تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش دوخت پرده برای اتاق خواب و پذیرایی به سادگی

image آموزش دوخت پرده برای اتاق خواب و پذیرایی به سادگی

گام اول آموزش دوخت پرده:اندازه گیری دقیق

برای دوختن پرده اولین قدم اندازه گیری دقیق است. برای این کار ابتدا باید عرض و طول پنجره را اندازه گرفت. اگر دو طرف دیوار بود از دیوار تا دیوار را اندازه می گیریم و بعد ارتفاع را از سقف تا کف زمین متر می کنیم و اگر پنجره هم از عرض و هم از طول کوتاه بود، از سمت چپ و راست هر کدام ۱۰ سانت و از پایین پنجره ۱۰ تا ۲۰ سانت اضافه می گیریم. هنگام دوخت پرده اگر پرده به چوب پرده معمولی زده شود، ۵ سانت و اگر از میل پرده حلقه دار استفاده میکنید، ۸ سانت از قد پرده کم می کنیم ولی اگر خواستیم به چوب پرده معمولی زده شود و چوب پرده معلوم نباشد، نباید آن ۵ سانت کم شود و باید گیره پرده به سوراخ پایین نوار پرده زده شود.

گام دوم آموزش دوخت پرده:تعیین مقدار پارچه مورد نیاز

پارچه های پرده ای موجود در بازار معمولا عرض سه یا دو متر دارند. پارچه هایی که سه متر عرض دارند، معمولا عرض شان به قد پرده می افتد؛ مثلا پرده های حاشیه دار و متراژی که شما خریداری میکنید به اندازه دوبرابر و نیم (یا سه برابر برای پارچه های توری) یا دوبرابر طول میل پرده است. به زبان ساده تر:

تکفارس آی آر

طول پرده:طول پنجره +۱۰ تا ۲۰ سانت اضافه برای پایین پرده

عرض پرده:سه برابر میل پرده +۲۰ سانت (برای هر طرف پرده ۱۰ سانت)

نکته:برای زیرپرده ای (همان پشت پرده ای) فقط به اندازه عرض پنجره به اضافه مقداری که برای پرده ( هر طرف ۱۰ سانت ) اضافه کردیم در نظر می گیریم.

گام سوم آموزش دوخت پرده:نحوه دوخت پرده پلیسه

برای دوخت پرده پلیسه دو روش وجود دارد؛ در روش اول نوار پرده را می دوزیم و بعد از اتمام دوخت نوار پرده را جمع می کنیم. اما در روش دوم پرده را به صورت پیلی دار می دوزیم. در پارچه های لغزنده بهتر است اول نوار پرده را بدوزیم و بعد پیلی ها را. گاهی هم ممکن است اول پیلی را بدوزیم و بعد نوار پرده را که در کل حالت اول بهترین شکل ممکن است. نرمال پیلی ها ۱۰ سانت است که ممکن است کمتر یا بیشتر هم شود اما بهتر است از ۱۰ سانت کمتر و از ۱۵ سانت بیشتر نشود. عرض پارچه هرقدر بود تقسیم بر اندازه (سانتی متر) پیلی ها می کنیم تعداد پیلی ها به دست می آید.

www.takfars.ir

نکته:پارچه مورد نیاز برای هر پیلی در حالتی که اندازه هر پیلی را ۱۰ سانت بگیریم ۳۰ می شود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر