تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش نحوه صحیح شستن و تمیز کردن یخچال

image آموزش نحوه صحیح شستن و تمیز کردن یخچال

به منظور ذوب کردن برفک فریزر:

طبقات، سینی های متحرک و کشوها را داخل آب داغ و صابون ملایم قرار دهید. (قبل از گذاشتن قسمت های شیشه ای داخل آب داغ، بگذارید دمای اتاق را پیدا کنند، در غیر این صورت ترک خواهند خورد.)

روی مواد غذایی چسبیده به سینی، چند دقیقه دستمال گرم و مرطوب قرار دهید تا خیس خورده، موقع شستشو راحت پاک شوند. پشت سینی های فلزی مشبک را نیز که محل جمع شدن کثیفی است، بشویید.

داخل یخچال را با ۱ پیمانه جوش شیرین و ۷ پیمانه آب تمیز کنید. ( در مورد مواد شیمیایی دقت کنید بوی آن ها به غذا منتقل خواهد شد.)

تکفارس آی آر

از بالا به پایین تمیز کنید تا سطوحی که تمیز کرده اید، مجددا کثیف نشوند. از یک مسواک کهنه یا خلال دندان برای تمیز کردن درزها و قسمت هایی که دسترسی به آن ها سخت است (مانند لولاها) استفاده کنید. تمام قسمت ها را بعد از تمیز کردن با حوله تمیز خشک کنید.برای از بین بردن بوی بد یخچال می توانید مقداری زغال را بکوبید و در کیسه های پارچه ای نازکی بریزید و در طبقه بالای یخچال بگذارید. هرچند هفته یک بار کیسه زغال را زیر نور خورشید بگذارید تا خشک شود تا دوباره بتوانید از آن به عنوان بوگیر استفاده کنید.

پشت یخچال را تمیز نگاه دارید. برای پاک کردن این قسمت، دو شاخه یخچال را از برق بکشید و دستگاه را کمی به جلو هل دهید. به وسیله جاروبرقی گرد وغبار پشت یخچال را بزدایید. به این ترتیب دستگاه بهتر کار میکند و عمر بیشتری خواهد داشت. برای تمیز کردن دیواره های داخلی یخچال از محلول جوش شیرین و آب کمک بگیرید. برای این منظور، یک تا دو قاشق جوش شیرین را در یک چهارم لیتر آب گرم حل کنید و یخچال را با آن پاک و سپس با دستمال تمیز خشک کنید. جوش شیرین بوی نامطبوع یخچال را از بین می برد.

اگر لاستیک های دور در یخچال و فریزر خراب باشد، داخل فریزر مقدار زیادی برفک می زند. نوارهای لاستیکی در یخچال و فریزر به مرور زمان انعطاف خود را از دست داده و جدا می شوند و این سبب ایجاد برفک می شود. سالی، یک بار سالم بودن این نوارها را کنترل کنید تا در صورت کوچک ترین نشت هوا، آن ها را تعویض کنید. برفک یخچال و فریزر را به صورت منظم آب کنید، چون با افزایش ضخامت برفک، مصرف انرژی بالا می رود. همچنین به هنگام خرید یخچال می توانید یخچال های مجهز به سیستم برفک آب کن اتوماتیک را انتخاب کنید تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر