اگر طبقه ای به همراه پایه یا براکت تزیینی آن به تنهایی ۲۰سانتی متر ارتفاع دارد و قرار است عنصری به ارتفاع ۳۰سانتی متر روی آن قرار داده شود، ارتفاع کلی را ۵۰سانتی متر در نظر بگیرید.

تکفارس آی آر

۳ – برای انتخاب جای مناسب برای نصب طبقه دیواری با استفاده از متر، روی دیوار در فضای موردنظر علامتی بگذارید، در فضای هال و ورودی، ۱۵۰ تا ۱۸۰سانتی متر از زمین به سمت بالا و در اتاق نشیمن و غذاخوری بین ۱۲۰ تا ۱۳۵سانتی متر بالاتر از دیوار علامت بگذارید. اگر قصد نصب طبقه دیواری بالای کاناپه را دارید باید بین لبه پایین طبقه و لبه بالای تکیه گاه کاناپه ۲۵سانتی متر فاصله باشد.

۴ – ارتفاع کلی طبقه، پایه و عنصر روی آن را که در مرحله اول به دست آوردید نصف کنید. این میزان را در بخش بالایی و پایینی نقطه ای که در مرحله دوم بر دیوار علامت گذاری کرده اید با مداد بر دیوار مشخص کنید.

۵ – حال سه نقطه علامت گذاری شده بر دیوار دارید. طبقه را طوری بر دیوار نصب کنید که مرکز ارتفاع کلی طبقه و عنصر روی آن درست روی نقطه میانی علامت گذاری شده قرار گیرد. در این صورت قسمت بالای طبقه درست روی نقطه بالایی و قسمت پایین طبقه درست روی نقطه پایینی علامت گذاری شده قرار می گیرد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر